• Färsk bonus

Biomamman textar/ringer konstant

Vi sätter oss ner för att äta. Hans telefon plingar till, först en gång, sedan en gång till.

?Men oj, undrar vem det kan vara...?? säger jag med en gliring.

?Ja, gissa tre gånger...? svarar han lite besvärad.

5 minuter senare plingar telefonen till igen.

?Är det något viktigt..?? frågar jag.

?Nej, inte ett dugg. Som vanligt.? svarar han trött. Nu är det inte speciellt kul längre.

Någon timme senare ska vi precis sjunka ner i soffan, när hans telefon börjar ringa. Han svarar med lite ansträngd röst, försöker hålla samtalet kort. När de lägger på sänker sig en obekväm tystnad mellan oss. Irritationen växer.

När telefonen 10 minuter senare plingar till igen är det ett faktum. Ännu en kväll är förstörd.

På en lugn dag messar biomamman honom kanske 2-3 gånger. Andra dagar bombarderar hon honom med text efter text, och ringer dessutom ett par gånger, för att vara på den säkra sidan. På de 9 månader vi varit tillsammans kan jag räkna de dagar de inte haft någon kontakt på min ena hand. Jag kan däremot komma på flertalet gånger hon ringt sent på kvällen, och många turer när hon blivit sur/ledsen för att hon inte kan höra av sig HELA TIDEN. Hon tar honom och hans tid helt i besittning, och sätter inga gränser alls för sig själv. Hon uppför sig dessutom som att detta är helt normal kommunikation för två skilda parter.

Jag litar på min pojkvän, och jag älskar deras två gemensamma barn (delad vårdnad). Det är frekvensen på kommunikationen som konstant tär på mig. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad ni andra tycker om saken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-26 13:20
    UPPDATERING: Barnen är 7 och 9, och de har bra kontakt med oss allihop.
    Inget av kommunikationen handlar om att hon vill prata med dem, eller om hur de mår (såvida inte någon av dem är sjuk). Nästan all kommunikation är saker hon just kommit på, som hon måste messa om genast, trots att det absolut kunde vänta några dagar att förmedlas. Det kan vara ett utlägg hon gjort, någon sak hon glömt i bilen, var en t-shirt är etc etc. Och detta händer på dygnets alla tider, varenda dag.
  • Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant
  • Olivera
    fjanten skrev 2018-09-26 13:16:28 följande:

Jag håller med om att man såklart vill veta hur ens barn har det om dagarna, men måste man stämma av allt flera gånger om dagen? Kan det inte räcka med en gång - eller fler om det handlar om något jätteviktigt/något som inte kan vänta? Jag tänker att jag exempelvis inte ringer/smsar förskolan flera gånger om dagen för att höra hur det är med dem, utan förskolan berättar ju när jag kommer (och ringer om det rör sig om något mer brådskande). Lite på samma nivå tänker jag att man kanske får ta och lägga kommunikationen med den andre föräldern kanske.

Nu är ju inte jag frånskild, så jag är ju långt ifrån en expert.

Ja det håller jag verkligen med om! Vi har alltid haft en avstämning per kväll, och det funkar bra tycker jag. Och så sms om det är nåt som glömts eller så. Senare bär barnen blev större och kunder prata bättre i telefon så blev det mer sällan föräldrarna pratade, varannan var tredje dag kanske. Sen lite oftare igen när tonåren kom och man måste dubbelkolla allt barnen säger :D
  • Deceree1

Jamen hon skriver ju att hon messar och ringer titt som tätt och att det inte gäller barnen!!

• Olivera

Om din man föreslagit att hon ska samla ihop sina många sms till ett längre men hon inte lyssnar , kan inte en lösning vara att din man bara har mobilen på ljudlös och svarar på dem sammanhållet senare? Eller ställer in så det blir ljudlöst på henne iaf? Så ni slipper störas

• Olivera
    Deceree1 skrev 2018-09-26 13:23:42 följande:

Jamen hon skriver ju att hon messar och ringer titt som tätt och att det inte gäller barnen!!

