• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Mezzy

Skulle ni kunna hjälp mig och förklara varför äl linjen och coverline har blivit streckade? Tidigare var de hela.

• WanderChild
    Mezzy skrev 2018-12-29 10:16:26 följande:

Skulle ni kunna hjälp mig och förklara varför äl linjen och coverline har blivit streckade? Tidigare var de hela.

Har du lagt in någon medicin eller andra symtom i appen som inte syns på bilden? Om du tex lagt in äggviteflytningar på en dag som inte stämmer med tempökning så kan det göra att det avviker. Annars kan det bero på att du har väldigt få temperaturer innan äl som räknas med (många borträknade, överhoppad dag samt tom ring) och därför anser appen att underlaget för att sätta coverline och genomsnittlig temp innan äl är för tunt.
  • Anonym (T)
    Jojjans skrev 2018-12-23 23:09:17 följande:
    Jag har precis fått ett missfall för en vecka sen, och de 6 dagarna jag blödde så har tempen varit väldigt ojämna men nu igår och idag har den kommit ner och hållt sig på min vanliga nivå innan äl. Hoppas därför att jag kan räkna missfallet som mens och få äl om en vecka.
    Ok, vad skönt att det börjar komma tillbaka till det normala för dig. Håller tummarna för att du får äl nu snart :) Hos mig hoppar det fortfarande upp och ner =/ Bara att vänta på att kroppen ska "hitta tillbaka"... Så frustrerande när man bara väntar på att bli gravid igen..
  • Mezzy
    WanderChild skrev 2018-12-29 22:15:06 följande:

Har du lagt in någon medicin eller andra symtom i appen som inte syns på bilden? Om du tex lagt in äggviteflytningar på en dag som inte stämmer med tempökning så kan det göra att det avviker. Annars kan det bero på att du har väldigt få temperaturer innan äl som räknas med (många borträknade, överhoppad dag samt tom ring) och därför anser appen att underlaget för att sätta coverline och genomsnittlig temp innan äl är för tunt.

Tack för hjälpen! :) kollade nu och det var för att jag hade lagt in vattniga flytningar! :)
  • WanderChild
    Mezzy skrev 2018-12-30 11:59:57 följande:

Tack för hjälpen! :) kollade nu och det var för att jag hade lagt in vattniga flytningar! :)

Då har vi det där :). När la du in det? Vattniga flytningar efter äl kan ju va ett gott tecken ;) (kan dock även va tecken på mens på g...)
  • Mezzy
    WanderChild skrev 2018-12-30 12:04:30 följande:

Då har vi det där :). När la du in det? Vattniga flytningar efter äl kan ju va ett gott tecken ;) (kan dock även va tecken på mens på g...)

Jag la in det i förrgår och igår. :)

Ja det blir att vänta och se om mensen dyker upp nästa vecka eller inte! :)
  • Jojjans
    oshark skrev 2018-12-17 20:51:58 följande:

Tack

(Om du behöver skriva av dig kan du komma och ranta i min DM-inbox om du känner för det.)

Min äl kom tillbaka igår efter missfallet, bara två dagar försenad i förhållsnde till min vanliga follikulärfas efter mens. Så nu börjar en 10 dagar lång väntan innan man kanske vågar testa (plussade på äl+11 sist).

Hur har allt gått för dig med äl under ledighet?
  • Anonym (Humlan)

Tempa efter missfall? Är det normalt med sådan oregelbunden temperatur? Någon som varit med om samma? När blev den normal igen?

• Jojjans
    Anonym (Humlan) skrev 2019-01-03 09:57:12 följande:

Tempa efter missfall? Är det normalt med sådan oregelbunden temperatur? Någon som varit med om samma? När blev den normal igen?

Jag fick ett missfall den 16 dec och temperaturen var väldigt hoppig första halvan av follikulärfasen. Men trots det kom min äl bara två dagar senare än efter en mens, så det verkar inte ha påverkat mig så mycket att temperaturen var hoppig i början.

Fick min äl igår, enligt äl-tester och idag hade jag höjd temperatur. Hopas den fortsätter öka! Barn du några tecken på äl ännu?
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid