• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Ero13
    Liit skrev 2019-02-01 19:35:49 följande:

Ja det borde vara starkare, helt klart! Så jag tror det är missfall på gång... men ska ta ett imorgonbitti också.

Jag håller tummarna att det är starkare i morgon bitti <3
  • Issari
    Nube skrev 2019-02-01 17:42:26 följande:

Tack och stort grattis! Vad kul att ni också har lyckats nu :)

Vi ligger väldigt nära i tiden, jag ska också vara 4+6 idag. Hur mår du? Har du många symptom? Jag har inte jättemycket, har varit trött och lite illamående och yr ibland men skulle vilja känna mer så klart. Men men, bara vänta och hoppas för det bästa! Jag har inskrivning hos MVC den 12 mars. Hoppas bara ultraljudet går bra först!

Är detta ert första barn?

Roligt att vi är på samma dag! Jag mår bra, har lite halsbränna (långt ner) och molvärk då och då (inte så mycket idag dock) och ömma bröst. Men annars inget. Önskar nästan att jag skulle må lite illa också, men jag kommer nog ångra att jag skrev det när det väl kommer. :) Jag har inskrivning den 6 mars (två veckor efter det första hälsosamtalet). Håller tummarna för att ditt ultraljud ser bra ut! Det är vårt första barn och vi är 32 (jag) och 33 år gamla.
  • Nube
    Issari skrev 2019-02-01 20:37:05 följande:

Roligt att vi är på samma dag! Jag mår bra, har lite halsbränna (långt ner) och molvärk då och då (inte så mycket idag dock) och ömma bröst. Men annars inget. Önskar nästan att jag skulle må lite illa också, men jag kommer nog ångra att jag skrev det när det väl kommer. :) Jag har inskrivning den 6 mars (två veckor efter det första hälsosamtalet). Håller tummarna för att ditt ultraljud ser bra ut! Det är vårt första barn och vi är 32 (jag) och 33 år gamla.

Tack så mycket :) Ja, jättekul att vi är på samma dag! Jag har också molvärk ibland. Med dottern var jag lite illamående endast i början men sedan ingenting så du kanske också klarar dig ;) Jag ammar ju fortfarande så mina bröst ömmar inte än, vi får se om det kommer att ändras.

Har ni berättat för några än? Vi har endast till våra mammor, resten får vänta. Jag är 34 och min man 37 och vi bor i Stockholm.
  • Liit

Såhär svagt var det med morgonurin. Så jag antar att ett missfall är på g. Svagare test + blödning. Känns inte som en lovande kombo.

• Anonym (Emelie)
    Liit skrev 2019-02-02 05:16:29 följande:

Såhär svagt var det med morgonurin. Så jag antar att ett missfall är på g. Svagare test + blödning. Känns inte som en lovande kombo.

Vad tråkigt :( Har du barn sen innan?
  • Issari
    Nube skrev 2019-02-01 22:00:10 följande:

Tack så mycket :) Ja, jättekul att vi är på samma dag! Jag har också molvärk ibland. Med dottern var jag lite illamående endast i början men sedan ingenting så du kanske också klarar dig ;) Jag ammar ju fortfarande så mina bröst ömmar inte än, vi får se om det kommer att ändras.

Har ni berättat för några än? Vi har endast till våra mammor, resten får vänta. Jag är 34 och min man 37 och vi bor i Stockholm.

Min molvärk kändes nästan inte alls igår så då blir man lite nojig. Men det är säkert så att det kommer och går. Cb veckoindikator visade iaf 3+ idag vilket känns betryggande. Gick precis in i v5+0. Ja, om du ammar är ju frågan om brösten kommer ömma, de är ju redan förberedda för amning. Jag har berättar för en kompis men inga andra. Vill vänta, när jag fick missfall var det fler som visste och då var det jobbigt att meddela att det inte blev något (även om vi kanske ändå hade berättat om missfallet sen om de inte vetat). Vi bor i sydöstra delen av landet nära havet, vill inte skriva exakt här.
  • Liit
    Anonym (Emelie) skrev 2019-02-02 08:55:08 följande:

Vad tråkigt :( Har du barn sen innan?

En 5årig pojke från tidigare förhållande. Nu blöder jag mer, det här blir andra missfallet i rad. Känns hemskt, blir så orolig att det är fel på mig nu. Har ju gjort en hel del aborter också. Jag vill inte bli gravid igen men vet inte hur jag ska undvika det heller. 2 graviditeter med hormonspiral i, 3 graviditeter med p-piller och med min son använde jag p-spruta. Det här är ända gångerna jag försökt och nu går det inte. Känns hopplöst!
  • Andromeda326

Hej!

Jag plussade i söndags, beräknad bf 6/10 - om det går vägen den här gången.

Jag är livrädd och har så jävla mycket ångest. Har fått två missfall varav det senaste i somras, kan inte slappna av alls och kollar trosorna och pappret varje gång jag går på toa för att jag är livrädd för att jag ska börja blöda den här gången också :(

Känns inte ens som jag kan vara glad över graviditeten och tänker inte boka tid hos bm innan jag passerar åtminstone vecka 8+2 (det är det längsta någon av mina graviditeter gått).

Håller tummarna för att allt går bra för er och mig!

• Liit
    Andromeda326 skrev 2019-02-02 10:07:03 följande:

Hej!

Jag plussade i söndags, beräknad bf 6/10 - om det går vägen den här gången.

Jag är livrädd och har så jävla mycket ångest. Har fått två missfall varav det senaste i somras, kan inte slappna av alls och kollar trosorna och pappret varje gång jag går på toa för att jag är livrädd för att jag ska börja blöda den här gången också :(

Känns inte ens som jag kan vara glad över graviditeten och tänker inte boka tid hos bm innan jag passerar åtminstone vecka 8+2 (det är det längsta någon av mina graviditeter gått).

Håller tummarna för att allt går bra för er och mig!

Jag sitter med ett pågående missfall just nu. Så jag vet hur det känns! Hade ett missfall sist också. Känns så konstigt har ett barn sen tidigare och är fortfarande ung...

Håller tummarna för att din bebbe får stanna <3
  • Andromeda326
    Liit skrev 2019-02-02 10:23:30 följande:

Jag sitter med ett pågående missfall just nu. Så jag vet hur det känns! Hade ett missfall sist också. Känns så konstigt har ett barn sen tidigare och är fortfarande ung...

Håller tummarna för att din bebbe får stanna <3

Åh jag beklagar, vet hur tungt det är <3 hoppas du repar dig snabbt :(

Tack! Jag med, har inga barn sen innan så hoppas inte det går åt helvete igen..
Svar på tråden BF oktober 2019!