• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • 3mmaHavsg1itter
    Nube skrev 2019-02-28 22:29:45 följande:

Min lilla flicka är 8.5 månad så om allt går bra nu blir det 16 mån mellan barnen. Dottern kom ju via ivf och vi trodde aldrig att vi skulle lyckas på egen hand, men det gjorde det! Hoppas bara att går bra nu.

Visst, jag drömmer om graviditeten typ varje natt så visst är tankarna där.....

Hur gammal är din dotter?

Vår dotter blir 2 i juni. Tror det är rätt skönt att ha de tätt faktiskt! Jag kände den första tiden typ aldrig igen, jag mådde väldigt dåligt under förlossningen och det kändes tillräckligt mäktigt att ha EN liten bebis att ta hand om. Men sen vände det väldigt fort att man istället tänkte på hur myyyysigt det skulle vara med två :)

Så oooooom det går vägen den här gången (ta i trä) är de 2 år o drygt 3 månader isär. Kunde gärna ha varit mindre men det funkar ju tyvärr inte riktigt på beställning för alla...

Har du någon tanke om könet, vill ni veta vid RUL? Själv har jag två systrar så jag har mycket enklare att se två små tjejer framför mig fast det vore nog spännande men en liten kille :)
  • 3mmaHavsg1itter
    Kapsyl skrev 2019-03-02 10:22:29 följande:

Hej! 7+4 här, BF 16/10 med andra om allt går som det ska.

Jag blev rekommenderad att låta livmodern vila i minst ett år efter kejsarsnitt, men sonen tog sådan tid på sig och vi trodde att vi skulle ha lika svårt igen, så vi tjyvstartade lite och lyckades pricka rätt på första skottet.

Är allmänt orolig och nojig. Mår som sämst på kvällarna med frossa och aningens illamående. Gravidsnuva från helvetet.

Så ser det ut hos oss. :)

Jag lider med dig! Också extremt täppt i näsan redan i princip sen vecka 4. Och extremt orolig pga de tidiga missfallen vi hade (fast så här långt har vi bara kommit med vår dotter så det finns ju hopp...) Tror heeela tiden att jag blöder o varje toabesök känns jobbigt det skulle ju kunna komma blod....

O mannen får lida han med jag har sååå hemska humörsvängningar som han får stå ut med stackaren hehe.

Hur lång tid har det gått sen snittet nu? Det brukar nog inte vara ngt problem i de allra allra flesta fallen eller hur!
  • Scintilla

Hoppar in här jag med :) Plussade för två veckor sedan och är i vecka 5+6 i dag. BF 26 oktober enligt gravidappen.

Jag är 35 år och har en son på fyra år tillsammans med min sambo. Att skaffa ett barn till var inte självklart för oss. Vi vill gärna ge sonen ett syskon och allt det där, men vi hade en tuff start med honom och har fortfarande inte riktigt hämtat oss. I mitt fall har det (tillsammans med andra faktorer) resulterat i utmattningssyndrom och sjukskrivning.

Till sist landade vi ändå i att försöka, om inte aktivt så åtminstone med inställningen ?sker det så sker det?. Och så blev jag gravid direkt! Är såklart jätteglad och förväntansfull, men också lite orolig över hur jag ska orka.

Någom mer som väntar syskon med blandade känslor?

• Nachosen

6 + 0 idag! Gör ni något för att dokumentera graviditeten? Dvs typ foton på magen i profil, graviddagböcker osv?

• Kapsyl
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-02 11:25:16 följande:

Jag lider med dig! Också extremt täppt i näsan redan i princip sen vecka 4. Och extremt orolig pga de tidiga missfallen vi hade (fast så här långt har vi bara kommit med vår dotter så det finns ju hopp...) Tror heeela tiden att jag blöder o varje toabesök känns jobbigt det skulle ju kunna komma blod....

O mannen får lida han med jag har sååå hemska humörsvängningar som han får stå ut med stackaren hehe.

Hur lång tid har det gått sen snittet nu? Det brukar nog inte vara ngt problem i de allra allra flesta fallen eller hur!

Idag har det precis gått ett år, så idag blir det tårtfika :)

Nä, de sade samma på BB; att det är många som skiter i rekommendationerna och att det brukar gå bra ändå.

Ska försöka mörka graviditeten på kalaset idag, men jag är så galet stor redan. Embryot är väl inte mer än en ärta i storlek, men mina tarmar är så svullna att jag ser ut att vara i sista trimestern. Blev stor väldigt tidigt med sonen också, men inte fullt så här. Tänker att det skulle vara jobbigt att förklara för alla utifall det inte går vägen. Sedan vill man såklart bespara familj och vänner sorgen också.

