• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    zebrans skrev 2018-12-19 12:40:05 följande:

Nej ingenting jag lagt märke till.

Ok. Då skulle jag nog gissa CD19 om ÄL skett. Har du gjort ÄK-tester? Eller struntade du i det eftersom du haft så långa/oregelbundna cykler innan?

Jag brukar alltid få en liten östrogensvacka i tempen ÄL+4-5. Så om tempen går upp igen imorn kan det ju ha varit en sån för dig också eventuellt.
  • zebrans
    oshark skrev 2018-12-19 13:33:44 följande:

Ok. Då skulle jag nog gissa CD19 om ÄL skett. Har du gjort ÄK-tester? Eller struntade du i det eftersom du haft så långa/oregelbundna cykler innan?

Jag brukar alltid få en liten östrogensvacka i tempen ÄL+4-5. Så om tempen går upp igen imorn kan det ju ha varit en sån för dig också eventuellt.

Nej skippade test då jag haft oregelbundna cyklar.

Mycket möjligt, får se hur tempen fortsätter imorgon!
  • oshark
    zebrans skrev 2018-12-19 17:33:41 följande:

Nej skippade test då jag haft oregelbundna cyklar.

Mycket möjligt, får se hur tempen fortsätter imorgon!

Gissade att det kanske var så

Ja, tråkigt men sant - bara att vänta och se!
  • oshark
    zebrans skrev 2018-12-21 07:48:49 följande:

Undrar vad sim händer... tempat rätt också.

Hm. Jag tror nog att ÄL kan ha varit CD19 iaf. Då är ju dippen igår ÄL+7 och även om det inte är jättevanligt är det inte jätteovanligt att man dippar däromkring. FF har gjort någon studie om eventuella implantationsdippar där de såg att  11% av icke-gravida och 22% av gravida kvinnor hade en endagsdipp mellan ÄL+7 och ÄL+10.

Hur lång lutealfas hade du i din förra cykel? Den var inte så lång eller hur? 

Om jag vore du skulle jag ta ett test i mellandagarna om mensen inte kommit och tempen inte gått ner. 26-27 är ju ÄL+13-14 om ÄL var CD19, så då borde du kunna få ett positivt test om det tagit sig  
  • Clemmentina
    Timal89 skrev 2018-12-19 11:27:14 följande:

Missade äl (låg endast ons kväll - äl fre kväll) har inga symptom. Inga ömma eller mörka bröst. Inget illamående bara extremt trött (som alltid på vintern) äl + 12 idag. Mens brukar komma äl +12/14. Tempen inte spec hög men ändå liiiite högre än igår. Jag vill inte ha några förväntningar. Allt talar även för att de inte blir ngt. Men endå sitter jag här o funderar hur jag skulle berätta nyheten för min man. Suck. Vill inte bli ledsen. Nån me tanke-tips? Ni är bäst.

Hur har det gått för dig? Tror vi också missade ägglossning om jag ens hade någon. I så fall får vi ta nya tag 2019!

För många verkar ju inga tecken alls vara ett bra tecken och för andra är det tvärtom. Det går helt enkelt inte att lite på symptom är min slutsats.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-19 08:56:52 följande:

Nu är jag 3 dagar efter mitt missfall. Jag har blödit ungefär som en mens och det börjar lugna ner sig nu. Graviditetstestet var helt blankt igår em, men tempen ligger fortfarande över baslinjen. Jag vet inte hur jag ska tolka det?

Sen plusset har tempen legat på 36.7 i snitt.

Jag började blöda i söndags, då tempade jag inte och gravtestet var positivt men svagt.

Måndag 36,41

Tisdag 36,46, blankt graviditetstest

Idag 36,59

Är det inte konstigt att HcG verkar ha försvunnit helt, men progesteron fortfarande är högt? Tar det lång tid för progesteron att lämna kroppen efter missfall? Jag förstår inte riktigt tempen.. idag sov jag visserligen ungefär 45 min längre än vanligt, men så mycket brukar inte min temp skilja sig pga det.

Oj, konstigt! Vet inget alls om hur nivåerna ändras. Hur är tempen idag?
  • Clemmentina

Min väldigt konstiga cykel! FF har inte satt ut någon ny ägglossning efter att den tog bort den andra men tror att jag ska få mens i mitten av nästa vecka. Vad tror ni? Kan jag haft ägglossning nu? Tempen är på väg nedåt. Lätt molvärk.

Bokade en tid hos gynekolog i januari i alla fall!

• Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-12-21 09:18:23 följande:

Oj, konstigt! Vet inget alls om hur nivåerna ändras. Hur är tempen idag?

Efter två dagar har tempen sjunkit ytterligare. Efter mitt förra missfall tempade jag inte eftersom jag åt starka antibiotika och en del smärtstillande, så vet inte hur tempen brukar kunna bete sig i dessa fall. Nu imorse var den nere på 36.3.
  • krutet

Jag hoppar in i denna tråd då jag håller på att bli knäpp. Jag har använt nc sen i maj, först som preventivmedel men sen november för att försöka bli gravid. Vårat första riktiga försök att bli gravida. Jag har regelbunden cykel på i snitt 29 dagar +-1-3. Äl inträffar oftast runt dag 17, men haft avvikelse en gång på dag 12. Hade bim 12/12, men fick då endast bruna flytningar i fyra dagar. Vi gjorde gravtest 16/12 med negativt resultat. Har fortfarande ingen mens, men tempen är ju inte särskilt hög. Inte direkt några symtom, mer än lite molvärk och stramande i tjejmagen. Har något känsligare bröstvårtor, men avfärdar symtom eftersom att jag lika gärna kan känna efter lite för mycket. Ska testa igen på söndag, men vill veta vad ni tror och få höra era erfarenheter. Någon som haft liknande temp/kurva men ändå varit gravid? Låghormonare kanske?

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid