• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-02-17 11:44:04 följande:
    Plus = och
    TV4 berätta ju aldrig sanningen utan lät Rocco gå med hedern i behåll (hans snack om personliga skäl fick ju stå oemotsagt). TV4 kommer knappast berätta sanningen vid ett senare tillfälle om dom inte gjort det nu.
    Nej, jag vill inte heller se Rocco nåt mer i Farmen. Det räcker fan nu.

Vi har missbedömt Rocco helt enkelt. Den fula sidan kom ju aldrig fram i TV, inte ens i samband med att han åkte ut. Hade inte Diana berättat nu hade vi väl aldrig fått veta sanningen. Hade vart intressant att höra ex. Kims åsikt när han (förhoppningsvis) fick reda på den verkliga anledningen att Rocco åkte ut men det kommer TV4 inte att visa. Dom har uppenbara problem att hantera the ugly truth. :/
    Tv 4 borde komma med sanningen då artikeln nu kan läsas överallt. Jag hoppas även att Maria reagerar då hon blev hämtad av Paulo, men inte Rocco...
    Som sagt jag har aldrig kunnat med Rocco inte ens när han var med första gången. Hans påträngande sätt om att han kan allt och har jobbat med allt gör att jag inte har kunnat med han tidigare heller....Kommer han att få komma med i andra program då är det konstigt för dessa reglerbrott han har gjort nu så tror jag inte många vill se han mer i tv.

Ok Plus= och....dumt av mig och inte fatta det :)
  • molly50
    misil skrev 2019-02-15 17:38:49 följande:

Kan vara att Masha och Maxine pratat så illa om Tess att även dom andra deltagarna börjat titta snett på henne,fast dom inte har någon orsak till det.

Det är ju faktiskt inte het otänkbart.
    Men,å andra sidan,så ska man väl bilda sig en egen uppfattning och inte lyssna på vad andra säger.
    Framförallt inte när det kommer från personer som ägnar sig en del åt tjafs och bråk som t ex Masha har gjort.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-16 23:39:25 följande:

Vet inte om ni har läst en artikel Diana skrivit på FB......Säger bara fruktansvärt :(

Jag har läst den. Man blir både äcklad och förbannad.
    Men vad jag inte kan förstå är varför han fick lämna självmant utan annan förklaring än personliga skäl,medans Maria blev utkastad av Paolo.
    Det Rocko har gjort är ju långt mycket allvarligare än det Maria gjorde.
    Maria markerade ju bara mot någon som betedde sig som en bitch.
    Det hade räckt med en varning till henne.
    Men det Rocko har gjort är ju faktiskt brottsligt. Det borde polisanmälas.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-17 01:28:16 följande:
    Jag är lite orolig för att detta kom fram före programmet är klart så lite orolig för Diana att hon gått ut med detta, men helt klart förstår jag henne att hon inte orkar hålla inne detta...Det tär på henne....Hoppas bara att hon anmält så även Tess.

Jo jag vet att du har tyckt att Rocco varit underhållande.....Jag däremot hade redan när han var med första gången svårt för han.

Håller till 100% med att Tv4  har skött detta dåligt, men om man följer dagens politik så vet man att ingen sanning får komma fram....

Kommer också att kolla resten av programmet, men även jag har illamående hur det egentligen kan få pågå i ett seriöst program för familjer i svensk tv.

Skulle det vara så att Rocco fick en tredje chans att vara med i Farmen då skulle jag protestera...för han har skrivit i någon tidning att han kan tänka sig att vara med fler gånger.
    Om TV4 har någon som helst empati i sig så kan de inte låta honom medverka igen efter vad Diana har berättat.
    Låter de honom medverka igen efter det här så framstår de ju inte som seriösa.
    Carpe Diem
  • Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-17 02:31:14 följande:

Egentligen skulle jag vela att det fanns ett forum direkt till Paulo och Tv teamet ?.från folket som ser på programmet ?. vad man tycker är fel ?.Men som sagt ?..den och den som gör fel får inte straff.....Nä hur man än vrider och vänder så går den som gjort fel FRI.

Vad har Paolo med programmets innehåll att göra? Han är bara programledare och gör det han blir tillsagd av produktionen att göra.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-02-17 11:56:09 följande:

Hör e förresten artikeln i Hänt Diana nämnde. Vilken idiot han e Rocco!

www.hant.se/rocco-milovanovic-bryter-tystnaden-darfor-lamnade-jag-farmen/

Att han lämnade pga att en vän hade gått bort är väl en sak.
    Men frågan är om man kan tro på det. 
    Han sa inte ett ord i artikeln om vad han hade gjort mot Diana och Tess.
    Men det är klart att han inte står för det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-02-17 12:46:22 följande:
    Vad har Paolo med programmets innehåll att göra? Han är bara programledare och gör det han blir tillsagd av produktionen att göra.
    Om han har vetat något om det här som Rocco har gjort så hade han nog kunnat agera ändå.
    Carpe Diem
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-17 12:46:22 följande:
    Vad hade Paulo att göra med  programmet när han kom och kastade ut Maria????? Vad är det för skillnad på Maria och Rocco...….Är det mer synd om Rocco eller vad menar du?
  • Grodis15

Jag tycker att Rocco gjort fel och det var bra att han fick lämna. Men självklart kan inte TV4 i programmet gå ut med att han åker ut pga sexuella trakasserier och dödshot. Tänk på att hela hans familj påverkas utav detta och det finns galningar som kanske skulle söka upp honom och misshandla honom (sen kan man givetvis tycka att han förtjänar det) och det vill nog inte TV4 förknippas med. Nu har det kommit ut ändå så kanske kommer TV4 att kommentera det men jag tycker att det är rätt förståeligt att dom inte tar upp det i programmet.

Sen säger ju faktiskt Diana att hon inte ville vara anledningen till att Rocco åkte ut så hon kan ju faktiskt ha bett dom att tona ner allt.

Förstå mig rätt, tycker det är vidrigt av Rocco men förstår TV4 agerande.

• Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-17 12:55:52 följande:
    Jag tycker att Rocco gjort fel och det var bra att han fick lämna. Men självklart kan inte TV4 i programmet gå ut med att han åker ut pga sexuella trakasserier och dödshot. Tänk på att hela hans familj påverkas utav detta och det finns galningar som kanske skulle söka upp honom och misshandla honom (sen kan man givetvis tycka att han förtjänar det) och det vill nog inte TV4 förknippas med. Nu har det kommit ut ändå så kanske kommer TV4 att kommentera det men jag tycker att det är rätt förståeligt att dom inte tar upp det i programmet.
    Sen säger ju faktiskt Diana att hon inte ville vara anledningen till att Rocco åkte ut så hon kan ju faktiskt ha bett dom att tona ner allt.
    Förstå mig rätt, tycker det är vidrigt av Rocco men förstår TV4 agerande.
    Jag förstår vad du menar, men jag förstår inte tv4 agerande eftersom Maria blev utkastad av Paulo.
Svar på tråden Farmen 2019