EnAnonumius skrev 2018-11-15 12:52:49 följande:
Får ju erkänna att jag har inte sett det aktuella klippet som folk hänvisar i tråden.
Dock så har ju jag hängt med en del i debatten och forskningen kring just CBD-olja under en längre tid.
Jag började följa den efter att jag läste en artikel, publicerat 2015, men jag snubblade på den artikeln i januari 2017, artikeln handlade om en rullstolsburen kille som odlade industrihampa i tvättstugan för att ta mot sin smärta.
Jag själv skulle testa CBD-olja, dock så hoppar jag över detta med att testa då CBD är det ämnet som verkar aptit stimulerande också.
Klippet var kort , ca 8 min. Dr Mikael menar på att det kan vara svårt att dosera och att man ska vara försiktig och att man ska veta vad man beställer så man inte får hem nå annat skit.
Min sambo har använt sig av CBD i drygt 2 år. Han använder 2 olika oljor, en som du kan blanda ut i yoghurt etc och en som han har i en viper.
Han har ulcerös proktit och ADD och oljorna är verkligen jättebra för honom.
Han har inte märkt att det är aptit stimulerande. Eller jo, han kan bli mer sugen på saker och ting men om han har ätit ordentligt under en dag och inte hoppat över måltid så märker han inte av det. Så det är nog från person till person skullle jag vilja säga.
Jag tycker personligen att CBD är bra då folk slipper äta en massa beroendeframkallande preparat. Min sambo exempelvis har under 10 års tid blivit erbjuden amfetamin av sin läkare pga ADD men han vill inte ta det.