• Anonym (Urk)

Benzo abstinens

Slutade med mina benzo (oxascand, sobril, xanor) för elva dagar sen och mår sämre o sämre varje dag. Mår riktigt riktigt dåligt fysiskt och psykiskt. Nån som vet när det ger med sig? Jag har trappat långsamt.

• Svar på tråden Benzo abstinens
  • Anonym (anonym)

Varför slutade du med det? kan du inte ha något istället? Eller kanske fortsätta med oxascand lite då och då fortf.

• Anonym (Urk)

För jag mådde tillslut skit av tabletterna, gick omkring i en dimma med sus i huvudet o fattade ingenting. Tung i kroppen så kunde inte gå ut. så hade att välja på att höja dos el sluta. Då jag inte ens mådde bra av dom känns det ibte som ett alternativ att fortsätta. Har du slutat?

• Anonym (anonym)
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 17:38:05 följande:

För jag mådde tillslut skit av tabletterna, gick omkring i en dimma med sus i huvudet o fattade ingenting. Tung i kroppen så kunde inte gå ut. så hade att välja på att höja dos el sluta. Då jag inte ens mådde bra av dom känns det ibte som ett alternativ att fortsätta. Har du slutat?

Aha, tråkigt att du reagerade så av dem. Har du pratat med din läkare om att byta till något annat då? Nej, jag har bara haft oxascand vid behov. Men jag ville skriva något litet ändå, för att försöka hjälpa dig på något vis
  • Anonym (Urk)
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-31 18:17:01 följande:

Aha, tråkigt att du reagerade så av dem. Har du pratat med din läkare om att byta till något annat då? Nej, jag har bara haft oxascand vid behov. Men jag ville skriva något litet ändå, för att försöka hjälpa dig på något vis

Tack så snällt!! Ja.. det är tråkigt. Men kanske ännu svårare att sluta då ju. Detta är inget jag önskar ens min värsta fiende.
  • Anonym (Trappa lååångsamt..)
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 18:31:40 följande:
    Tack så snällt!! Ja.. det är tråkigt. Men kanske ännu svårare att sluta då ju. Detta är inget jag önskar ens min värsta fiende.
    Funkade för mig. Mår du ändå dåligt är det nog snarare det dåliga måendet under ytan som spökar dvs ditt normala jag utan tablettabstinens..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 18:31:40 följande:
    Ingen fara. Ja, det sägs att oxascand är värre än heroin. Det sa iallafall min samtalsterapeut, så det kan vara svårt att vänja av sig vid om man blivit van vid dem. Men slutar du med alla samtidigt? Isåfall, kunde du inte slutat med en åt gången istället? Låter ju väldigt hårt att sluta med alla på samma gång
  • Anonym (Urk)

[quote=79408866][quote-nick]Anonym (Trappa lååångsamt..) skrev 2019-01-31 19:07:52 följande:[/quote-nick]Funkade för mig. Mår du ändå dåligt är det nog snarare det dåliga måendet under ytan som spökar dvs ditt normala jag utan tablettabstinens.

Tack för tips! Jag tycker att jag trappat långsamt men kanske ändå inte tillräckligt. Jag tänker det är svårt att avgöra med ångesten men det fysiska är ju inte ?jag? dvs typ illamående, diarré, dimsyn, ljud och ljuskänslig, blodtrycksfall, influensakänsla. Domningar i ansiktet och benet, huvudvärk.

Sen vissa av ångestsymptomen är nog ?jag? men tror många av dessa just nu oxå är abstinens. Typ en känsla av att jag redan är död och som att hjärnan stänger av varje sekund. Jag kommer inte ihåg hur man typ tittar på tv...

hur länge hade du ätit vs trappat ner? O vilka doser?

Kände du ingenting?

• Anonym (Urk)
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-31 20:40:58 följande:

Ingen fara. Ja, det sägs att oxascand är värre än heroin. Det sa iallafall min samtalsterapeut, så det kan vara svårt att vänja av sig vid om man blivit van vid dem. Men slutar du med alla samtidigt? Isåfall, kunde du inte slutat med en åt gången istället? Låter ju väldigt hårt att sluta med alla på samma gång

Ja. Jag har ingen annan erfarenhet, utom ssri som också kan vara ett litet helvet. Nej tar en i taget. Och väntar några månader mellan varje.
  • tankfull
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 20:55:51 följande:
    Ja. Jag har ingen annan erfarenhet, utom ssri som också kan vara ett litet helvet. Nej tar en i taget. Och väntar några månader mellan varje.
    Har du trappat ned i samråd med läkare då? För att få ett rimligt schema? Jag har trappat ut både Citodon, Tramadol och Oxascand och det är ingen lek med sådana mediciner som påverkar centrala nervsystemet och måendet.
    Oxascand tar jag ytterst sporadiskt och då endast 10 mg - och ändå får jag lätt ångest och tryck över bröstet samt muskelvärk om jag tagit det två dagar i rad. (Tramadol ska vi bara inte tala om, men det har du ju inte tagit.) Man brukar väl tala om att de två första veckorna är värst, men om du tagit medicinerna länge och dessutom tar en i taget så har du väl en längre abstinensperiod än så?
    Kan du inte hålla kvar vid Oxascand litegrann och ta den senare? Det måste ju finnas skäl till varför du haft medicinerna och de skälen försvinner väl inte hux flux? 
  • tankfull
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 20:55:51 följande:
    Men du skrev att du slutat med alla dina benzo för 11 dagar sedan?
Svar på tråden Benzo abstinens