• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Nube
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-02-27 21:55:58 följande:

Tycker också det är ett bra tecken med illamåendet!

Jag hade sist ett MA i vecka 10, då hade det slutat leva ungefär 7+4. Och det var ungefär där alla mina symptom försvann. 7+2 hade jag varit på UL och allt såg "bra" ut, fast enligt mina ägglossningstest så borde jag har varit minst en vecka längre gången. Så då hade fostret helt enkelt inte utvecklats som det ska.

Fast det skulle också ha kunnat vara så att man har räknat lite fel när man hade ägglossning eller när ägget fästade i livmodern som ni skrev ovan. 

Men som sagt, om symptomen är kvar och det är kring vecka 8 då tycker jag det är ett väldigt bra tecken!

Beklagar dina missfall men vad skönt att allt verkar gå bra nu! Ja, visst funderar man hur det går inne i magen och om fostrer utvecklas som det ska.. men nu kan jag bara hoppas för det bästa och vänta! Jag var lite illamående igår men annars mår jag bra. Men jag hade väldigt lätt graviditet med min dotter och inte mycket symptom så jag hoppas att samma gäller nu. Usch dessa tider när man inte vet och kan bara vänta. Tur att jag har en bebis som håller mig upptagen :)
  • Anonym (Guacamole)

Hej och grattis till alla er som plussat!

Jag plussade i helgen. Trodde inte på dom två första så köpte ett tredje.

Om jag räknat rätt är jag i vecka 5+6.

Tyvärr har jag blödit i två dagar nu är inne på tredje medan har inte kommit så mycket än. Första dagen hade jag ont, som mensvärk i nedre delen av magen. Igår hade jag inget ont alls. Har varit blandad med klarrött, mörkrött och pyttesmå klumpar förutom en som var ca 1cm. Magen känns fortfarande spänd och svullen så jag håller hoppet uppe!

Är otroligt trött på kvällarna men vaknar tidigt och har ganska mycket energi.

Det ironiska är att jag precis gjort slut med killen efter 10 år och har inte tagit preventivmedel de senaste 8 åren och har inte blivit gravid. Nån vecka efter jag gjort slut blev jag gravid. Så är lite praktiska grejer som måste lösas också om bullen fortfarande är kvar i ugnen så att säga.

Men det känns sjukt häftigt att få uppleva detta och jag hoppas allt går vägen!

Hur mår ni alla?

• Nube
    Jinthry skrev 2019-02-27 23:27:47 följande:

Jag tror nog att vi kommer att vänta till KUB till nästa. Det är inte såå lång tid (: Det kändes som att överkomma ett stort mentalt hinder att få se bönan på riktigt. Jag har alltså haft en miljon tankar om att det är tomt, ingenting, jag är låtsasgravid etc. Så nu när det är på riktigt känns det som att jag kan slappna av, och faktiskt försöka njuta och ta till mig.

Jag vet att det inte stämmer alls. Jag har läst att vissa kan ha en liten långsammare start än andra. Det makes sense, eftersom anledningen till att jag har varit så stressad var för att mina hormonnivåer var typ orubbliga i början. Sedan tog dem fart, och då kunde man också se foster.

Jag har verkligen alla gravtecken i boken och det är så hemskt. Värst nu är att jag fick diagnosen hyperemesis gravidarum, eftersom att jag har varit så dålig. Men nu har jag VÄRLDENS växtvärk. Känns verkligen som mensvärk som strålar ut i livmodertappen. Har varit så jävla lite värk tills nu, så det känns att det riktigt är på gång nu med växandet.

För övrigt läste jag att man har större chans att få denna diagnos om man bär första barnet, men även om man bär en liten tjej. Berättade det för mannen, och nu går han runt och kallar vår böna Harriet. <3

Vad tråkigt att du mår så illa men samtidigt skönt att ha lite symptom! När har du KUB inbokat? Jag håller tummarna för våra små bebben :)
  • Nube
    frejja skrev 2019-02-27 16:18:03 följande:

Hej hej

Ska på vul imorgon.... borde vara (om allt är som det ska) i v 6+4... men det återstår att se. Är inte det minsta positivt inställd då det varit en enda röra senaste halvåret med missfall, blödningsrubbningar, hormon kurer:( håll tummarna för oss imorgon :*

Hur gick det för dig? Hoppas att allt är bra!
  • staar

Hej tjejer! Jag får tyvärr gå ur denna gruppen men jag önskar er stort lycka till !

Min magkänsla var helt rätt och jag är nu inte längre gravid. Fick komma in igår pga enorma smärtor i magen och det visade sig vara utomkvedshavandeskap och jag fick opereras 2 timmar senare . Det var ett tungt besked och jag har fruktansvärt ont. Hoppas det går mycket bättre för er !

• Jinthry
    Nube skrev 2019-02-28 08:59:50 följande:
    Vad tråkigt att du mår så illa men samtidigt skönt att ha lite symptom! När har du KUB inbokat? Jag håller tummarna för våra små bebben :)
    Jag tror vi ska boka KUB när vi ska på inskrivningssamtal den 4.3!
  • 3mmaHavsg1itter
    Nube skrev 2019-02-28 08:57:09 följande:

Beklagar dina missfall men vad skönt att allt verkar gå bra nu! Ja, visst funderar man hur det går inne i magen och om fostrer utvecklas som det ska.. men nu kan jag bara hoppas för det bästa och vänta! Jag var lite illamående igår men annars mår jag bra. Men jag hade väldigt lätt graviditet med min dotter och inte mycket symptom så jag hoppas att samma gäller nu. Usch dessa tider när man inte vet och kan bara vänta. Tur att jag har en bebis som håller mig upptagen :)

Tack!!!

Då här vi båda en dotter redan :) Hur gammal är din? Hade också en väldigt enkel graviditet med första.

Ja det blir ju verkligen inte mycket tid över mellan jobb o barnet o mannen o hushållssysslorna, att sitta o oroa sig. Fast jag har tyvärr fått svårt att somna på nätterna då börjar tankarna flyga iväg liksom... svårt att koppla av.
  • frejja

Nu så... :)) en liten minimojäng där inne med tickande hjärta:) 7+1, nu är de bara att hoppas den vill hålla sig kvar.

• Etta
    staar skrev 2019-02-28 10:58:13 följande:

Hej tjejer! Jag får tyvärr gå ur denna gruppen men jag önskar er stort lycka till !

Min magkänsla var helt rätt och jag är nu inte längre gravid. Fick komma in igår pga enorma smärtor i magen och det visade sig vara utomkvedshavandeskap och jag fick opereras 2 timmar senare . Det var ett tungt besked och jag har fruktansvärt ont. Hoppas det går mycket bättre för er !

Usch vad tråkigt! Och så hemskt jobbigt med utomkvedes..! Stor kram!
  • Etta
    frejja skrev 2019-02-28 14:59:34 följande:

Nu så... :)) en liten minimojäng där inne med tickande hjärta:) 7+1, nu är de bara att hoppas den vill hålla sig kvar.

Vad härligt! :)
Svar på tråden BF oktober 2019!