• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-17 22:29:34 följande:
    Om ni vill veta vem som får lämna torpet är det bara att kolla nu på play.
    Kollade precis Torpet....Ska verkligen bli spännande nu när Tess kommer in.
  • flygrl

Asså när jag såg dagens Farmen så insåg jag slutgiltigt att nej, jag skulle aldrig kunna tänka mig delta i Farmen. Hela det där spelet där det ljugs, man lovar saker man inte har avsikt att hålla, hetsar mot vissa, smörar för andra...nä, det e inget för mig.

Jag gillar ju och kolla på Farmen men skulle önska det va mer fokus på skötseln av Farmen, tävlingarna och gemenskapen mellan deltagarna. Jag förstår ju det e en tävling men dom går så ofta över gränsen för va jag tycker e ok människor emellan.

Så Tess förlorade tvekampen och kommer till Torpet. Kim lär väl bli vald till storbonde.

Roligast i kvällens Farmen va det där att Kim tydligen haft ett långt fylle samtal med katten efter festen.

Svårt avgöra hur dom egentligen beter sig mot varandra på Torpet. Jag tycker Görans surande bara e too much. Det stämmer nog som Stina (?) sa att han fryser ut sig själv. :/

• Linnis92
    flygrl skrev 2019-02-18 01:27:24 följande:

Asså när jag såg dagens Farmen så insåg jag slutgiltigt att nej, jag skulle aldrig kunna tänka mig delta i Farmen. Hela det där spelet där det ljugs, man lovar saker man inte har avsikt att hålla, hetsar mot vissa, smörar för andra...nä, det e inget för mig.

Jag gillar ju och kolla på Farmen men skulle önska det va mer fokus på skötseln av Farmen, tävlingarna och gemenskapen mellan deltagarna. Jag förstår ju det e en tävling men dom går så ofta över gränsen för va jag tycker e ok människor emellan.

Så Tess förlorade tvekampen och kommer till Torpet. Kim lär väl bli vald till storbonde.

Roligast i kvällens Farmen va det där att Kim tydligen haft ett långt fylle samtal med katten efter festen.

Svårt avgöra hur dom egentligen beter sig mot varandra på Torpet. Jag tycker Görans surande bara e too much. Det stämmer nog som Stina (?) sa att han fryser ut sig själv. :/

Jag har inte upplevt att det varit såhär sjukt planerat mellan deltagarna vem som ska åka ut, tidigare år. De kanske det har varit men att vi inte fått se det i tv. Känns lite trist faktiskt, blir ju ingen riktigt spänning.

Håller med dig om att jag också skulle vilja se mer av skötseln på gården, ska man tro på Emelies Youtube kanal så bråkade de inte alls såhär mycket som det framstår i tv och det känns ju trist att tv4 vinklar det så illa.
  • molly50

Jag håller med om att Görans surande kan bli för mycket. Men han blev ju sur igen när Masha dök upp på torpet. Innan dess var han ju inte det.
    Sen att han inte vågade stå för att han blev utslagen av just Masha var lite fånigt av honom.

Att Kim haft ett fyllesamtal med katten måste jag ha missat- 
    Carpe Diem
  • Johannus

Jag gillar ju och kolla på Farmen men skulle önska det va mer fokus på skötseln av Farmen, tävlingarna och gemenskapen mellan deltagarna. Jag förstår ju det e en tävling men dom går så ofta över gränsen för va jag tycker e ok människor emellan. smile4.gif

Roligast i kvällens Farmen va det där att Kim tydligen haft ett långt fylle samtal med katten efter festen. smile2.gif

Det har blivit mer och mer som det är i dagens samhälle att man ska tjafsa och bråka om allt. Ljuga föra osanningar för att själv komma så långt som möjligt. Nej det är inte kul att titta på frö på 1800-talet så var fokus på att sköta en gård och få mat i magen.

Jag kan förstå Görans beteende då Macha var elak mot honom på Farmen. Jag kan även förstå att han känner sig utanför med bara unga tjejer som fånar sig, som jag sagt förr han är av den åldersgruppen som inte känner sig ha tid att umgås och skoja bort en dag. Han vet att det finns jobb att göra, men att se ungdomarna bara ligga och lata sig i solen det passar inte män i den åldern. (jag är själv i samma ålder) så jag förstår Göran.
    Göran fryser inte ut sig i den mening ni säger utan han känner sig inte hemma med att ha unga tjejer som hellre latar sig än jobbar.
  • Johannus

Alla ni som klagar på Göran föreställ er själva att ha med eran farfar eller morfar med i programmet med bara ungdomar. Era far och morföräldrar har nog också jobbat hårt för att komma framåt i livet.
    Att Göran är med på Farmen är säkert för att han vill vinna en halvmiljon för att försäkra sin framtid som pensionär. Idag lever man inte på pensionen man får efter ett helt livs arbetande utan man riskerar att hamna på gatan som hemlös.

• molly50
    Johannus skrev 2019-02-18 12:18:28 följande:

Alla ni som klagar på Göran föreställ er själva att ha med eran farfar eller morfar med i programmet med bara ungdomar. Era far och morföräldrar har nog också jobbat hårt för att komma framåt i livet.
    Att Göran är med på Farmen är säkert för att han vill vinna en halvmiljon för att försäkra sin framtid som pensionär. Idag lever man inte på pensionen man får efter ett helt livs arbetande utan man riskerar att hamna på gatan som hemlös.

Jag kan absolut förstå Göran. Framförallt så förstår jag att han ogillar Masha efter hur hon har behandlat honom.
    Men samtidigt,varför ljuga för de andra om att det var hon som slog ut honom istället för att säga som det var.att hon behandlade honom riktigt illa?
    Det har jag lite svårt att förstå.
    Carpe Diem
  • molly50

En annan sak jag har reagerat på är att jag har sett Göran kommentera Mashas instagramfoton.
    Och det har inte varit snälla kommentarer.
    Visst,han kanske tycker att hon förtjänar det. men varför sjunka till samma låga nivå? Han är trots allt 60+.

Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-02-18 14:16:47 följande:
    Jag kan absolut förstå Göran. Framförallt så förstår jag att han ogillar Masha efter hur hon har behandlat honom.
    Men samtidigt,varför ljuga för de andra om att det var hon som slog ut honom istället för att säga som det var.att hon behandlade honom riktigt illa?
    Det har jag lite svårt att förstå.
    Ja jag förstår att det var kanske fel Göran att säga att han förlorade mot Macha, men som sagt sanningen kommer alltid fram förr eller senare.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-18 14:40:00 följande:
    Ja jag förstår att det var kanske fel Göran att säga att han förlorade mot Macha, men som sagt sanningen kommer alltid fram förr eller senare.
    Ja,den tenderar ju att göra det. Så lika bra att säga sanningen på en gång.
    Carpe Diem
Svar på tråden Farmen 2019