Anonym (Oj) skrev 2018-09-29 20:12:20 följande:
Dom som föder barnen som blir kidnappade och adopteras bort är fattiga. Inte dom som säljer barnen efter att ha kidnappat dem. Det var så jag menade.
Du kan heller inte säga att paret utnyttjar TS då TS har ställt upp. Finns ingen logik inatt säga att TS blir utnyttjad då hon gick med på att bära barnen. Sen att hormonerna tar över är en tråkig sak. Men hon är inte utnyttjad. TS har fått de frågorna men valt att inte besvara så jag tror knappast att hon blev övertalad eller tvingad till detta. Det är ju inte något som skett på en vecka utan TS har haft chansen till att hoppa av långt innan avresa till kliniken där detta gjordes.
Om TS väljer att behålla barnen så tror jag det kommer bli oerhört jobbigt för både barn men framför allt för TS som ska leva med detta beslut. Förstå all ångest hon kommer gå och bära på. För bio-föräldrarna kommer ju som sagt inte att ge sig och TS kommer få stå till svars inför dom. Jag tror att detta kommer bli TS undergång mentalt. Inte direkt så hon kommer kunna njuta av all ångest som detta skänker henne.
Och det är väl klart att majoriteten skaffar barn för sin egen skull, barn går ju inte direkt och önskar att dom blev födda.
TS har ju möjlighet att vara med barnen när hon fött dom och ger dom till bio-föräldrarna men behåller hon så kommer aldrig bio-förläldrarna he sig och barnen kommer vara väl medvetna om situationen dom växer upp i
Det är utnyttjande även om TS ställde upp frivilligt, vilket är precis en av anledningarna till att vi inte tillåter surrogat i Sverige. Det är människohandel, både med kvinnorna och med barnen.
Det är dessutom väldigt dumt både av paret och av TS att anställa en kvinna som inte har barn sedan tidigare. Har man fött barn har man i alla fall en chans att inse vad man ger sig in på.
Det är märkligt att ni kan se in i framtiden och vara så säkra på vad som kommer att hända, hur TS och barnen kommer att känna och må. Det är möjligt att du har rätt i vad du tror, men det är också möjligt att du har fel. Det är vanskligt att argumentera utifrån vad man tror kommer att hända, för det leder ingen vart.
Vem har sagt att TS kommer att få möjlighet att vara med barnen om hon ger dem till paret? Vad säger att paret inte ändrar sig, speciellt efter att TS "krånglat" under graviditeten, och inte låter henne umgås med dem? Om nu TS behåller dem, så kan de lika gärna säga upp kontakten, eller tror du att paret och TS kommer att umgås som vanligt?