Manshatet fortsätter.
"Gillette to women: "You're awesome! You rock! You rule! Worship the 'V'!"
Du väljer alltså att helt och hållet bortse från att minst hälften av den korta reklamsnutten handlar om hur män/pojkar behandlar andra män/pojkar?
Nej, det handlar inte bara om sexism och mansgriseri, utan om en problematisk mansnorm i samhället. Det är ett problem att flickor gärna får vara "pojkflickor" medan pojkar inte får vara "flickpojkar" Det handlar om att mäns/pojkars frustrationer ofta tar uttryck i våld och hur det ger problem i skolgång (till exempel) medan flickor som har problem ofta inte ses alls och att det i slutänden leder till att ingen får rätt hjälp.
Varför är det så svårt för män som ÄR reko att identifiera sig med männen i reklamen (de som lyfts fram) som också beter sig som folk? Det är ju det man vill premiera. Det är det som är bra
Sedan ska man förstås ha i åtanke att det ÄR en reklamfilm och framför allt att den skildrar amerikansk kultur, men jag tycker ändå att den har en helt del vettigt att säga. .
Och nu babblar jag. Det är sent och jag ska gå och lägga mig. 
Fast att en del av den normativa mansrollen är ett problem är väl ingenting man behöver hymla med längre?
Varför ska en människa ta illa vid sig om han känner att han inte är en del av problemet utan istället kan vara en del av lösningen? Jag förstår verkligen inte.
Reklamfilmen lyfter ju verkligen de män som inte är en del av problemet, så varför inte identifiera sig med dem istället?
Fast nu är du mest märklig. Övervikt har ingenting att göra med tråden eller diskussionen överhuvudtaget.
Skulle du däremot påstå att många kvinnor (jag antar fräckt att du menar feminister som specifikt är kvinnor? ) är våldsamma, att många kvinnor våldför sig på män, eller, för all del, att många kvinnor kritiserar andra kvinnor vore jämförelsen mer aktuell.
Feminister är en ännu mindre mindre homogen grupp än kvinnor, eftersom den omfattar individer av alla kön och ickebinära,, men visst kan du vända dig till dem också om du vill.
Du väljer alltså att helt och hållet bortse från att minst hälften av den korta reklamsnutten handlar om hur män/pojkar behandlar andra män/pojkar?
Nej, det handlar inte bara om sexism och mansgriseri, utan om en problematisk mansnorm i samhället. Det är ett problem att flickor gärna får vara "pojkflickor" medan pojkar inte får vara "flickpojkar" Det handlar om att mäns/pojkars frustrationer ofta tar uttryck i våld och hur det ger problem i skolgång (till exempel) medan flickor som har problem ofta inte ses alls och att det i slutänden leder till att ingen får rätt hjälp.
Varför är det så svårt för män som ÄR reko att identifiera sig med männen i reklamen (de som lyfts fram) som också beter sig som folk? Det är ju det man vill premiera. Det är det som är bra
Sedan ska man förstås ha i åtanke att det ÄR en reklamfilm och framför allt att den skildrar amerikansk kultur, men jag tycker ändå att den har en helt del vettigt att säga. .
Och nu babblar jag. Det är sent och jag ska gå och lägga mig. 
Giltette är ett uselt företag som inte platsar på "listan över jämnställdhet". De låtsas nu att de har sunda starka värderingar. I verkligheten så visar de bara att heterosexuella vita män är idioter. Vilket naturligtvis inte stämmer.
Giltette är ett uselt företag som inte platsar på "listan över jämnställdhet". De låtsas nu att de har sunda starka värderingar. I verkligheten så visar de bara att heterosexuella vita män är idioter. Vilket naturligtvis inte stämmer.
Vad är det för manshat i det där? En uppmaning till alla män att vara sur bästa och stå upp för en schysst behandling av varandra. Man måste verkligen vara djupt nere i offerkoftaträsket för att bli stött av det där.
Fast jag tycker ju tvärtom att de hyllar de män som är shyssta och beter sig som folk, inte att de pissar på resten?
Jag tycker att det är en snygg, aktuell och viktig reklam! Smart drag av Gillette! Vi vill se mer av den typen i vanlig media tycker jag. Stora märken som tar upp samhällsproblem, strukturer och som faktiskt har någonting att säga.
Nu ska de bara sluta upp med att bara producera de kvinnoinriktade produkterna i babyblått och rosa, göra en liknande upplyftande reklam för kvinnor och jämka priserna också. ;)