• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Gick på toa precis och upptäckte att lutinus var rosa/brun och så kom det på papperet... :( undrar vad det betyder. Rd 6 med blastocyst.


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    carola18 skrev 2019-02-01 18:40:54 följande:

    Kan det vara att det fäster?

    Jag hade rött i bindan förra fredagen insättning av 5 dagars på onsdagen och pga det så känns det kört men vad vet jag.


    Känns lite sent att fästa när embryot är 11 dagar... Men jag vet inte. Finns så många anledningar att blöda lite också.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    carola18 skrev 2019-02-01 18:40:54 följande:

    Kan det vara att det fäster?

    Jag hade rött i bindan förra fredagen insättning av 5 dagars på onsdagen och pga det så känns det kört men vad vet jag.


    Känns lite sent att fästa när embryot är 11 dagar... Men jag vet inte. Finns så många anledningar att blöda lite också.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    melissa8601 skrev 2019-02-05 11:50:16 följande:

    Dom ringde nu, 4st av 9 överlevde till dag 5 och kunde frysas.

    Så typ 45% överlevde och överlevde frysning. Undrar hur det är som är i mig... Det är ju bara 2 dagars.

    Är det vanligt att det blir ett bortfall på mer än hälften om alla såg bra ut på dag 2.


    Ja det är väldigt vanligt! Så det är ett jättebra resultat med fyra i frysen :) vi har också fyra kvar i frysen, av 10 befruktade och en blastocyst insatt.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster

    Någon som vet anledningen att vänta en cykel mellan misslyckad stimulerad ivf och FET förresten? Man vill ju gärna fortsätta så snabbt som möjligt men ger det bättre förutsättningar är det klart man tar att vänta...


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    melissa8601 skrev 2019-02-08 10:49:55 följande:

    I morse 7:30 kom det ut lutinuskladd som vanligt, fast det var svagt rosa och på pappret som vattnigt ljusrosa.

    Inget mer sen dess.. undrar om det är tabletterna plus staven som irriterat slemhinnorna eller om det helt enkelt är början på mens =(

    Någon med erfarenheter av rosa lutinus och vad som hände sen?


    Jag fick hade rosa lutinus i tre dagar och sen kom mensen tyvärr men hoppas det inte blir så för dig. Började på ruvardag 5 och mens på ruvardag 8.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    Wictoria90 skrev 2019-02-10 16:13:17 följande:

    Jag testade idag, tvärblankt... testdag på tisdag med ett två-dagars... känner mig lite nere :(


    Jättetråkigt :(
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    becca90 skrev 2019-02-10 21:16:54 följande:

    Okej, upplever du/ni det bra? Tog det långt tid från första kontakt till start med sprutor? :)


    De har ju inga väntetider för ivf så där går allt snabbt. Vi gjorde inte utredning där dock så vet inget om det och dessutom använder vi hemortsläkare så har egentligen bara varit i Falun vid äggplock och återföring. Vi betalar ivfen själva och från att vi kontaktade dom tills att vi började tog det kanske 1,5 månad för det var stängt över jul och så väntar man ju in menscykeln. Tycker de är väldigt trevliga och duktiga när man är där! Men när jag skulle meddela resultat på testdagen fick jag ringa 8 ggr, lämna ett meddelande samt skicka 2 mail innan jag fick tag på någon och hon jag talade med lät väldigt stressad så det fanns inte tid för några frågor. Vi ska göra fryst återföring i mars om de har tid så får se om jag fortsätter vara nöjd då.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster

    Hej alla! Det var jag som startade denna tråd men efter vår ivf i januari som misslyckades orkade jag inte vara kvar. Vi gjorde en fryst återföring i mars som också misslyckades. Nu ska vi göra en tredje i april... Jag undrar om det är någon erfaren som vet om jag kan be om något för att maximera chanserna? Någon speciell medicin eller sånt intralipiddropp som vissa får? Finns det något jag kan göra? Vi går hos Livio falun.

    Jag har uteslutit de flesta parfymerade produkterna här hemma, slutat med koffein samt nagellack haha. Äter självklart vitaminer, är normalviktig, under 30. Fick ganska många fina embryon till frysen... Skulle kunna röra mig mer och äta mer grönt men annars vet jag inte. Har inte testat akupunktur och sådant och tror det blir svårt att få till pga finns inte på nära avstånd från hem och jobb.

    Om tredje återföringen misslyckas har vi inte råd att fortsätta med privat ivf vård på ett tag utan ska återigen vända oss till landstinget. Vi valde privat först pga lång väntetid annars och trodde dumt nog vi borde lyckas så snabbt så vi står inte ens i kö hos landstinget och måste starta upp allt igen om det inte går vägen nu...


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    becca90 skrev 2019-04-16 06:17:12 följande:

    Ah okej, hoppas att livio i falun också har det. Var in på ett extra vul igår för att jag har super ont när det växer.. trodde det växte 20 st haha Men som tur var inte...

    Tack detsamma!!:) men låter ju som att min plock borde bli snart med?


    Livio i falun har öppet både lördagar och söndagar om det behövs och jag pratade med dom igår och de jobbar som vanligt under påsk så det är lugnt:) väntar på ägglossning för att få göra min andra FET där och var rädd att det skulle hamna mitt i påsk men det hade inte gjort nåt sa dom. Men ingen ägglossning än iaf.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    becca90 skrev 2019-04-16 09:24:30 följande:

    Tack så hemskt mycket för svar!!! Vad glad jag blir, kanske blir plock i helgen då beroende på morgondagens vul.

    Hoppas din äl kommer så du får sätta in snart! :)

    Hur såg dina blåsor ut på cykeldag 5-7? :)


    Vet iofs inte om de styr om äggplock lite till innan eller efter helg och bara gör återföringar på helger... Men det får du snart veta! De kommer ju inte avbryta men förstår att du inte vill behöva spruta över påsk och plocka efter :) Det såg inte så kul ut på mitt första vul, kanske 5 blåsor max så jag fick öka dosen gonal f. Gjorde ett till vul som såg bättre ut och fick till slut ut 13 ägg :) Hoppas allt går bra för dig!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-16 14:09:22 följande:

    Ni kör på ett frysförsök till direkt? Åh hoppas hoppas det går vägen denna gång! Håller verkligen tummarna för er! Visst var ni lite osäkra pga kostnaden? När räknar du med ägglossning? Jag är på sista mensdagen nu och räknar med ÄL i slutet på nästa vecka.


    Jaaa min mamma erbjöd sig att betala så då kör vi såklart på! Så snällt av henne! Känner mig tveksam att det ska gå men allt man kan göra är ju att fortsätta försöka. Tack så jättemycket för att du hoppas på oss, det är ömsesidigt:) Jag hoppas få ägglossning nån gång nu onsdag, torsdag, fredag... Men jag kan aldrig så noga veta, rätt som det är hoppar den över en månad. Tror jag är på cd 13 eller 14 nu. Så snart är jag ruvare igen!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-16 16:20:00 följande:
    Men vilken fantastisk mamma! Åh vad fint av henne, måste kännas så himla skönt att kunna fortsätta direkt! Hoppas det blir denna månad då, jäkligt surt om det hoppar över när man bara går och väntar och den inte kommer :(

    Vi är livrädda att vårt sista inte ska klara upptiningen.. känns 50/50 eftersom det förra gången var ett som inte klarade det och det jag fick inte heller tog. Så ingen vidare kvalitet direkt.. :/ har försökt hitta andra där de lyckats på typ tredje försöket med samma batch bara för att inte tappa hoppet helt..
    Ja jag blev sååå rörd och glad av det. Det är ju otroligt mycket pengar. Hon hade kunnat göra mycket för det... 

    Förra gången klarade det upptiningen men vet ju inte hur det blir denna gång... Gör EXAKT samma som du haha, har googlat ihjäl mig efter att hitta nån som lyckats på tredje återföringen från samma behandling... Frågade ju sköterskan om det ens var nån ide att fortsätta och hon tyckte såklart det men ändå. Man undrar ju... Antar det måste finnas någon men. Statistiken såg ju så bra ut. Under 30 år, misstänkts äggledarproblem och inget annat, fick många fina blastocyster. Chansen kunde vara så mycket som 45%... Då trodde jag att det borde gå på två återföringar. Vet att det finns massa folk som gjort flera äggplock och allt innan de lyckas men man VILL ju inte vara en av dom. Man vill ju lyckas nu.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    Limarie skrev 2019-04-16 17:23:41 följande:
    En praktisk fråga:

    Höjde man då dosen under samma cykel? dvs när de gjorde ul och såg att det inte var så många så höjde de direkt och kollade några dagar senare? 

