• Anonym (Intr)

Manshatet fortsätter.

Jag vet inte om den här nya reklamvideon av Gillette har diskuterats här? Om man kollar på "Gilla" till "Ogilla" förhållandet så ser man ganska tydligt vad folk tycker om videon och då är inte ogilla siffran ärlig utan de tar bort ogilla markeringar samt kritiserande kommentarer från videon. Något som jag tvivlade på först men mycket riktigt försvann även min ogilla markering.
    En annan fråga är var kommentarerna från de 700k som gillat videon är.

">

Att det är godhetssignalering från Gillette är ganska uppenbart.
    Men folk verkar även vara irriterade och anse att de generaliserar män som grupp samtidigt som det är till män de säljer produkten. En del säger att det är propaganda.

"Gillette to women: "You're awesome! You rock! You rule! Worship the 'V'!"
    Gillette to men: "Is that the best you can do? smh, so disappointed..."
    "Please stop trying to associate every imaginable bad behaviour with men! This is sexist beyond believe..."

Vad tycker folket på familjeliv om reklamvideon?
    Brilljant PR trick för att få uppmärksamhet? Dum ide med tanke på hur många som reagerat negativt och kommer sluta gynna Gillette? 
    Propaganda?
  • Svar på tråden Manshatet fortsätter.
  • Anonym (Tuppen)
    Zombie von Rymmen skrev 2019-01-24 07:58:18 följande:

#kränkt

Sig mig hur många män som dör av kvinnors våld varje år.

Mäns våld orsakar mer skada (troligtvis pga starkare fysik) men kvinnor slår män mer än män slår kvinnor - i alla fall i USA enligt den kvinnliga professorn. Se ca 1:25 in i klippet.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Jh) skrev 2019-01-24 18:14:29 följande:

Jag vill ha en förklaring från dig, inte

Jag vill ha en förklaring från dig, inte 100 länkar.
    Du är för bekväm för att klicka på några länkar så du får läsa själv men du vill att jag ska lägga ner tid på att skriva en mindre uppsats?
    Är det inte bättre du läser lite själv för att sen diskutera innehållet än att du läser och diskuterar min tolkning?
  • KlunsSmurfen
    DeathByPickles skrev 2019-01-24 18:17:10 följande:

Fast jag tycker ju tvärtom att de hyllar de män som är shyssta och beter sig som folk, inte att de pissar på resten?

Jag tycker att det är en snygg, aktuell och viktig reklam! Smart drag av Gillette! Vi vill se mer av den typen i vanlig media tycker jag. Stora märken som tar upp samhällsproblem, strukturer och som faktiskt har någonting att säga. 

Nu ska de bara sluta upp med att bara producera de kvinnoinriktade produkterna i babyblått och rosa, göra en liknande upplyftande reklam för kvinnor och jämka priserna också. ;) 

"Vi vill se mer av den typen i vanlig media tycker jag. Stora märken som tar upp samhällsproblem, strukturer och som faktiskt har någonting att säga."
    Duger av samma typ men "lite" omvänt?
    Domestic Violence Australia:
    "Let's hold up a mirror to feminism"

• Anonym (Jh)
    KlunsSmurfen skrev 2019-01-24 18:39:00 följande:

Du är för bekväm för att klicka på några länkar så du får läsa själv men du vill att jag ska lägga ner tid på att skriva en mindre uppsats?

Är det inte bättre du läser lite själv för att sen diskutera innehållet än att du läser och diskuterar min tolkning?

Jag tycker inte att 100 länkar om allt från toxisk maskulinitet på Wikipedia till bilbränder och maskulinitet på Fi! säger något som helst om varför du tycker att gillete-reklamen är manshatande, nej.
  • Ignoramus

Hehehe!

Och klunssmurfen, ska inte du gå en kurs i källanvisning snart? Längtar!

Anonym (Jh) skrev 2019-01-24 20:46:18 följande:

Jag tycker inte att 100 länkar om allt från toxisk maskulinitet på Wikipedia till bilbränder och maskulinitet på Fi! säger något som helst om varför du tycker att gillete-reklamen är manshatande, nej.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Jh) skrev 2019-01-24 20:46:18 följande:
    har du läst något av det?
  • DeathByPickles
    KlunsSmurfen skrev 2019-01-24 18:51:05 följande:
    "Vi vill se mer av den typen i vanlig media tycker jag. Stora märken som tar upp samhällsproblem, strukturer och som faktiskt har någonting att säga."
    Duger av samma typ men "lite" omvänt?
    Domestic Violence Australia:
    "Let's hold up a mirror to feminism"

Fast det där har ingenting alls att göra med att få se stora företag lyfta samhällsproblem och strukturer i media, på ett snyggt och gripbart sätt. Det där var mest ett ihopklipp med en störig robotvoiceover.  Inte snyggt och inte säljbart alls. 

Det finns hoper med problem i samhället och det är förbaskat bra att vi börjar lyfta dem. Osunda normer, könsroller, barnuppfostran, psykisk ohälsa, ensamhet, fattigdom, etc etc....  Gillette har tagit ett steg i rätt riktning tycker jag och lyft Ett ämne på ett positivt sätt. 
    Vad tycker du är fel med den reklamen? 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Säljochsvälj)

Det enda Gilette vill är att sälja sina rakhyvlar.

Att tro att den här reklamfilmen har något annat syfte än kommersiellt är löjligt. De får ju verkligen synas med den här debatten, och debatt visste de garanterat att det skulle bli när de gjorde den här reklamen.

Vilka är det som står för största delen av inköp till hushåll? Vilka är det som tycker den här reklamen är bra och ett steg i rätt rikting. Just det, kvinnor. Genialiskt Gilette!

• Anonym (Intr)
    DeathByPickles skrev 2019-01-24 21:00:04 följande:

Det finns hoper med problem i samhället och det är förbaskat bra att vi börjar lyfta dem. Osunda normer, könsroller, Gillette har tagit ett steg i rätt riktning tycker jag och lyft Ett ämne på ett positivt sätt. 

Vad tycker du är fel med den reklamen? 

Jag håller med, jag bad om ursäkt till min frus pojkvän precis.
    Om jag fortsätter att gynna Gillette kommer jag få massera och värma upp honom innan han ska tillfredsställa min fru. 

• Anonym (Peter)
    Anonym (Intr) skrev 2019-01-24 21:35:58 följande:

Jag håller med, jag bad om ursäkt till min frus pojkvän precis.
    Om jag fortsätter att gynna Gillette kommer jag få massera och värma upp honom innan han ska tillfredsställa min fru. 

Jag förstår inte vad Gillette har med det du skriver att göra?
Svar på tråden Manshatet fortsätter.