Men man ska inte måla fan på väggen, klart att allt kommer gå bra, det gick ju finemangens sist och sonen är frisk och välmående.
  • 3mmaHavsg1itter
    Nachosen skrev 2019-03-03 08:41:19 följande:

6 + 0 idag! Gör ni något för att dokumentera graviditeten? Dvs typ foton på magen i profil, graviddagböcker osv?

Jag försöker skriva ner lite symptom o hur jag mår en gång i veckan. Viktkurva har man ju i appen om man vill det men att kunna kolla upp senare o se jaha jag mådde bara illa lite grann i vecka 6 typ är ju lite roligt. Speciellt när man jämför sen med en ev. ny graviditet :)

Jag tog bilder av min mage under förra graviditet men bara en gång i månaden kanske.
  • Etta

Usch, jag är så trött på att må illa, inne på fjärde veckan av konstant illamående. Tyckte jag mådde lite bättre i fredags och tänkte att det kanske skulle vända då, men istället har jag mått skit hela helgen. Helt orkeslös idag och kräktes upp frukosten, lyckats få i mig lite potatis som sen lunch. Märker att min man som hittills varit stöttande börjar tappa tålamodet, han tar typ allt ansvar för mat och disk och tar hand om vår 3-åring. Bävar inför arbetsveckan som kommer. Ursäkta för negativt inlägg, försöker bespara min omgivning det mesta av mitt gnäll... Och egentligen är jag ju såklart jättetacksam över att vara gravid efter lång tids försök!

• Nachosen
    Etta skrev 2019-03-03 14:50:04 följande:

Usch, jag är så trött på att må illa, inne på fjärde veckan av konstant illamående. Tyckte jag mådde lite bättre i fredags och tänkte att det kanske skulle vända då, men istället har jag mått skit hela helgen. Helt orkeslös idag och kräktes upp frukosten, lyckats få i mig lite potatis som sen lunch. Märker att min man som hittills varit stöttande börjar tappa tålamodet, han tar typ allt ansvar för mat och disk och tar hand om vår 3-åring. Bävar inför arbetsveckan som kommer. Ursäkta för negativt inlägg, försöker bespara min omgivning det mesta av mitt gnäll... Och egentligen är jag ju såklart jättetacksam över att vara gravid efter lång tids försök!

Klart det kan vara jobbigt för ens partner men det är ju inte så att man väljer att må dåligt. Förstår också känslan av att man känner sig negativ, men hellre här än i verkliga livet. Här finns folk som känner igen sig och som kan stötta utan att man känner sig som en stor belastning.

Jag är mest trött och har ett illamående som känns som en långdragen åksjuka. Har inte spytt något än men man blir ändå matt. Är lite nervös över att gå till jobbet imorgon då jag växlar mellan fysisk krävande jobb och kontor och ska jobba fysisk första gången på länge. Men det ska nog gå bra för oss!
  • Jinthry
    Etta skrev 2019-03-03 14:50:04 följande:

Preach it.. Jag kommer inte ens ihåg hur det känns att vara pigg :D Köket har innan detta varit min domän, och jag har stått för 99% av all matlagning. Vilket har varit mitt val, förövrigt, älskar att laga mat. Men sedan jag började må illa så är köket en no-go-zone för mig. Jag klarar inte ens av att se matvaror utan att kräkas. Smutsig disk får mig att kräkas.. Allt får mig att kräkas. Det är hemskt haha. Eftersom att jag inte kan äta, och bara få i mig energi genom att dricka så är jag trött hela tiden. Min man får ta tunga lastet nu.. Han lagar mat, städar, diskar, tvättar och tar hand om våra djur. Samtidigt som han får stå ut med mitt shiftande humör. Jag tänker att din make visste vad han gav sig in på när han ville ha ett till barn, därför kan han få gnälla på ett forum men fortsätta skämma bort dig :) Det vänder förhoppningsvis snart :)
  • ballerinakakaoreo
    Nachosen skrev 2019-03-03 08:41:19 följande:

Jag skriver ner allt som händer i anteckningar och har tagit bilder på magen sedan v. 5. Är i v. 10 nu :) Jag skrev ner lite i min förra graviditet och förbannar mig själv att jag inte skrev ner mer så nu har jag tagit tag i det ordentligt. Det är kul att ha efteråt 
Svar på tråden BF oktober 2019!