• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-12-17 07:12:40 följande:

Åh nej vad otroligt ledsamt! Beklagar! <3

Det känns hemskt, trodde jag var färdig med missfall för i år :(
  • Anonym (Ny på tempning)
    Jojjans skrev 2018-12-17 04:55:46 följande:

Glädjen över graviditeten blev inte långvarig. Började blöda igår, som en vanlig mens ungefär men mer klart blod och klumpar. Idag är tempen nere på 36.41. Har legat på ungefär 36.7 sen innan plusset, så ser det som en sista bekräftelse på att det är kört.

Usch, vad tråkigt!! :(
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-17 07:18:26 följande:

Förstår det! Nu hoppas vi på att 2019 blir ett riktigt bra år istället!
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-17 07:18:26 följande:

Men nej, aj! Ont i hjärtat för din skull. Måste du jobba hela veckan eller har du lite ledighet så du kan ta hand om dig själv?
  • Karma91
    Jojjans skrev 2018-12-17 04:55:46 följande:

Glädjen över graviditeten blev inte långvarig. Började blöda igår, som en vanlig mens ungefär men mer klart blod och klumpar. Idag är tempen nere på 36.41. Har legat på ungefär 36.7 sen innan plusset, så ser det som en sista bekräftelse på att det är kört.

Fy farao, lider med dig!!
  • Jojjans
    oshark skrev 2018-12-17 09:48:45 följande:

Men nej, aj! Ont i hjärtat för din skull. Måste du jobba hela veckan eller har du lite ledighet så du kan ta hand om dig själv?

Usch verkligen inte det slutet på året jag hade förväntat mig. Tilltron jag kände till att allt löser sig har minst sagt grusats...

Jag måste ju såklart inte jobba, kan sjuka mig om jag inte klarar det. Men är planerad att jobba mån-fre... åkte till jobbet idag då jag kände att alternativet kändes ännu jobbigare: att stanna hemma och bryta ihop och totalt sjunka till botten. Då orkar jag inte ta mig upp igen till julens alla släktträffar osv.

Men är ledig över jul-mellandagarna-nyår. Förhoppningsvis hinner jag också få äl där någon gång. Vi får se. Det går inte att ge upp, då blir det ju inte heller någonsin bra...
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-17 12:24:04 följande:

Usch verkligen inte det slutet på året jag hade förväntat mig. Tilltron jag kände till att allt löser sig har minst sagt grusats...

Jag måste ju såklart inte jobba, kan sjuka mig om jag inte klarar det. Men är planerad att jobba mån-fre... åkte till jobbet idag då jag kände att alternativet kändes ännu jobbigare: att stanna hemma och bryta ihop och totalt sjunka till botten. Då orkar jag inte ta mig upp igen till julens alla släktträffar osv.

Men är ledig över jul-mellandagarna-nyår. Förhoppningsvis hinner jag också få äl där någon gång. Vi får se. Det går inte att ge upp, då blir det ju inte heller någonsin bra...

Nä, ibland när nåt sorgligt händer behöver man distrahera sig med vardagssysslor. Håller tummarna att kroppen hittar tillbaka snabbt.
  • Jojjans
    oshark skrev 2018-12-17 12:34:48 följande:

Nä, ibland när nåt sorgligt händer behöver man distrahera sig med vardagssysslor. Håller tummarna att kroppen hittar tillbaka snabbt.

Tack! Hoppas din cykel kortas ner lite också så ni hinner med under ledigheten! Äter du rosenrot eller munkpeppar nu?
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-17 13:30:58 följande:

Tack! Hoppas din cykel kortas ner lite också så ni hinner med under ledigheten! Äter du rosenrot eller munkpeppar nu?

Dubbel dos rosenrot men ingen munkpeppar. Tänkte testa bara rosenrot då jag testat en cykel med bara munkpeppar och fick ÄL sent. Får jag tidig ÄL vet jag då att det var rosenroten som gjorde det förra gången också. Får jag inte tidig ÄL kanske jag testar båda bästa cykel för att se om det var kombinationen.

Läste en studie som sa att kvinnor som fått 100 mg rosenrot 2 ggr om dagen fått bra resultat. Mina tabletter är på 144 mg så testar att ta två.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid