• Anonym (???)

CBD... någon???

Någon här inne som testat/ äter cbd?

Och varför?

Gav det effekt?

Anledningen till att jag vill prova är att jag har en kronisk tarmsjukdom.

Äter redan antiinflammatorisk medicin.. men den hjälper inte mot själva diarréerna..

Utesluter redan socker och vete.. vet liksom inte vad jag ska göra mer? Läkarna vet inte heller..

Så kom och tänka på cdb..

Någon som har erfarenheter får gärna dela med sig.

Tack på förhand.

• Svar på tråden CBD... någon???
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 12:27:41 följande:
    Han? Jaså. Där ser man.
    Ja ja, oj då, stackars kränkta cis-kvinna. Drömmer

Så när skall du diskutera och komma med argument.
    Dina argument och din förmåga att diskutera, lyser mycket starkt med sin frånvaro i denna tråden. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lagligt)
    EnAnonumius skrev 2018-11-15 12:52:49 följande:

Får ju erkänna att jag har inte sett det aktuella klippet som folk hänvisar i tråden.

Dock så har ju jag hängt med en del i debatten och forskningen kring just CBD-olja under en längre tid.

Jag började följa den efter att jag läste en artikel, publicerat 2015, men jag snubblade på den artikeln i januari 2017, artikeln handlade om en rullstolsburen kille som odlade industrihampa i tvättstugan för att ta mot sin smärta.

Jag själv skulle testa CBD-olja, dock så hoppar jag över detta med att testa då CBD är det ämnet som verkar aptit stimulerande också.

Klippet var kort , ca 8 min. Dr Mikael menar på att det kan vara svårt att dosera och att man ska vara försiktig och att man ska veta vad man beställer så man inte får hem nå annat skit.

Min sambo har använt sig av CBD i drygt 2 år. Han använder 2 olika oljor, en som du kan blanda ut i yoghurt etc och en som han har i en viper.

Han har ulcerös proktit och ADD och oljorna är verkligen jättebra för honom.

Han har inte märkt att det är aptit stimulerande. Eller jo, han kan bli mer sugen på saker och ting men om han har ätit ordentligt under en dag och inte hoppat över måltid så märker han inte av det. Så det är nog från person till person skullle jag vilja säga.

Jag tycker personligen att CBD är bra då folk slipper äta en massa beroendeframkallande preparat. Min sambo exempelvis har under 10 års tid blivit erbjuden amfetamin av sin läkare pga ADD men han vill inte ta det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 12:28:46 följande:
    Jag försöker inte provocera. Men jag orkar inte ens sätta mig in i drog grejerna. Jag litar på läkaren i tv. Och jag höll bara med övriga i tråden som tyckte det var både fel och olagligt. Sen har jag inte sagt mer. Det har jag rätt till att göra. Så nog om det nu.
    Du gjorde mer än så.
    Du kom med ett direkt verklighetsfrämmande påståenden med.
    Nu försöker du skylla din egna okunskap och dina verklighetsfrånvända uttalanden i denna tråden på "vad andra skrivit".

Du har ju aldrig brytt dig om att ta reda på fakta. Det har du klargjort tydligt själv att du aldrig brytt dig att göra.

Och vad som framgår i tråden av vad "läkaren på TV sagt", så stämmer det ju knappast med det DU påstår att han skulle ha sagt heller. Så varför sitter du och hittar på vad en läkare på tv sagt.

När folk påtalar dina fel i dina utlåtanden så slår du bara i från dig med så otroligt dumma anklagelser som "du vet ju inte vad som är idet". 

Du försöker ju rätta andra personer, och anklagar dina motdebattörer för att inte ha kunskaper. Hur vet du att andra saknar kunskaper i ämnet, då du själv erkänner att du inte har kunskaperna.

• Anonym (Linda)

Jag gör det. Har IBD och POTS. Autoimmuna sjukdomar. IBD är både Chrons och ulcerös kolit. Sjukskriven för utmattningsyndrom för mitt förra skov varade i 6 månader. Märkt mest effekt på tröttheten för sover bättre på nätterna. Äter just nu inte prednisolon. På magen har jag inte märkt så mycket. Mindre svullen visserligen. Äter vegetarisk LCHF.

• EnAnonumius
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-15 12:59:34 följande:
    Klippet var kort , ca 8 min. Dr Mikael menar på att det kan vara svårt att dosera och att man ska vara försiktig och att man ska veta vad man beställer så man inte får hem nå annat skit.

Min sambo har använt sig av CBD i drygt 2 år. Han använder 2 olika oljor, en som du kan blanda ut i yoghurt etc och en som han har i en viper.

Han har ulcerös proktit och ADD och oljorna är verkligen jättebra för honom.
    Han har inte märkt att det är aptit stimulerande. Eller jo, han kan bli mer sugen på saker och ting men om han har ätit ordentligt under en dag och inte hoppat över måltid så märker han inte av det. Så det är nog från person till person skullle jag vilja säga.

Jag tycker personligen att CBD är bra då folk slipper äta en massa beroendeframkallande preparat. Min sambo exempelvis har under 10 års tid blivit erbjuden amfetamin av sin läkare pga ADD men han vill inte ta det.
    Skall kolla upp det närmare då. För man har ju varit rädd för detta med just att det kan ge "sug" och "stimulera aptiten", men det gav hopp efter vad du skrev här.

( Man kanske skulle testa den oljan man kan vejpa, är ju vejpare redan. )

Jag förstår din kille att han inte vill ta amfetamin. Det skulle inte jag heller göra om jag hade ADD/ADHD.

• Anonym (Lagligt)
    EnAnonumius skrev 2018-11-15 13:24:25 följande:

Skall kolla upp det närmare då. För man har ju varit rädd för detta med just att det kan ge "sug" och "stimulera aptiten", men det gav hopp efter vad du skrev här.

( Man kanske skulle testa den oljan man kan vejpa, är ju vejpare redan. )

Jag förstår din kille att han inte vill ta amfetamin. Det skulle inte jag heller göra om jag hade ADD/ADHD.

Jag ska inte säga att du inte kommer känna sug och aptit men det är nog som sagt väldigt individuellt.

Lite som när man är och storhandlar och inte har ätit mat och är hungrig och man vill äta hela affären haha :)

Men har sambon ätit frukost lunch middag och är mätt så märker han inte av det. Han har ett stillasittande jobb och har inte gått upp 1 kg.

Och nej, amfetamin är aldrig bra. Det hjälper nog vissa men det är absolut inget för honom.

Ja men gör det :) vet inte om det finns andra sidor men vi använder oss av sidan jag länkat tidigare och den är super!
  • Anonym (Anonymm)

Fast oljan är knark. Det sa han i tv och det går ju på. Har även läst att det är olagligt.

• Anonym (Anonymm)
    Salmiakk skrev 2018-11-14 10:28:31 följande:

Jo, det är det, enligt både polis och advokat.

Men du gör som du vill, det är din kropp.

Där är det fler som säger det. Så jag orkar inte ens diskutera det mer.
  • Anonym (Lagligt)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-11-15 13:46:04 följande:

Där är det fler som säger det. Så jag orkar inte ens diskutera det mer.

Du behöver inte duslutera du behöver bara förstå att du har fel :)
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Lagligt) skrev 2018-11-15 14:00:01 följande:

Du behöver inte duslutera du behöver bara förstå att du har fel :)

Eller så har ni det helt enkelt. Verkar vara väldigt duktiga på att försöka sätta folk på plats iaf så fort ni hör något negativt som egentligen var väl menat. För er egna skull. synd.
Svar på tråden CBD... någon???