• Anonym (???)

CBD... någon???

Någon här inne som testat/ äter cbd?

Och varför?

Gav det effekt?

Anledningen till att jag vill prova är att jag har en kronisk tarmsjukdom.

Äter redan antiinflammatorisk medicin.. men den hjälper inte mot själva diarréerna..

Utesluter redan socker och vete.. vet liksom inte vad jag ska göra mer? Läkarna vet inte heller..

Så kom och tänka på cdb..

Någon som har erfarenheter får gärna dela med sig.

Tack på förhand.

• Svar på tråden CBD... någon???
  • Anonym (Anonymm)

Kvittar vem som har rätt eller fel. Det jag sagt hela tiden är att man ska vara försiktig. Inte lita på allt som står på Internet. Osv.

• Anonym (Anonymm)

Att jag är negativ mot droger är bra. Försök inte säg något annat.

• Anonym (Lagligt)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 14:11:23 följande:

Att jag är negativ mot droger är bra. Försök inte säg något annat.

Du säger att du litar på dr Mikael och tror på honom. Förstå då att CBD olja är lagligt och ofarligt. Du håller ju med honom så hur kan du då säga att oljan är knark och olaglig?

Du får vara emot knark, för knark är inte bra men du måste ju förstå att du har fel när du säger att CBD olja är olagligt för det är det inte.

Jag säger inget om att du är emot droger.

Men om du säger att dr Mikael har rätt - då menar du också att CBD är lagligt och inte är knark
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-15 14:26:29 följande:

Du säger att du litar på dr Mikael och tror på honom. Förstå då att CBD olja är lagligt och ofarligt. Du håller ju med honom så hur kan du då säga att oljan är knark och olaglig?

Du får vara emot knark, för knark är inte bra men du måste ju förstå att du har fel när du säger att CBD olja är olagligt för det är det inte.

Jag säger inget om att du är emot droger.

Men om du säger att dr Mikael har rätt - då menar du också att CBD är lagligt och inte är knark

Jag tycker iallafsll att sånt inte är något att hålla på med. Låt mig tycka det.
  • Anonym (Anonymm)

Du kan försöka få mig att ändra mig om det om du vill. Det kommer jag inte göra. Kommer vara emot det ändå. Så gör du något annat istället än att diskutera det med mig. Tryck inte ner mig heller bara för jag tycker annorlunda

• Anonym (Lagligt)
    Men snälla människa.

Läser du ens del önskar och artiklar du skickar över ?

Den andra länken du skickade är det företag jag pratat om hela tiden.

Det hände för över 1 år sedan. Dom har segrat i både tingsrätt och HD och fick sitt lager tillbaka av polisen efter beslagtagningen.

Och om du läser artiklarna du bifogar så står det att dom inte får säljas som läkemedel.

Med can säljer som kosttillskott och säger inte att en sjuk individ ska sluta med sin medicin utan att dom säljer preparat som är ett alternativ till läkemedel men inte att det är.

Står fortfarande inte att CBD är knark utan att det inte får användas som läkemedel. Vilket företaget håller sig till.

Ett förslag till dig är att du läser länkar och fakta innan du länkar dom vidare.

Du får tycka vad du vill men kom inte och säg att det är olagligt när det inte är. Det är ljug och falsk propaganda och du smutskastar ett företag när du uttalar dig
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-15 14:53:51 följande:

Men snälla människa.

Läser du ens del önskar och artiklar du skickar över ?

Den andra länken du skickade är det företag jag pratat om hela tiden.

Det hände för över 1 år sedan. Dom har segrat i både tingsrätt och HD och fick sitt lager tillbaka av polisen efter beslagtagningen.

Och om du läser artiklarna du bifogar så står det att dom inte får säljas som läkemedel.

Med can säljer som kosttillskott och säger inte att en sjuk individ ska sluta med sin medicin utan att dom säljer preparat som är ett alternativ till läkemedel men inte att det är.

Står fortfarande inte att CBD är knark utan att det inte får användas som läkemedel. Vilket företaget håller sig till.

Ett förslag till dig är att du läser länkar och fakta innan du länkar dom vidare.

Du får tycka vad du vill men kom inte och säg att det är olagligt när det inte är. Det är ljug och falsk propaganda och du smutskastar ett företag när du uttalar dig

Har sagt jag inte är så insatt i det hela tiden. Men jag är ändå emot det iallafall.
  • Anonym (Anonymm)

Det kanske inte är olagligt då, vad vet jag. Men inget jag jag tycker man ska uppmana folk att prova hur som ändå. Om man inte vet vad det innehåller och vad det är. Det verkar ju knappt vara godkänt iallafall. Bara det känns ju lite mysko.

• Anonym (Anonymm)

Det enda jag menat hela tiden är att man ska vara försiktig.

Svar på tråden CBD... någon???