Manshatet fortsätter.
"Gillette to women: "You're awesome! You rock! You rule! Worship the 'V'!"
Det är väl ingen som påstått att Gillette gör det här för att de faktiskt Bryr sig? Det är därför reklamen är smart. Självklart vill de sälja.
Det ger inte budskapet några minuspoäng.
Att du blivit utsatt för ofredande, trakasserier och liknande är mycket trist och förklarar till viss del din syn, det går att förstå. Det är ingen som förnekar att det finns både män och kvinnor som beter sig mycket illa.
Vad, hur ska en man vara?
Att du blivit utsatt för ofredande, trakasserier och liknande är mycket trist och förklarar till viss del din syn, det går att förstå. Det är ingen som förnekar att det finns både män och kvinnor som beter sig mycket illa.
Vad, hur ska en man vara?
Men jag är inte ensam om att blivit utsatt för det här. Hela Metoo vittnar om kvinnor inom alla yrkeskategorier som blivit utsatta av chefer och kollegor. Istället för att analysera vad orsaken till problemet är och hitta en lösning så blir män kränkta, misstror och skriker inte alla män.
Jag förstår inte heller problemet, tycker videon är rena motsatsen till manshat.
Fast att en del av den normativa mansrollen är ett problem är väl ingenting man behöver hymla med längre?
Varför ska en människa ta illa vid sig om han känner att han inte är en del av problemet utan istället kan vara en del av lösningen? Jag förstår verkligen inte.
Reklamfilmen lyfter ju verkligen de män som inte är en del av problemet, så varför inte identifiera sig med dem istället?
Fast att en del av den normativa mansrollen är ett problem är väl ingenting man behöver hymla med längre?
Varför ska en människa ta illa vid sig om han känner att han inte är en del av problemet utan istället kan vara en del av lösningen? Jag förstår verkligen inte.
Reklamfilmen lyfter ju verkligen de män som inte är en del av problemet, så varför inte identifiera sig med dem istället?