• Anonym (???)

CBD... någon???

Någon här inne som testat/ äter cbd?

Och varför?

Gav det effekt?

Anledningen till att jag vill prova är att jag har en kronisk tarmsjukdom.

Äter redan antiinflammatorisk medicin.. men den hjälper inte mot själva diarréerna..

Utesluter redan socker och vete.. vet liksom inte vad jag ska göra mer? Läkarna vet inte heller..

Så kom och tänka på cdb..

Någon som har erfarenheter får gärna dela med sig.

Tack på förhand.

• Svar på tråden CBD... någon???
  • Anonym (Lagligt)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-14 18:22:11 följande:

Sitt inte här på ett forum där 10åringar sitter och uppmana folk till knark.

Det är klart att det är cannabis! Haha! Det är ju CBD olja.

Och hemsidan som säljer oljorna är helt laglig. Polisen beslagtog allt under rättegången men gav tillbaka det efter att medcan vann rättegången.

Jag kan absolut sitta och uppmuntra CBD olja då det helt och hållet är lagligt.

Vad doktor Mikael i morgonsoffan sitter och säger eller påstår struntar jag helt och hållet i.

Återigen - det är inte knark.

Sen får du tycka vad du vill, men gå istället in och läs om produkterna innan du uttrycker dig om att det är knark.

Jag tänker inte sitta och övertala dig om att det inte är knark men majoriteten av världen går framåt i denna utveckling och jag personligen är glad att allt fler och fler ser fördelar med denna naturliga produkt
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-14 18:31:37 följande:

Det är klart att det är cannabis! Haha! Det är ju CBD olja.

Och hemsidan som säljer oljorna är helt laglig. Polisen beslagtog allt under rättegången men gav tillbaka det efter att medcan vann rättegången.

Jag kan absolut sitta och uppmuntra CBD olja då det helt och hållet är lagligt.

Vad doktor Mikael i morgonsoffan sitter och säger eller påstår struntar jag helt och hållet i.

Återigen - det är inte knark.

Sen får du tycka vad du vill, men gå istället in och läs om produkterna innan du uttrycker dig om att det är knark.

Jag tänker inte sitta och övertala dig om att det inte är knark men majoriteten av världen går framåt i denna utveckling och jag personligen är glad att allt fler och fler ser fördelar med denna naturliga produkt

Det är det visst.
  • Anonym (Lagligt)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-14 18:45:22 följande:

Det är det visst.

Jag har nu kollat på klippet och dr Mikael säger att CBD olja inte är knark. Däremot säger han att cannabis inte bör legaliseras för att man kan ta en överdos. Det är vad dr Mikael säger. Han säger också att man inte ska beställa från vilken sida som helst.

Har du kollat på klippet? För i sådana fall borde du ju ha hört att han säger så.

Oljorna som medcan säljer är THC reducerat till under 0.2 och därav är det inte sett som knark utan som ett tillskott och ett alternativ till medicin
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-14 19:07:24 följande:

Jag har nu kollat på klippet och dr Mikael säger att CBD olja inte är knark. Däremot säger han att cannabis inte bör legaliseras för att man kan ta en överdos. Det är vad dr Mikael säger. Han säger också att man inte ska beställa från vilken sida som helst.

Har du kollat på klippet? För i sådana fall borde du ju ha hört att han säger så.

Oljorna som medcan säljer är THC reducerat till under 0.2 och därav är det inte sett som knark utan som ett tillskott och ett alternativ till medicin

Att du bara orkar. Det är inget att hålla på med iallafall.... Du vet inte vad det är i det eller nånting som sagt. Bara dumt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-14 20:24:46 följande:
    Att du bara orkar. Det är inget att hålla på med iallafall.... Du vet inte vad det är i det eller nånting som sagt. Bara dumt.
    Hur vore det om du kom med riktiga motargument i stället. Du kommer ju bara med ogrundade anklagelser.

Du hävdar att  "Anonym(Laglig)" inte vet vad det är i det eller någonting. Då borde du ju var lätt för dig att kunna komma med sakliga genomtänkta motargument då med källhänvisningar. 
    Vore det inte vettigare att göra det i stället för att skriva detta trams som du gör här?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • sebbe420
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-14 20:24:46 följande:
    Att DU bara orkar. Vakna upp till den forskning som görs istället, och hur många sjukdomar cannabis kan ha en positiv inverkan på.

Klart det är droger, men typ alla mediciner är ju droger. Du tror väl inte sanningen är så enkel som att alla droger bara är dåliga? De är kraftfulla, och kan användas på både bra och dåliga sätt.
  • Anonym (Testa)

Cbd-olja eller hampaolja som den också kallas är gjord på EU-godkänd industrihampa så den är fullt laglig. Detta har även testats i domstol flera gånger. Industrihampa innehåller max 0,2 procent thc som är den substans som ger ett rus. Så denna olja kan alltså inte göra dig hög.

