• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Edlf
    BK1986 skrev 2019-02-07 15:40:50 följande:

    Hej! Hoppar in här om det är okej. Vi ska starta upp med syskonförsök nu i feb/mars. Har en son född -17 som vi fick efter 4 IVF:er. Känner mig både taggad och lite nervös inför att starta. Vi kör långa protokollet och menopur. Har haft problem med befruktningen de andra omgångarna men de hittar inget direkt fel på oss.


    Välkommen! :)

    Vi har oxå haft problem med befruktningen och ingen säger varför... Bara fått ut ett befruktat embryo av 10 ägg. Därför får vi hålla tummarna extra mycket :) är dock fantastiskt att höra att ni lyckades få er son! Fick ni gå privat fjärde gången?
  • Edlf
    godisrottan skrev 2019-02-07 17:13:56 följande:

    Idag satt vi in en liten fem dagars flinga i normal cykel. 20/2 har jag testdag men mensen är beräknad redan 12/2 så vi får väl se om jag orkar vänta tills dess om mensen lyser med sin frånvaro som vi verkligen hoppas nu!


    Spännande! Lycka till :)
  • melissa8601

    I morse 7:30 kom det ut lutinuskladd som vanligt, fast det var svagt rosa och på pappret som vattnigt ljusrosa.

    Inget mer sen dess.. undrar om det är tabletterna plus staven som irriterat slemhinnorna eller om det helt enkelt är början på mens =(
    Någon med erfarenheter av rosa lutinus och vad som hände sen?Rynkar på näsan

  • H@llon

    Jag hade så några dagar innan mensen kom. Dock behöver det ju inte vara så.


    melissa8601 skrev 2019-02-08 10:49:55 följande:

    I morse 7:30 kom det ut lutinuskladd som vanligt, fast det var svagt rosa och på pappret som vattnigt ljusrosa.

    Inget mer sen dess.. undrar om det är tabletterna plus staven som irriterat slemhinnorna eller om det helt enkelt är början på mens =(

    Någon med erfarenheter av rosa lutinus och vad som hände sen?


  • Hedblomster
    melissa8601 skrev 2019-02-08 10:49:55 följande:

    I morse 7:30 kom det ut lutinuskladd som vanligt, fast det var svagt rosa och på pappret som vattnigt ljusrosa.

    Inget mer sen dess.. undrar om det är tabletterna plus staven som irriterat slemhinnorna eller om det helt enkelt är början på mens =(

    Någon med erfarenheter av rosa lutinus och vad som hände sen?


    Jag fick hade rosa lutinus i tre dagar och sen kom mensen tyvärr men hoppas det inte blir så för dig. Började på ruvardag 5 och mens på ruvardag 8.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • melissa8601
    H@llon skrev 2019-02-08 12:17:45 följande:

    Jag hade så några dagar innan mensen kom. Dock behöver det ju inte vara så.


    Ah, hoppas det är bara är sköra slemhinnor här :p
    hade du mycket eller bara någon gång under dagen?
  • melissa8601
    Hedblomster skrev 2019-02-08 12:35:25 följande:
    Jag fick hade rosa lutinus i tre dagar och sen kom mensen tyvärr men hoppas det inte blir så för dig. Började på ruvardag 5 och mens på ruvardag 8.
    tack för svar! Får helt enkelt se vad som hander :) Men det är lite svårt. Känns som jag googlat sönder internet på mina 9 ruvardagar.
  • H@llon

    När jag fick det så hade jag det ända fram till mens vid båda mina försök, svagt rosabeige lutinusklet. =P


    melissa8601 skrev 2019-02-08 12:37:11 följande:

    Ah, hoppas det är bara är sköra slemhinnor här :p

    hade du mycket eller bara någon gång under dagen?


  • LinneaWookie

    Hej igen alla!

    Jag har varit i tråden förut (och i äldre trådar) och har som vissa kanske minns gått igenom två tidigare försök, ett ET i slutet av oktober som fäste men slutade i MF i vecka 9 :'( , och ett misslyckat FET.

    Var tvungen att hoppa över en cykel efter jul då jag inte lyckades hitta ÄL-toppen, men nu är det äntligen dags igen efter vad som känns som en EVIGHET.

    Plussade på ÄL-stickan i morse och kommer få boka in en tid för FET i mitten på nästa vecka. Har inte fått tiden än då min barnmorska inte är nåbar nu idag men hon ska ringa upp mig ikväll eller imorgon och meddela dag och tid.

    Tredje gången gillt då? Denna gång har jag bestämt att jag inte ska dricka en enda droppe alkohol efter återförandet och tänker verkligen försöka att optimera på alla sätt. Håll tummarna <3 
    Och lycka till till er alla i tråden också! 

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019