• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Katrin84

Glömde skriva med att jag är idag 35 år och väntar vårt andra barn. Äldsta är idag 5 år.

• Issari
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-03 18:49:40 följande:

Jag skriver ner allt som händer i anteckningar och har tagit bilder på magen sedan v. 5. Är i v. 10 nu :) Jag skrev ner lite i min förra graviditet och förbannar mig själv att jag inte skrev ner mer så nu har jag tagit tag i det ordentligt. Det är kul att ha efteråt 

Har du märkt någon skillnad på magen än? Jag är med i v 10 och har tagit bilder varje vecka men än syns inget. Visst är jag lite svullen förstås, men inte så farligt på morgonen när jag tar bilden.
  • Nube
    Issari skrev 2019-03-03 19:55:21 följande:

Har du märkt någon skillnad på magen än? Jag är med i v 10 och har tagit bilder varje vecka men än syns inget. Visst är jag lite svullen förstås, men inte så farligt på morgonen när jag tar bilden.

Visst hade du ett ultraljud förra veckan? Hur gick det och har du fått mer symptom?
  • Issari
    Nube skrev 2019-03-03 20:34:51 följande:

Visst hade du ett ultraljud förra veckan? Hur gick det och har du fått mer symptom?

Ja, ultraljudet gick bra! Tickande hjärta och hen rörde på sig! Storleken stämde bra överens med veckan med. :) Kunde se små armar och ben med. Jag mår fortfarande oförskämt bra, det enda egentligen är att jag behöver gå upp minst en gång varje natt och kissa och gå oftare på toa på dagen. Trög i magen med och ömma bröst. Har börjat känna av fogarna i korsryggen sedan några dagar tillbaka också. Gör lite ont ibland. Hur är det för dig?
  • Etta
    Nachosen skrev 2019-03-03 15:36:42 följande:

Klart det kan vara jobbigt för ens partner men det är ju inte så att man väljer att må dåligt. Förstår också känslan av att man känner sig negativ, men hellre här än i verkliga livet. Här finns folk som känner igen sig och som kan stötta utan att man känner sig som en stor belastning.

Jag är mest trött och har ett illamående som känns som en långdragen åksjuka. Har inte spytt något än men man blir ändå matt. Är lite nervös över att gå till jobbet imorgon då jag växlar mellan fysisk krävande jobb och kontor och ska jobba fysisk första gången på länge. Men det ska nog gå bra för oss!

Jinthry skrev 2019-03-03 15:53:05 följande:

Preach it.. Jag kommer inte ens ihåg hur det känns att vara pigg :D Köket har innan detta varit min domän, och jag har stått för 99% av all matlagning. Vilket har varit mitt val, förövrigt, älskar att laga mat. Men sedan jag började må illa så är köket en no-go-zone för mig. Jag klarar inte ens av att se matvaror utan att kräkas. Smutsig disk får mig att kräkas.. Allt får mig att kräkas. Det är hemskt haha. Eftersom att jag inte kan äta, och bara få i mig energi genom att dricka så är jag trött hela tiden. Min man får ta tunga lastet nu.. Han lagar mat, städar, diskar, tvättar och tar hand om våra djur. Samtidigt som han får stå ut med mitt shiftande humör. Jag tänker att din make visste vad han gav sig in på när han ville ha ett till barn, därför kan han få gnälla på ett forum men fortsätta skämma bort dig :) Det vänder förhoppningsvis snart :)

Tack, vad gulliga ni är! :) Ja, blev riktigt irriterad förut idag, han beskyller ju liksom inte mig men suckar tungt över att återigen behöva planera mat osv. Också jag som tar störst matansvar här hemma annars då jag gillar att laga mat och testa nya rätter, nu får jag enbart i mig typ frukostmat och ytterst lite av typ potatis eller pasta. Låter fruktansvärt jobbigt för dig Jinthry med enbart dryck! Ang fysisk ansträngning känns det för mig som att spyan liksom ligger uppe i halsen hela tiden och får kväljningar av typ alla fysisk rörelse som att gå fort eller lyfta upp min dotter i bilbarnstolen. Just den biten känner jag faktiskt inte alls igen från tidigare graviditet. Hoppas vi alla snart slipper detta!
  • ballerinakakaoreo
    Issari skrev 2019-03-03 19:55:21 följande:

Nej inget syns på bilder från sidan än mer än ett litet litet utbuktande som knappt syns, men uppifrån är det en rätt stor skillnad. Både ser och känner livmodern om jag tittar uppifrån. Längtar tills jag ser en drastisk skillnad även från sidan!
  • Mia86a

Har ni berättat för övriga i familjen än (blivande syskon, mor- och farföräldrar etc), eller när tänker ni göra det?

Jag gick in i v 8 idag och vi har köpt tröjor till blivande storebror och storasyster som vi tänker att de ska bära när budskapet ska fram. Vi vill vänta så länge som möjligt med att berätta. Anledningen till det är att min mamma blir så jobbig och ska klappa på magen hela tiden vid graviditet. Spelar ingen roll om man bara är i vecka 7-8 eller 35, jätteirriterande tycker jag, haha.

• Etta
    Mia86a skrev 2019-03-04 11:06:31 följande:

Har ni berättat för övriga i familjen än (blivande syskon, mor- och farföräldrar etc), eller när tänker ni göra det?

Jag gick in i v 8 idag och vi har köpt tröjor till blivande storebror och storasyster som vi tänker att de ska bära när budskapet ska fram. Vi vill vänta så länge som möjligt med att berätta. Anledningen till det är att min mamma blir så jobbig och ska klappa på magen hela tiden vid graviditet. Spelar ingen roll om man bara är i vecka 7-8 eller 35, jätteirriterande tycker jag, haha.

Jag är i v 10 och vi har berättat för mina föräldrar och syskon och min mans mamma, mest för att jag har så svårt att hålla sånt här hemligt, speciellt nu när jag mått så illa. Min mans syskon vet nog inget ännu om inte svärmor sagt något. Har inte berättat för vår 3-åring än, svårt att veta när det är dags tycker jag! Då kommer det ju vara ute bland alla på ett kick så vill gärna att det ska ha gått lite mer tid. När tänker ni andra berätta för syskon?
  • Katrin84

Vi har berättat för vår dotter att hon ska bli storasyster men att hon inte får säga något än på förskolan och det funkar faktiskt. Hon är visserligen 5. Hade det vart för ett år sedan, hade vi fått vänta med att berätta för henne. Våra familjer vet men inte mer än så. Är ändock bara i vecka 9, men vi hoppas att allt ska gå bra!

Svar på tråden BF oktober 2019!