Några försäljare har av läkemedelsverket blivit förbjudna att sälja oljan. Detta pga att det på något sätt i sin marknadsföring har hävdat att oljan har medicinska effekter. Lmv har då hävdat att oljan ska klassas som läkemedel. Andra försäljare säljer sin olja som ett kosttillskott och får därför fortsätta sin försäljning.

Det bästa du kan göra TS är att helt enkelt testa. Vad jag vet så finns inga direkta biverkningar. Bara var försiktig och trappa upp sakta. Köp från en svensk återförsäljare, gärna från någon som odlar sin hampa själv. Då kommer du att få en bra produkt. Det går också att köpa torkad hampa och göra egen olja av eller dricka det som te.

• Anonym (Anonymm)
    sebbe420 skrev 2018-11-14 22:00:16 följande:

Att DU bara orkar. Vakna upp till den forskning som görs istället, och hur många sjukdomar cannabis kan ha en positiv inverkan på.

Klart det är droger, men typ alla mediciner är ju droger. Du tror väl inte sanningen är så enkel som att alla droger bara är dåliga? De är kraftfulla, och kan användas på både bra och dåliga sätt.

Man kan inte veta hur mkt cannabis det är i. Eller vad det är i. Så jo, det är dumt. Previs som andra skrivit i tråden.
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 08:31:19 följande:
    Man kan inte veta hur mkt cannabis det är i. Eller vad det är i. Så jo, det är dumt. Previs som andra skrivit i tråden.
    Du säger till andra att de inte vet vad de pratar om. Du vet ju inte ett skit vad du pratar om själv.
    Det finns inget som heter "man vet ju inte hur mycket cannabis det är i".

Cannabis är namnet på ett växtsläkte inte ett "verksamt ämne".
    Det finns bland annat Cannabis Sativa och Cannabis Indica.

De som använder cannabis som drog för ruset använder sig av Cannabis Sativa. Då det är Cannabis Sativa som har en högt innehåll av THC (TetraHydroCannabinol), det ämnet som skapar ruset.

Canabis Indica (Industrihampa), innehåller ett mycket låg halt av THC, och högre halt av CBD och odlas lagligt och används inom b.la industrin, där av namnet "industrihampa". 

CBD (CannaBiDol) i sig har inte någon rus effekt, men har faktiskt visat sig ha medicinska effekt. Tyvärr är det en baksida med CBD, den är aptit stimulerande med.

Bara för att DU inte vet hur mycket något innehåller betyder inte att de som forskar kring de medicinska effekterna med CBD inte heller vet hur mycket något innehåller i  Cannabis Sativa och Cannabis Indica.

Så det är rätt dumt av dig att ta ut din egna avsaknad av kunskaper på b.la den medicinska forskningen.

P.S
    Fågelfrön som man köper i livsmedelsbutikerna innehåller frön från Cannabis Indica (industrihampa).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonymm)
    EnAnonumius skrev 2018-11-15 10:12:54 följande:
    Du säger till andra att de inte vet vad de pratar om. Du vet ju inte ett skit vad du pratar om själv.
    Det finns inget som heter "man vet ju inte hur mycket cannabis det är i".

Cannabis är namnet på ett växtsläkte inte ett "verksamt ämne".
    Det finns bland annat Cannabis Sativa och Cannabis Indica.

De som använder cannabis som drog för ruset använder sig av Cannabis Sativa. Då det är Cannabis Sativa som har en högt innehåll av THC (TetraHydroCannabinol), det ämnet som skapar ruset.

Canabis Indica (Industrihampa), innehåller ett mycket låg halt av THC, och högre halt av CBD och odlas lagligt och används inom b.la industrin, där av namnet "industrihampa". 

CBD (CannaBiDol) i sig har inte någon rus effekt, men har faktiskt visat sig ha medicinska effekt. Tyvärr är det en baksida med CBD, den är aptit stimulerande med.

Bara för att DU inte vet hur mycket något innehåller betyder inte att de som forskar kring de medicinska effekterna med CBD inte heller vet hur mycket något innehåller i  Cannabis Sativa och Cannabis Indica.

Så det är rätt dumt av dig att ta ut din egna avsaknad av kunskaper på b.la den medicinska forskningen.

P.S
    Fågelfrön som man köper i livsmedelsbutikerna innehåller frön från Cannabis Indica (industrihampa).
    lyssna på det han sa i nyhetsmorgon. jag orkar inte ens diskutera det här mer. som sagt, att ni bara vågar prova saker som ni inte vet ett dugg om vad det innehåller osv. dumt.
Svar på tråden CBD... någon???