Springmask igen, SNÄLLA hjälp!
I mars upptäckte jag springmask hos 5åriga dottern. Hon sa att det kliade en natt, såg en mask och dagen efter behandlades vi allihopa, hon och 2 åriga lillebror med flytande vermox, och jag och mannen med vanquin.
Dagarna efter behandlingen kom det ut massvis med maskar i dotterns avföring. Tror att vi andra klarade oss för ingen hade symtom och inga maskar hittades.
Men jag blev ett psykiskt vrak. Jag tvättade ALLT. Soffor, mattor, gardiner, sängkläder i 90 grader varje dag i en vecka, sen varannan dag. Kastade tyger, tvättade alla barnen leksaker. Underkläder + byxor på dottern 24/7 i två veckor. Duscha rumpa varje morgon och kväll. Tvättade handtag, dörrar. Dammsög hela huset dagligen, städade toaletten flera gånger om dagen och skurade golv. Och grät... Givetvis extremt noga med handtvätt och handsprit.
Nu, nästan 8 månader senare, hittade jag en mask i mitt bajs, av ren slump. Inga symtom alls. Och fick givetvis panik. Fick vermox tablett, men de ville inte skriva ut till barnen. Vanquin är slutsålt. 6 tabletter i en ask, så vi tog alla fyra vars en, och när nästa dos ska tas om två veckor vet jag inte hur vi ska göra, bara två tabletter kvar.
Mannen har inga symtom, lillebror har inga symtom men har inte kunnat studera hans avföring än.
Dotterns kunde jag kolla igår, och efter att ha ?letat runt? en bra stund hittade jag en där också.
Har inte heller hittat fler hos mig själv.
Men nu känner jag mig totalt uppgiven. Mitt psykeböor totalt skadat av detta. Jag gråter, har inget tålamod, är deprimerad och vill bara sitta i ett hörn. Läser alla skräckhistorier om de som har det konstant och aldrig blir av med skiten.
Jag har storstädat hela huset en gång; dammat, torkat golv. Nu dammsuger jag en gång varje dag, vilket jag gör i vanliga fall också. Städar toaletten efter varje besök. Tvättar rumpor och noga med handtvätt. Tvättat alla handdukar och använder pappershanddukar på toa.
Gör jag för lite? Finns det chans att detta är en lindrig infektion, med tanke på att det inte kliar? Kan det va så att de inte lägger några ägg utan håller sig ?invändigt? i oss?
Kan vi räkna med att få det igen och igen nu när vi blivit drabbade två gånger på under ett år? SNÄLLA finns det någon som har någon erfarenhet!!!
Jag dricker rödbetsjuice och äter vitlökskapslar. Dottern är extremt kräsen men får i henne lite pumpakärnor och smoothie på hallon, blåbär & jordgubbar. Försöker med morötter också.