Jaha ursäkta gäller det helt andra saker än barnen?? Ja då får väl mannen säga ifrån vad han vill ja för relation med henne, om hon vill vara kompis och höras om stort och smått om livet hela kvällarna - som inte rör barnen. Det låter ju som att han verkligen behöver dra en gräns. Ursäkta TS då missförstod jag, jag trodde det var ang saker som rör barnen!
  • Olivera

(Alltså även praktiska frågor kan man ju ha menar jag, som att man gjort ett utlägg eller behöver köpa nya mockasiner och vem gör det eller vad som helst )

• Jw83

Har han pratat med henne om det? Han kanske själv har hört av sig ofta innan? Om detta är en kommunikation som pågått och uppskattats i flera år så är det ju konstigt om det upphör enbart pga dig. Kanske blir han irriterad för att han inte kan svara utan att du surar hela kvällen?

Ni har ett väldigt nytt förhållande och borde vara nykära och lyckliga. Att några pling påverkar hela ert förhållande så negativt är ett dåligt tecken. Blir det så illa nu så blir det bara sämre sedan när dom planerar och firar högtider ihop, går på studentfirande ihop, sitter tillsammans på barnens bröllop, passar barnbarn ihop osv. Dom har valt att skaffa barn ihop och har älskat varandra mycket under flera år. Dom kommer alltid ha en nära relation.

• Deceree1
    Olivera skrev 2018-09-26 13:25:50 följande:

Om din man föreslagit att hon ska samla ihop sina många sms till ett längre men hon inte lyssnar , kan inte en lösning vara att din man bara har mobilen på ljudlös och svarar på dem sammanhållet senare? Eller ställer in så det blir ljudlöst på henne iaf? Så ni slipper störas

Varför ska hon hålla på att höra av sig. Hon är ett ex. Det räcker om hon hör av sig om det är nåt med barnen som är viktigt. Jag tror att hon vill förstöra mellan TS och hennes killa. Klart som faan att det är störande. Killen borde ryta i åt henne och säga att hon bara får höra av sig om det gäller barnen!!!
  • Ällingen

Det verkar vara ett stört beteende hon har. Du måste be barnens pappa prata allvar med henne. Eller så svarar du i hans telefon när hon ringer. Ni måste få ett slut på trakasserierna. För det är precis vad det är.

• Färsk bonus
    Jw83 skrev 2018-09-26 13:45:12 följande:

Har han pratat med henne om det? Han kanske själv har hört av sig ofta innan? Om detta är en kommunikation som pågått och uppskattats i flera år så är det ju konstigt om det upphör enbart pga dig. Kanske blir han irriterad för att han inte kan svara utan att du surar hela kvällen?

Ni har ett väldigt nytt förhållande och borde vara nykära och lyckliga. Att några pling påverkar hela ert förhållande så negativt är ett dåligt tecken. Blir det så illa nu så blir det bara sämre sedan när dom planerar och firar högtider ihop, går på studentfirande ihop, sitter tillsammans på barnens bröllop, passar barnbarn ihop osv. Dom har valt att skaffa barn ihop och har älskat varandra mycket under flera år. Dom kommer alltid ha en nära relation.

Ja, han har pratat med henne om det flera gånger. Men han är inte vidare bra på att stå på sig, han är konflikträdd. De gånger han försökt att inte svara på hennes texter har hon bara textat ännu mer, och blivit sur att han inte svarar.

Jag tror dock att du missuppfattat vad jag har problem med, och det är inte att de delar ett föräldraskap. Men vad räknas som "några pling"..? Textar du någon, förutom den partner du lever med, 5-10 gånger VARJE DAG? Gör exet till din partner det?
  • ThomasW

Men om du svarar att han är lite upptagen med barnen och ringer imorgon ?
    Slå av telefonen om det fortsätter !!!

Bildresultat för flight mode

Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant