• Anonym (???)

CBD... någon???

Någon här inne som testat/ äter cbd?

Och varför?

Gav det effekt?

Anledningen till att jag vill prova är att jag har en kronisk tarmsjukdom.

Äter redan antiinflammatorisk medicin.. men den hjälper inte mot själva diarréerna..

Utesluter redan socker och vete.. vet liksom inte vad jag ska göra mer? Läkarna vet inte heller..

Så kom och tänka på cdb..

Någon som har erfarenheter får gärna dela med sig.

Tack på förhand.

• Svar på tråden CBD... någon???
  • Anonym (Lagligt)
    smulpaj01 skrev 2018-11-14 16:14:50 följande:

Fått detta på mail:

ScanHemp har blivit uppmanad av Läkemedelsverket att upphöra med försäljning av Hampa-Olja (CBD olja).

Detta kommer vi att göra och den sista dagen vi säljer hampa-oljan, även kallad CBD Olja, är den 30 november.

Detta på grund av att canabidiol har en klinisk relevant fysisk påverkan på kroppen.

Vi citerar det brev som vi fått från Läkemedelsverket. Här hänvisar man till WHO:s rapport:

?Världshälsoorganisationens expertkommitté för drogberoende har skrivit en rapport om cannabidiol (se bilaga 8). Läkemedelsverket vill påpeka följande från rapporten.

Det framgår av rapporten att cannabidiol ses som en möjlig läkemedelskandidat för behandling av Alzheimers sjukdom, Parkinsons sjukdom, multipel skleros, Huntingtons sjukdom, skador uppkomna av hypoxi/ischemi, smärta, psykoser, ångest, depression, cancer, illamående, inflammatoriska sjukdomar, reumatoid artrit, infektioner, Crohns sjukdom, IBS, kardiovaskulär sjukdom samt komplikationer uppkomna av diabetes. Bland dessa sjukdomar är forskningen om epilepsi den mest väldokumenterade. Cannabidiol har i åtskilliga kliniska prövningar visat sig vara en effektiv behandling för epilepsi. Det pågår för närvarande kliniska studier på stora patientgrupper med epileptiska sjukdomar (så kallade fas 3-prövningar) av läkemedlet Epidiolex. Cannabidiol är det enda aktiva ämnet i Epidiolex. Det finns även preliminär evidens för att cannabidiol kan vara en användbar behandling vid flera andra medicinska tillstånd än epilepsi. Det framgår också av rapporten att cannabidiol har visats påverka flera icke-cannabinoida signalsystem. Det framgår också av rapporten att det förekommer en osanktionerad medicinsk användning av cannabidiolbaserade produkter, som produceras från växter med högt innehåll av cannabidiol. Dessa produkter distribueras bl.a. som oljor och kapslar. De säljs över internet som icke godkända behandlingsmetoder mot epilepsi, cancer, AIDS, HIV, ångest, artros, smärta och posttraumatiskt stressyndrom. Det har inte påträffats någon statistik rörande icke-medicinsk användning av cannabidiol. Det framgår slutligen av rapporten att det inte finns något som tyder på att cannabidiol används som njutningsmedel.

Läkemedelsverket bedömer sammantaget att utifrån nuvarande kunskapsläge, baserat på vetenskaplig forskning, är det klart visat att cannabidiol har en kliniskt relevant fysiologisk påverkan på kroppen genom farmakologisk verkan, både i form av inhalation och genom peroralt intag.?

Passa på att beställa nu, efter den 30 november är det inte längre möjligt.

Man kan handla på med can istället.

Läkemedelsverket försökte få bort deras licens också men dom vann i både tingsrätt och HD så dom kommer fortsätta sälja efter 30/11
  • smulpaj01
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-14 16:23:10 följande:
    Man kan handla på med can istället.

Läkemedelsverket försökte få bort deras licens också men dom vann i både tingsrätt och HD så dom kommer fortsätta sälja efter 30/11
    Ja det står inte att det är olagligt utan att det företaget kommer sluta sälja oljan på uppmaning av Läkemedelsverket.
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-14 16:14:01 följande:

Hur kan det vara olagligt när dom har blivit friade ?

Jag fattar inte ens hur man vågar ta något sånt. Med tanke på att man kanske inte riktigt vet vad det innehåller. Eller hur mkt. Dumt. Men men. Ingen på forumet kan ju tvinga dig att strunta i det tyvärr. Vad glad att folk ifrågasätter dig egentligen än tvärtom.
  • Anonym (Anonymm)

Att man uppmanar folk att ta droger menar jag. Lita inte på allt du läser och hör.

• Anonym (Mannen)

Har du testar alternativ medicin? Finns flertalet sjukdomar som går att bota som diabetes, psoriasis, ADHD och andra sjukdomar om du lägger om din kost. Dina mediciner kan göra motsatt effekt. Ta kontakt med en homopat eller någon läkare som arbetar inom alternativmedicin.

• Anonym (Mannen)

Varför jag råder dig att undersöka alternativ medicin är för jag har blivit av med min vitiligo. Alla hudläkare jag gick till sa de går inte bota.

Sedan träffade jag en homopat läkare där han kunde klarlägga att de var en svamp/bakterie.

Jag tog bort socker, vete och mjölkprodukter började behandla fläckarna med molkosan och kolidanssilver. Sen började jag äta vitaminer som PABA, Aloe Vera, Zink och magnesium sedan försvann fläckarna. Jag gjorde även magnet behandling som gick ner på cellerna och slog sönder bakterierna och balanserade upp immunförsvaret. Kanske är de som i mitt fall du behöver ändra om kost, tar bort dina nuvarande mediciner och göra en magnet behandling för stärka upp din tarmar.

• Anonym (Lagligt)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-14 17:17:16 följande:

Att man uppmanar folk att ta droger menar jag. Lita inte på allt du läser och hör.

Fast det är inte droger. Det här är ju naturliga produkter utan tillsatta ämnen.

Jag tar hellre vad naturen ger mig än det knark som läkare skriver ut.

Amfetamin, tradolan, alvedon 1 mg, benzo.

Där har du ditt knark som du dessutom blir beroende utav. Cannabis är inte beroedneframkallande.

Konstigt också att ett helt utvecklat land som Canada har legaliserat cannabis i hela landet om det nu skulle vara en sådan farlig drog.

Och kom ihåg då att det oljor som går att köpa också har reducerad THC mängd i sig.

Jag uppmanar inte att någon ska använda droger. Jag uppmanar folk att välja ett annat alternativt läkemedel för att man ska kunna må så bra som möjligt och som dessutom är lagligt.
  • border1
    Anonym (???) skrev 2018-11-14 09:33:00 följande:

Någon här inne som testat/ äter cbd?

Och varför?

Gav det effekt?

Anledningen till att jag vill prova är att jag har en kronisk tarmsjukdom.

Äter redan antiinflammatorisk medicin.. men den hjälper inte mot själva diarréerna..

Utesluter redan socker och vete.. vet liksom inte vad jag ska göra mer? Läkarna vet inte heller..

Så kom och tänka på cdb..

Någon som har erfarenheter får gärna dela med sig.

Tack på förhand.

Ts, jag rekommenderar dig att testa probiotics först
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-14 17:33:06 följande:

Fast det är inte droger. Det här är ju naturliga produkter utan tillsatta ämnen.

Jag tar hellre vad naturen ger mig än det knark som läkare skriver ut.

Amfetamin, tradolan, alvedon 1 mg, benzo.

Där har du ditt knark som du dessutom blir beroende utav. Cannabis är inte beroedneframkallande.

Konstigt också att ett helt utvecklat land som Canada har legaliserat cannabis i hela landet om det nu skulle vara en sådan farlig drog.

Och kom ihåg då att det oljor som går att köpa också har reducerad THC mängd i sig.

Jag uppmanar inte att någon ska använda droger. Jag uppmanar folk att välja ett annat alternativt läkemedel för att man ska kunna må så bra som möjligt och som dessutom är lagligt.

Det är cannabis och det har en läkare förklarat i tv. Så den går jag inte på. Kolla själv på programmet annars. Det är droger.
  • Anonym (Anonymm)

Sitt inte här på ett forum där 10åringar sitter och uppmana folk till knark.

Svar på tråden CBD... någon???