• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-02-15 11:55:27 följande:

Om Bröllopet kan jag tänka mig som så att förr i tiden hade man inga stora Bröllop där man bjöd flera hundra gäster om man var bonde folk....kan vara så att rika bönder ordnade så att släkten samlades, men små bänder hade inte råd.

Tror nog att Wincent och hans fru efter vigningen på Farmen fick åka någonstans och fira med deras släkt som tv inte visar.

Ja ok, du menar det inte va några andra på vigseln för det skulle va 1800-tals bonde style på det hela. Och jag tror som du att dom firade sen med släkt & vänner MEN tycker fortfarande det va lite udda att ha själva vigseln utan nära & kära. Men det e ju jag det. ;)
  • misil

Kan vara att Masha och Maxine pratat så illa om Tess att även dom andra deltagarna börjat titta snett på henne,fast dom inte har någon orsak till det.

• Deceree1

Det har faktiskt varit ett bröllop på Farmen där en deltagare gifte sig. Hon hette Helena.

• Johannus
    flygrl skrev 2019-02-15 17:31:26 följande:
    Ja ok, du menar det inte va några andra på vigseln för det skulle va 1800-tals bonde style på det hela. Och jag tror som du att dom firade sen med släkt & vänner MEN tycker fortfarande det va lite udda att ha själva vigseln utan nära & kära. Men det e ju jag det. ;)
    Läste en artikel på FB om Bröllopet. Wincent hade velat överraska både frun och deltagarna med denna enkla bröllop.
  • Deceree1
    Deceree1 skrev 2019-02-15 19:26:38 följande:

Det har faktiskt varit ett bröllop på Farmen där en deltagare gifte sig. Hon hette Helena.

Det va de året Veronika Larsson vann Farmen.
  • Grodis15
    Emerencia skrev 2019-02-15 18:20:07 följande:

Haha, jag tryckte det verkade konstgjort men va fel man hade. Ja folk får väl göra som dom vill, men själv tyckte jag de var lite tacky.

Haha jag håller verkligen med! Tyckte hela grejen var löjlig faktiskt... Hade varit kul om det var någon av årets deltagare som blev överraskad av sin sambo typ.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-15 19:42:01 följande:
    Haha jag håller verkligen med! Tyckte hela grejen var löjlig faktiskt... Hade varit kul om det var någon av årets deltagare som blev överraskad av sin sambo typ.
    Varför skulle det bara få vara en sambo som skulle överraska….Och tänk om det hade varit en av tjejernas sambo så tror jag att hon skulle blivit besviken då det oftast nu i modern tid är så att tjejen vill ha ett stort sagolikt bröllop där hon står i centrum....Tror att den tjejen inte velat gifta sig utan sina nära och kära och vänner och bekanta, pompa och ståt.
  • Deceree1
    Johannus skrev 2019-02-15 20:18:59 följande:

Varför skulle det bara få vara en sambo som skulle överraska?.Och tänk om det hade varit en av tjejernas sambo så tror jag att hon skulle blivit besviken då det oftast nu i modern tid är så att tjejen vill ha ett stort sagolikt bröllop där hon står i centrum....Tror att den tjejen inte velat gifta sig utan sina nära och kära och vänner och bekanta, pompa och ståt.

Jag tror faktiskt det va så det gick till när Helena gifte sig i Farmen att hennes sambo kom dit och överraskade henne med ett bröllop :))
  • Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-15 20:18:59 följande:

Varför skulle det bara få vara en sambo som skulle överraska?.Och tänk om det hade varit en av tjejernas sambo så tror jag att hon skulle blivit besviken då det oftast nu i modern tid är så att tjejen vill ha ett stort sagolikt bröllop där hon står i centrum....Tror att den tjejen inte velat gifta sig utan sina nära och kära och vänner och bekanta, pompa och ståt.

Alltså jag tror verkligen inte att det är någon rusning till att gifta sig på farmen haha... tror inte det skulle bli några sura miner för att någons partner kom och friade, skulle vara väldigt småsint isåfall.

Oj du drar verkligen alla över en kam. Jag vet många inklusive mig själv som absolut inte vill ha ett sånt bröllop som du beskriver. Sen får man ju faktiskt anta att den som friar känner sin partner så pass väl att den vet om han/hon skulle tycka det var okej med den typen av bröllop som de hade på farmen.
Svar på tråden Farmen 2019