• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • ballerinakakaoreo

Har någon annan här kunnat känna livmodern ännu? Jag går in i v. 10 nu och både jag och bm har kunnat känna livmodern sedan v. 7 så magen har börjat bukta ut lite redan, känns så mysigt!!

• Jinthry
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-28 19:52:21 följande:

Har någon annan här kunnat känna livmodern ännu? Jag går in i v. 10 nu och både jag och bm har kunnat känna livmodern sedan v. 7 så magen har börjat bukta ut lite redan, känns så mysigt!!

Har du gjort ultraljud än? Kanske är twins du bär på!
  • Etta

Går också in i v 10 idag, min mage är jättespänd och jag ser verkligen gravid ut men tror det mest är luft. Hur känner man livmodern? Har det pga så spänd mage jätteproblem med kläder, går i samma varje dag typ!
  • Nube
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-02-28 13:48:13 följande:

Tack!!!

Då här vi båda en dotter redan :) Hur gammal är din? Hade också en väldigt enkel graviditet med första.

Ja det blir ju verkligen inte mycket tid över mellan jobb o barnet o mannen o hushållssysslorna, att sitta o oroa sig. Fast jag har tyvärr fått svårt att somna på nätterna då börjar tankarna flyga iväg liksom... svårt att koppla av.

Min lilla flicka är 8.5 månad så om allt går bra nu blir det 16 mån mellan barnen. Dottern kom ju via ivf och vi trodde aldrig att vi skulle lyckas på egen hand, men det gjorde det! Hoppas bara att går bra nu.

Visst, jag drömmer om graviditeten typ varje natt så visst är tankarna där.....

Hur gammal är din dotter?
  • Nube
    staar skrev 2019-02-28 10:58:13 följande:

Hej tjejer! Jag får tyvärr gå ur denna gruppen men jag önskar er stort lycka till !

Min magkänsla var helt rätt och jag är nu inte längre gravid. Fick komma in igår pga enorma smärtor i magen och det visade sig vara utomkvedshavandeskap och jag fick opereras 2 timmar senare . Det var ett tungt besked och jag har fruktansvärt ont. Hoppas det går mycket bättre för er !

Vad tråkigt, beklagar att det slutade så illa. Ta hand om dig!
  • Nube

Jag har inte varit hos barnmorskan än men det är ju inte så länge sedan jag var gravid och tycker att min mage ser lite större ut redan.. har inskrivning om två veckor och då ska hon nog känns livmodern. Men visst är det mysigt men lite mage! :)
  • ballerinakakaoreo
    Jinthry skrev 2019-02-28 20:06:20 följande:

Har du gjort ultraljud än? Kanske är twins du bär på!

Ja jag gjorde ett ultraljud i vecka 7 och fostret beräknades en vecka mindre för sin storlek men livmodern var i normal storlek för min vecka. Ska tillbaka för ultraljud på tisdag så vi får väl se om det gömmer sig en till där inne, men det borde väl ha synts på det första ultraljudet?
  • ballerinakakaoreo
    Etta skrev 2019-02-28 20:56:12 följande:

Går också in i v 10 idag, min mage är jättespänd och jag ser verkligen gravid ut men tror det mest är luft. Hur känner man livmodern? Har det pga så spänd mage jätteproblem med kläder, går i samma varje dag typ!

Ja mina tarmar är svullna och bidrar till att jag är rund om hela magen, men om jag känner från blygdbenet och uppåt så har jag en hård stor grej upp i höjd med övre kanten på mina höfter, större än en apelsin som går rakt upp med fritt åt sidorna. Känner typ hela kanten på livmodern om jag ligger på rygg och känner från blygdbenet och upp. Det är även där jag känner av växtvärken numera och inte längre precis över blygdbenet där jag kände den innan, det känns typ som att livmodern trycker mot tarmen och urinblåsan så det värker i olika ställningar och ibland när jag går på toa oavsett om jag gör nr 1 eller 2.

Är normal i vikten, väger 57 kg till mina 165 cm men jag hade ett missfall en månad innan denna graviditet så livmodern kanske redan är stor efter den? Har inte en aning, börjar nästan bli orolig för att det ligger fler än ett barn därinne :D Kan lägga upp bild på hur det ser ut uppifrån om någon är intresserad av att se
  • Jinthry
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-01 23:08:49 följande:
    Ja jag gjorde ett ultraljud i vecka 7 och fostret beräknades en vecka mindre för sin storlek men livmodern var i normal storlek för min vecka. Ska tillbaka för ultraljud på tisdag så vi får väl se om det gömmer sig en till där inne, men det borde väl ha synts på det första ultraljudet?
    Spännande! :)
  • Kapsyl

Hej! 7+4 här, BF 16/10 med andra om allt går som det ska.

Jag blev rekommenderad att låta livmodern vila i minst ett år efter kejsarsnitt, men sonen tog sådan tid på sig och vi trodde att vi skulle ha lika svårt igen, så vi tjyvstartade lite och lyckades pricka rätt på första skottet.

Är allmänt orolig och nojig. Mår som sämst på kvällarna med frossa och aningens illamående. Gravidsnuva från helvetet.

Så ser det ut hos oss. :)

Svar på tråden BF oktober 2019!