• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • becca90
    BinniBoo skrev 2019-04-15 23:37:20 följande:

    Idag var det dags för äggplock. 16 st ägg fick dom ut.

    Kändes konstigt nog nästan ingenting denna gången. Förra IVFen kändes ganska mycket. Nu var själva lokalbedövningen det värsta. Högra sidan kände jag inget alls när hon plockade ägg och vänstra bara lite grann. Så skönt.

    Planerad insättning på onsdag men var det fler än 5 ägg som blev befruktade så skulle det bli långtidsodling och då blir det insättning på lördag. Det skulle dom ringa om i morgon.


    Kuuul! Vilken klinik?:)
  • Hedblomster
    becca90 skrev 2019-04-16 06:17:12 följande:

    Ah okej, hoppas att livio i falun också har det. Var in på ett extra vul igår för att jag har super ont när det växer.. trodde det växte 20 st haha Men som tur var inte...

    Tack detsamma!!:) men låter ju som att min plock borde bli snart med?


    Livio i falun har öppet både lördagar och söndagar om det behövs och jag pratade med dom igår och de jobbar som vanligt under påsk så det är lugnt:) väntar på ägglossning för att få göra min andra FET där och var rädd att det skulle hamna mitt i påsk men det hade inte gjort nåt sa dom. Men ingen ägglossning än iaf.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • becca90
    Hedblomster skrev 2019-04-16 07:30:12 följande:

    Livio i falun har öppet både lördagar och söndagar om det behövs och jag pratade med dom igår och de jobbar som vanligt under påsk så det är lugnt:) väntar på ägglossning för att få göra min andra FET där och var rädd att det skulle hamna mitt i påsk men det hade inte gjort nåt sa dom. Men ingen ägglossning än iaf.


    Tack så hemskt mycket för svar!!! Vad glad jag blir, kanske blir plock i helgen då beroende på morgondagens vul.

    Hoppas din äl kommer så du får sätta in snart! :)

    Hur såg dina blåsor ut på cykeldag 5-7? :)
  • Hedblomster
    becca90 skrev 2019-04-16 09:24:30 följande:

    Tack så hemskt mycket för svar!!! Vad glad jag blir, kanske blir plock i helgen då beroende på morgondagens vul.

    Hoppas din äl kommer så du får sätta in snart! :)

    Hur såg dina blåsor ut på cykeldag 5-7? :)


    Vet iofs inte om de styr om äggplock lite till innan eller efter helg och bara gör återföringar på helger... Men det får du snart veta! De kommer ju inte avbryta men förstår att du inte vill behöva spruta över påsk och plocka efter :) Det såg inte så kul ut på mitt första vul, kanske 5 blåsor max så jag fick öka dosen gonal f. Gjorde ett till vul som såg bättre ut och fick till slut ut 13 ägg :) Hoppas allt går bra för dig!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • BinniBoo
    becca90 skrev 2019-04-16 06:18:05 följande:

    Kuuul! Vilken klinik?:)


    Nordic i Göteborg.

    Dom ringde nyss och sa att 8 st blivit befruktade och utvecklas normalt så det blir långtidsodling och insättning på lördag ????
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-16 07:30:12 följande:

    Livio i falun har öppet både lördagar och söndagar om det behövs och jag pratade med dom igår och de jobbar som vanligt under påsk så det är lugnt:) väntar på ägglossning för att få göra min andra FET där och var rädd att det skulle hamna mitt i påsk men det hade inte gjort nåt sa dom. Men ingen ägglossning än iaf.


    Ni kör på ett frysförsök till direkt? Åh hoppas hoppas det går vägen denna gång! Håller verkligen tummarna för er! Visst var ni lite osäkra pga kostnaden? När räknar du med ägglossning? Jag är på sista mensdagen nu och räknar med ÄL i slutet på nästa vecka.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-16 14:09:22 följande:

    Ni kör på ett frysförsök till direkt? Åh hoppas hoppas det går vägen denna gång! Håller verkligen tummarna för er! Visst var ni lite osäkra pga kostnaden? När räknar du med ägglossning? Jag är på sista mensdagen nu och räknar med ÄL i slutet på nästa vecka.


    Jaaa min mamma erbjöd sig att betala så då kör vi såklart på! Så snällt av henne! Känner mig tveksam att det ska gå men allt man kan göra är ju att fortsätta försöka. Tack så jättemycket för att du hoppas på oss, det är ömsesidigt:) Jag hoppas få ägglossning nån gång nu onsdag, torsdag, fredag... Men jag kan aldrig så noga veta, rätt som det är hoppar den över en månad. Tror jag är på cd 13 eller 14 nu. Så snart är jag ruvare igen!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-16 15:27:56 följande:

    Jaaa min mamma erbjöd sig att betala så då kör vi såklart på! Så snällt av henne! Känner mig tveksam att det ska gå men allt man kan göra är ju att fortsätta försöka. Tack så jättemycket för att du hoppas på oss, det är ömsesidigt:) Jag hoppas få ägglossning nån gång nu onsdag, torsdag, fredag... Men jag kan aldrig så noga veta, rätt som det är hoppar den över en månad. Tror jag är på cd 13 eller 14 nu. Så snart är jag ruvare igen!


    Men vilken fantastisk mamma! Åh vad fint av henne, måste kännas så himla skönt att kunna fortsätta direkt! Hoppas det blir denna månad då, jäkligt surt om det hoppar över när man bara går och väntar och den inte kommer :(

    Vi är livrädda att vårt sista inte ska klara upptiningen.. känns 50/50 eftersom det förra gången var ett som inte klarade det och det jag fick inte heller tog. Så ingen vidare kvalitet direkt.. :/ har försökt hitta andra där de lyckats på typ tredje försöket med samma batch bara för att inte tappa hoppet helt..
  • Limarie
    Hedblomster skrev 2019-04-16 10:36:38 följande:
    Vet iofs inte om de styr om äggplock lite till innan eller efter helg och bara gör återföringar på helger... Men det får du snart veta! De kommer ju inte avbryta men förstår att du inte vill behöva spruta över påsk och plocka efter :) Det såg inte så kul ut på mitt första vul, kanske 5 blåsor max så jag fick öka dosen gonal f. Gjorde ett till vul som såg bättre ut och fick till slut ut 13 ägg :) Hoppas allt går bra för dig!
    En praktisk fråga:

    Höjde man då dosen under samma cykel? dvs när de gjorde ul och såg att det inte var så många så höjde de direkt och kollade några dagar senare? 

    Jag förstod det så att de ändra protokollet till nästa menscykel?
  • Limarie
    Längtar2019 skrev 2019-04-12 15:39:18 följande:

    Nu har jag varit på första ultraljudskollen, på dag 8 av sprutorna (ej tagit nr 8 än). Hade två folliklar som de väntade sig skulle fortsätta växa, en till på gränsen och eventuellt någon mindre, men kanske inte så troligt att den gör ett jätteskutt. Det är ju inga bra odds för mig, men åtminstone verkar sannolikheten att jag iaf får göra ett ägguttag lite bättre än förra gången när det blev inställt. Ska tillbaka på måndag för ny koll. Håll gärna tummarna för mig.

    Är det någon som lyckats med IVF trots att man bara fått ut 2-3 ägg?


    När det blev inställd, hur mycket fick ni betala? Enligt vår klinik så är det 25% av priset,
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019