• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-28 13:11:00 följande:

Ja jätteskönt. Jag tempade tyvärr inte dagarna innan missfallet, men morgonen efter var tempen betydligt lägre än den var under graviditeten. Men sen hoppade den lite upp och ner mer än den brukar i några dagar. Men som sagt senaste typ 5 dagarna ligger den lågt som den ska.

Hoppas din temp visar på att mensen är på g! Så frustrerande när tiden bara går och man inget kan göra...

Tack! Verkligen, det är frustrerande! Sen jag fick tillbaka mensen efter p-pillerstoppet har jag haft 2-3 regelbundna cykler, sen har mensen hoppat över 1-2 månader för att sen komma tillbaka 2-3 gånger. Bokat tid hos gyn för att kolla upp att allt ser okej ut.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-28 13:42:36 följande:

Hade du oregelbunden cykel även innan du började med o-piller?

Nej den var regelbunden även om den var lång.

Har dock gått upp lite vikt under tiden jag åt p-piller så försöker gå ner igen. Hoppas gyn hittar något...kan ju vara Pcos eller något annat. Har dock varit rätt många gånger hos olika gyn under åren och alla har då sagt att allt ser bra ut.
  • zebrans
    Clemmentina skrev 2018-12-28 13:34:27 följande:
    Tack! Min cykel är fortfarande krånglig även om jag slutade med p-piller för snart ett år sen.
    Får hoppas den rättar till sig snart. Har ni försökt aktivt sedan du slutade med p-piller?
  • Clemmentina
    zebrans skrev 2018-12-28 14:01:46 följande:

Får hoppas den rättar till sig snart. Har ni försökt aktivt sedan du slutade med p-piller?

Ja mer eller mindre. Men det är först nu under hösten som jag testat med ägglossningstest och tempat.
  • Sångfågeln87

Hej!
    En fråga till er som har bra koll på tempning. Nu under Julen har jag gått och lagt mig senare än vanligt. Jag har dock tempat vid samma tid på morgonen och sen somnat om. Kan det vara så att tempen blir lite förskjuten och visar lägre än vad den vanligt vis gör för att jag går och lägger mig senare och inte hinner sova 8 timmar innan jag tempar? 

• Jojjans
    Sångfågeln87 skrev 2018-12-28 15:12:19 följande:

Hej!

En fråga till er som har bra koll på tempning. Nu under Julen har jag gått och lagt mig senare än vanligt. Jag har dock tempat vid samma tid på morgonen och sen somnat om. Kan det vara så att tempen blir lite förskjuten och visar lägre än vad den vanligt vis gör för att jag går och lägger mig senare och inte hinner sova 8 timmar innan jag tempar? 

Jag sover i stort sett aldrig 8 timmar utan det varierar ganska mycket hur många gånger jag vaknar per natt, men tycker ändå att jag kan se mönster i det. Tror det kan vara ganska individuellt vad som påverkar, om du ser ett mönster så kan det säkert vara så. Var i cykeln är du?
  • Sångfågeln87
    Jojjans skrev 2018-12-28 19:27:54 följande:
    Jag sover i stort sett aldrig 8 timmar utan det varierar ganska mycket hur många gånger jag vaknar per natt, men tycker ändå att jag kan se mönster i det. Tror det kan vara ganska individuellt vad som påverkar, om du ser ett mönster så kan det säkert vara så. Var i cykeln är du?
    Jag är snart framme vid bim, enligt NC på måndag. Min temp har gått ner lite jämfört med igår och tänker att mensen kanske är på väg. Men förra cykeln så droppade tempen samma dag som mensen kom och idag har jag inte fått någon. Men jag får se hur det är imorgon. Vill väldigt gärna att mensen ska hålla sig borta. 
  • Jojjans
    Sångfågeln87 skrev 2018-12-28 20:02:29 följande:

Jag är snart framme vid bim, enligt NC på måndag. Min temp har gått ner lite jämfört med igår och tänker att mensen kanske är på väg. Men förra cykeln så droppade tempen samma dag som mensen kom och idag har jag inte fått någon. Men jag får se hur det är imorgon. Vill väldigt gärna att mensen ska hålla sig borta. 

Har den droppat under cover line? Om den bara avviker litegrann brukar jag inte bry mig så mycket om det om det inte håller i sig flera dagar i sträck. Det är ju så mycket som kan påverka så jag brukar försöka avvakta tills jag ser ett mönster.
  • Sångfågeln87
    Jojjans skrev 2018-12-28 20:59:33 följande:
    Har den droppat under cover line? Om den bara avviker litegrann brukar jag inte bry mig så mycket om det om det inte håller i sig flera dagar i sträck. Det är ju så mycket som kan påverka så jag brukar försöka avvakta tills jag ser ett mönster.
    Nej det har den inte gjort, den ligger precis över. Idag hade jag 36.71 och coverline är 36.64
  • frugr95

Hallå! Jag är rätt så ny med Natural cycles och vi försöker nu pricka in ägglossning tills vi ska bli gravida. Hade mola i oktober så gravförbud ännu. Men försöker va positiva och längta till att jag förhoppningsvis blir friskförklarad i januari!

Men vad tror ni om min cykel? Hur lång tid efter att ÄL test vart positiva ska tempen gå upp? trodde det skulle ske direkt :/ tacksam för tips och råd!!

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid