Etta skrev 2019-02-28 20:56:12 följande:
Går också in i v 10 idag, min mage är jättespänd och jag ser verkligen gravid ut men tror det mest är luft. Hur känner man livmodern? Har det pga så spänd mage jätteproblem med kläder, går i samma varje dag typ!
Ja mina tarmar är svullna och bidrar till att jag är rund om hela magen, men om jag känner från blygdbenet och uppåt så har jag en hård stor grej upp i höjd med övre kanten på mina höfter, större än en apelsin som går rakt upp med fritt åt sidorna. Känner typ hela kanten på livmodern om jag ligger på rygg och känner från blygdbenet och upp. Det är även där jag känner av växtvärken numera och inte längre precis över blygdbenet där jag kände den innan, det känns typ som att livmodern trycker mot tarmen och urinblåsan så det värker i olika ställningar och ibland när jag går på toa oavsett om jag gör nr 1 eller 2.
Är normal i vikten, väger 57 kg till mina 165 cm men jag hade ett missfall en månad innan denna graviditet så livmodern kanske redan är stor efter den? Har inte en aning, börjar nästan bli orolig för att det ligger fler än ett barn därinne :D Kan lägga upp bild på hur det ser ut uppifrån om någon är intresserad av att se