• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Nube
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-05 03:42:39 följande:

Vaknade precis med en dålig känsla o gick på toa, jag blöder ;( oj vad ledsen jag blir hade så hoppats att det skulle gå vägen den här gången.

Åh nej! Blöder du mycket och har du ont?

Jag har också haft lite bruna spottings nu några dagar... usch är så orolig att det är början på missfall :/
  • Nube
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-04 22:08:42 följande:

Usch jag är så orolig!!! 

Jag fick i v. 7 en blödning som visade sig komma från ett blåmärke på/i livmodern, vissa av er kanske kommer ihåg inlägget jag skrev här i tråden? Jag fick iallafall veta att missfallsrisken ökar när detta inträffar.. Jag blödde inte så mycket mer efter det och ingenting kom ut men just på grund av den stora påfrestningen som skedde är jag nu orolig för att barnet inte längre lever.

Är nu i v. 10 och imorgon ska jag in på ultraljud igen för att se så att barnet fortfarande lever. Jag har kvar mina symptom men tycker mig inte längre känna någon molvärk längre, är det normalt att den avtar eller ska den infinna sig då och d varje vecka vid en normal graviditet?

Finns det ens någonting som kan stilla ens oro? Usch..

Lycka till idag! Hoppas bebisen har växt ordentligt nu! :)
  • Nube
    Issari skrev 2019-03-03 21:27:36 följande:

Ja, ultraljudet gick bra! Tickande hjärta och hen rörde på sig! Storleken stämde bra överens med veckan med. :) Kunde se små armar och ben med. Jag mår fortfarande oförskämt bra, det enda egentligen är att jag behöver gå upp minst en gång varje natt och kissa och gå oftare på toa på dagen. Trög i magen med och ömma bröst. Har börjat känna av fogarna i korsryggen sedan några dagar tillbaka också. Gör lite ont ibland. Hur är det för dig?

Stort grattis till tickande hjärta och foster i rätt storlek! Så härligt! Och det är väl bara att njuta att du mår fint :)

Jag har tyvärr haft lite bruna spottings nu några dagar så är orolig att nåt är fel... :/ Jag har också haft ont i ryggen men tror det beror mest på att jag lyfter min dotter hela tiden. Men det kan vara graviditeten också. Annars mår jag också bra, tröttare än vanligt, gick och la mig typ 20.30 igår haha. Men vi får se om graviditeten fortsätter eller om det blir missfall. Hoppas allt går bra!
  • Kaol81
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-05 03:42:39 följande:

Vaknade precis med en dålig känsla o gick på toa, jag blöder ;( oj vad ledsen jag blir hade så hoppats att det skulle gå vägen den här gången.

Usch vad jobbigt för dig! jag har också blödit en del fram och tillbaka under den här graviditeten, men aldrig några större mängder. Hoppas att det är samma för dig och att allt återgår till det normala igen fort. Massor av kramar!
  • Scintilla
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-04 21:54:33 följande:

Har ni funderat kring fosterdiagnostik? Tänker ni göra Nipt?

Är 34 och av den oroliga typen... För Nipt behöver vi åka långt det finns inte i närheten tyvärr. Gillar idén om att "bara" kunna ta ett blodprov som ger säkrare svar än sannolikhetssiffrorna från kuben men vet ej om det är värt det riktigt.

Vi har bokat NIPT i vecka 11 (10+0). Jag är 35 och hade en tuff start med första barnet som nu är 4 (han är fullt frisk men sov uselt de första två åren - en så kallad high need baby). Eftersom vi var osäkra på att skaffa syskon överhuvudtaget vill vi förbereda oss ordentligt. Är något fel vill vi veta det direkt och med säkerhet. Att man samtidigt får reda på könet ser vi som en bonus :)
  • lica

Hej!

Jag hoppar också in här! :) 
    Har gjort IVF och plussade för några veckor sedan men kunde inte tro på det förrän vi var på ultraljud och fick se ett tickande hjärta förra veckan. Herrejäklar, jag satt bara och svor i gynstolen!
    Har haft några jobbiga år med tuff endometrios samt svårigheter att bli gravid med bl a PCO osv. Blev gravid för ett år sedan som slutade med utomkveds och fick stopp/ingen passage i höger äggledare efter det.