    Jag förstod det så att de ändra protokollet till nästa menscykel?
    Ja de ändrade direkt, tror det var dag 6 eller 7 och sedan gjorde jag ett vul på typ dag 10 igen. Ändrade från 150 enheter gonal f till 175. Tror det är rätt vanligt att antingen höja eller sänka dosen litegrann under tiden beroende på vad man ser på vul :) Men om de såg att bara ett enda ägg växt fram tex så skulle det nog inte hjälpa att bara höja dosen lite. De skulle ju inte heller byta till tex menopur mitt under protokoll, då skulle man ju få testa det nästa gång istället.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-17 09:18:45 följande:

    Den där statistiken alltså. Man blir ju galen. Vi har inga direkta orsaker till barnlösheten förutom att min livmoder är hjärtformad, vilket kan innebära att det är svårare för ett embryo att fästa samt att missfallsrisken är högre. Men vi har ju aldrig fått ut särskilt många ägg och knappt eller inga befruktade. Så något fel borde det ju vara även vid befruktningen. Önskar bara man kunde veta vad som gick fel varje gång!

    Och ja, man vill vara en av dom som inte behöver gå igenom 5-6 behandlingar. Men inte fan ser det ljust ut :(

    Hur många har ni kvar i frysen nu?


    Många med hjärtformad har ju inte problem heller så det är så svårt att veta vad felet är... Min syster har tydligen en slags skiljevägg i livmodern men hon blev gravid på första försöket och fick ett levande barn. Först efteråt upptäcktes det vid ett vul och då sa läkaren att det hade kunnat ge problem men uppenbarligen inte gjort det. Så slumpmässigt vem som ska lyckas och inte :(

    Vi har tre i frysen just nu. Vi hade fyra till frysen från början samt ett femte som vi satte in färskt. Hoppas vi bara behöver använda ett nu också. På tisdag klockan 14 är det dags!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-18 08:26:18 följande:

    Åh har ni fått en tid nu! Vad skönt, då kom ägglossningen den här månaden iallafall :) skönt med så många i frysen, det är ju verkligen inte alla som får! Ska ni göra någonting annorlunda eller kör ni likadant som förra gången?


    Jag antar att vi gör likadant som förra månaden :/ Frågade sköterskan på telefon när jag ringde in förra resultatet på testdagen och hon sa bara att läkaren bestämmer när jag är där för återföring om jag ska få någon medicin eller något, men antagligen får jag inte det för de flesta som äter olika tabletter börjar innan återföring verkar det som... Hade velat testa intralipiddropp också men det måste väl bestämmas i förväg också. Ska iaf prata med läkaren när vi är där och se om det annars går att planera något inför NÄSTA gång om detta inte lyckas, om vi ens gör ett nästa försök där. Man vill ju gärna känna att man gör något nytt eftersom det inte hittills fungerar liksom... Men finns det ingen medicin som hjälper så gör det ju inte heller. Jaja, allt man kan göra nu är att hoppas :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Nu är jag ruvare för tredje gången sen igår. Testdag 6 maj men brukar ju alltid få mens innan. Fick Progynon och Trombyl utöver Lutinus. Någon som använt dem och har något gott att säga? Vill inte höra negativt, haha...

    Läkaren tyckte att jag skulle se till att vara lugn och avslappnad de närmsta dagarna men jag har svårt med det. Tidigare gånger har jag varit glad och hoppfull åtminstone de tre första dagarna, men nu känner jag mig ångestfylld och stressad och utan hopp...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Längtar2019 skrev 2019-04-24 21:58:52 följande:

    Då har vi testdag samma dag! Jag vet inte vad progynon och trombyl ska hjälpa för? Har bara fått lutinus. Fick du några fler ägg befruktade än det du satte in och hur var ditt embryo vid insättningen? Mitt var tyvärr bara 6 celler vid tre dagars, tydligen ska det helst vara 8 så det bådar inte jättegott.


    Kul då får vi följas åt :) Jag vet inte heller vad det ska hjälpa för riktigt men de tyckte vi skulle testa... Det är tredje blastocysten vi sätter in från samma äggplock och vi är under 30 och har inga "fel" osv så vi bara testar det som erbjuds, haha. Men progynon är östrogen och trombyl är blodförtunnande iaf. Vi har två blastocyster kvar i frysen så från början tyckte vi att vi var så lyckligt lottade som fick fem blastocyster men nu känns det som att de börjar ta slut... :/ Tror det såg fint ut iaf, de sa inget annat... Men de säger varje gång att det ser bra ut. Glömde titta på skärmen vad det hade för "betyg".

    Jättetråkigt att de inte tyckte ditt embryo var helt 100 MEN större mirakel än så har säkert skett så håll hoppet uppe! Hoppas verkligen det går vägen! Livmodern är ju en mer gynnsam miljö så det kanske redan utvecklats vidare :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019