Även om jag gick in i vecka 9 idag vågar jag inte ta ut något i förskott än. Mycket tankar i huvudet. Nu diskuterar vi fosterdiagnostik här hemma och jag är kluven - hur tänker ni?

Grattis till alla!!! :D

• Nube
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-02 11:16:05 följande:

Vår dotter blir 2 i juni. Tror det är rätt skönt att ha de tätt faktiskt! Jag kände den första tiden typ aldrig igen, jag mådde väldigt dåligt under förlossningen och det kändes tillräckligt mäktigt att ha EN liten bebis att ta hand om. Men sen vände det väldigt fort att man istället tänkte på hur myyyysigt det skulle vara med två :)

Så oooooom det går vägen den här gången (ta i trä) är de 2 år o drygt 3 månader isär. Kunde gärna ha varit mindre men det funkar ju tyvärr inte riktigt på beställning för alla...

Har du någon tanke om könet, vill ni veta vid RUL? Själv har jag två systrar så jag har mycket enklare att se två små tjejer framför mig fast det vore nog spännande men en liten kille :)

Om vi kommer till RUL ska vi inte ta reda på könet. Gjorde inte det med dottern heller och det kändes rätt för oss. Men först ska graviditeten att fortsätta!
  • 3mmaHavsg1itter
    Nube skrev 2019-03-05 07:47:32 följande:

Åh nej! Blöder du mycket och har du ont?

Jag har också haft lite bruna spottings nu några dagar... usch är så orolig att det är början på missfall :/

Jag blödde färskt rött blod en kväll drygt en vecka sen, det slutade dock nästan direkt igen. Vul två dagar efter visade att allt var bra.

Nu var det dock mer åt det bruna hållet, större spottings på natten o det fortsätter idag. Även liiite slemmaktigt blod. Precis så var det de förra missfallen :( skillnaden är väl att jag aldrig kom så långt (9+3) o att symptomen faktiskt är kvar denna gång. Det gör inte ont än men jag har lite känningar i livmodern lite som innan man får mens.

Har tid för vul på måndag tror inte att jag får komma in tidigare bor i en mindre stad med usel sjukvård. Suck...
  • 3mmaHavsg1itter
    Kaol81 skrev 2019-03-05 08:07:36 följande:

Usch vad jobbigt för dig! jag har också blödit en del fram och tillbaka under den här graviditeten, men aldrig några större mängder. Hoppas att det är samma för dig och att allt återgår till det normala igen fort. Massor av kramar!

Tack! ? Här haft missfall innan o det här känns tyvärr likadant med brunt blod o nu även liiite koagulerat blod så jag räknar med att det är kört ;(
  • Nube
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-05 09:29:57 följande:

Jag blödde färskt rött blod en kväll drygt en vecka sen, det slutade dock nästan direkt igen. Vul två dagar efter visade att allt var bra.

Nu var det dock mer åt det bruna hållet, större spottings på natten o det fortsätter idag. Även liiite slemmaktigt blod. Precis så var det de förra missfallen :( skillnaden är väl att jag aldrig kom så långt (9+3) o att symptomen faktiskt är kvar denna gång. Det gör inte ont än men jag har lite känningar i livmodern lite som innan man får mens.

Har tid för vul på måndag tror inte att jag får komma in tidigare bor i en mindre stad med usel sjukvård. Suck...

Usch vad tråkigt :( Hoppas dock att allt är bra! Jobbig att vänta tills på måndag dock. Jag vill också boka en till ultraljud för att se om fostret lever men har ingen som kan passa min dotter om inte min man kan ta ledigt från jobbet... ska se om vi kan få det att fungera.

När du hade missfall tidigare hur lång tid hade du bruna flytningar innan du började blöda ordentligt?
Svar på tråden BF oktober 2019!