• Anonym (Urk)

Benzo abstinens

Slutade med mina benzo (oxascand, sobril, xanor) för elva dagar sen och mår sämre o sämre varje dag. Mår riktigt riktigt dåligt fysiskt och psykiskt. Nån som vet när det ger med sig? Jag har trappat långsamt.

• Svar på tråden Benzo abstinens
  • tankfull
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-02-02 17:52:12 följande:
    Jag förstår dig helt och hållet! Jag tänkte exakt likadant som dig. Och gör det lite fortfarande. Min högsta önskan är att få ett team som arbetade med mig. Som lagade nyttig mat, tränade med mig, coachade, massage, pushade mig osv. Vilken dröm!

Jag testade oxå allt jag kunde hitta för att finna ett alternativ till tabletter. Vet inte hur många tusen kronor jag lagt på alternativ. Men tabletterna var ändå det som i slutändan funkade bäst, var lättast och billigast. Det fick mig att fungera.

Värktabletter är ju tyvärr kopplat till serotoninhalten oxå så det är mycket svårare att sluta pga det.

Det är med andra ord inte alls märkligt att man fastnar.

Tragiskt att höra om din migrän, och hur dåligt den får dig att må. Hur ofta har du besvär? Kan du ändå jobba?
    Ja, så underbart det hade varit med ett eget team som fanns där hela tiden!Värktabletter är kopplat till serotoninhalten, men serotoninhalten sjunker även varje gång man får migrän så man måste kompensera. SSRI hjälper inte mot smärta, däremot blir det kaka på kaka med både SSRI och vissa värktabletter. Allt hänger ihop och alltid har man rumpan bak...

Jag har kronisk migrän och mellan anfallen har jag även spänningshuvudvärk och nu alltså någon annan typ av migrän som påminner om Hortons (rött och tårat öga, nästäppa, ont i käke och öra). Jag har ont varje dag men envisaste migränen är det vid mens då jag har migrän en hel vecka och vid ägglossning då jag har migrän två-tre dagar. Dessemellan får jag migrän som är utlöst av stress och andra faktorer, jag kan som sagt inte alltid vila när jag skulle behöva.
    Jag har ont varje dag. Nej, jag kan tyvärr inte arbeta. Min dröm är att bli författare, då kan jag skriva mitt i natten om jag mår okej då. Har inte kommit på något tillräckligt bra ämne att skriva om bara...nåt tips Glad?
  • tankfull
    Anonym (Urk) skrev 2019-02-02 18:11:14 följande:
    Ja. Vet bara inte vad de ska göra. Är annars genomkollad ordentligt (utom borrelia) tagit alla blodprov o EKG o allt flera ggr. Men klart det skulle vara skönt. Men jag har hittills iproncip bara mött förakt från vården då det gäller detta. Berätta gärna om din borrelia?
    Trist med förakt från vården, verkligen onödigt. Det är inte jag som har borrelia.
  • Anonym (Missbrukaren)
    Anonym (Urk) skrev 2019-02-02 16:03:04 följande:

Stackars dig! Hur länge hade du ätit benzo? Och hur mycket? Jag har aldrig tagit högre doser än utskrivna men min tolerans va ju redan skyhög efter xanoren. Så oxascand va som folköl efter den. Men tror att släggan av allt kommer nu.

Jag pt det till och från under 7år ungefär. I slutet åt jag det varje dag i nästan ett år. Det hade ingen effekt alls på mig heller så jag slängde ju tyvärr i mig för många. Jag kan egentligen inte skylla på någon annan än mig själv. Jag var sjuk i huvet pga tabletter o alla olika ämnen så det blev lite samma effekt som när man dricker alkohol. -att vettet går ur..

Har du någon fast vårdkontakt? Det är dennes skyldighet att hjälpa dig vidare. Att må så här dåligt efter 13dagar låter inte normalt så att säga. Är det en konstant känsla du har som du beskriver? Eller kommer den och går? Vad hönder när du tar en tablett? Minskar obehaget då? Det borde det göra även om din kropp är van.

Ta kontakt med npn doktor online nu under helgen. Flera har ju gratis rådgivning.

Kämpa på! Med den viljan du verkar ha så kommer du att fixa det. När det värsta kroppsliga är över så försök komma ut och göra saker du mår bra av. Så du ser glädje igen. Det är väldigt viktigt. Nästan viktigast. Livet efter drogerna är ett annat, bättre liv!
  • Anonym (Missbrukaren)
    tankfull skrev 2019-02-02 18:41:01 följande:

Ja, så underbart det hade varit med ett eget team som fanns där hela tiden!Värktabletter är kopplat till serotoninhalten, men serotoninhalten sjunker även varje gång man får migrän så man måste kompensera. SSRI hjälper inte mot smärta, däremot blir det kaka på kaka med både SSRI och vissa värktabletter. Allt hänger ihop och alltid har man rumpan bak...

Jag har kronisk migrän och mellan anfallen har jag även spänningshuvudvärk och nu alltså någon annan typ av migrän som påminner om Hortons (rött och tårat öga, nästäppa, ont i käke och öra). Jag har ont varje dag men envisaste migränen är det vid mens då jag har migrän en hel vecka och vid ägglossning då jag har migrän två-tre dagar. Dessemellan får jag migrän som är utlöst av stress och andra faktorer, jag kan som sagt inte alltid vila när jag skulle behöva.

Jag har ont varje dag. Nej, jag kan tyvärr inte arbeta. Min dröm är att bli författare, då kan jag skriva mitt i natten om jag mår okej då. Har inte kommit på något tillräckligt bra ämne att skriva om bara...nåt tips ?

Nej fy fan vad vidrigt det låter!! Jag har spänningshuvudvärk ibland och blir skitgnällig. Tänk att ha det så gånger hundra varje dag!!!! Usch din stackare!

Du ska såklart skriva om din migrän och att leva med ett helvete! Det hade kunnat hjälpa hundratals andra personer. Många tror ju att huvudvärk är migrän (min sambo gjorde förr tex) och sånt kan störa mig enormt. Okunskapen och ignoransen kring just migrän är bedrövlig.

Börja spåna på fakta och egna upplevelser och sammanfatta det i en lättläst bok.

Jag lovar att köpa den sen :)
  • Anonym (H)

Jag fick psykos efter fem dagar när jag slutade med oxy, stesolid och imovane. La in mig på psyket och gick igenom helvetet där. Fick lergigan som påstods hjälpa.

• tankfull
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-02-02 19:47:27 följande:
    Nej fy fan vad vidrigt det låter!! Jag har spänningshuvudvärk ibland och blir skitgnällig. Tänk att ha det så gånger hundra varje dag!!!! Usch din stackare!

Du ska såklart skriva om din migrän och att leva med ett helvete! Det hade kunnat hjälpa hundratals andra personer. Många tror ju att huvudvärk är migrän (min sambo gjorde förr tex) och sånt kan störa mig enormt. Okunskapen och ignoransen kring just migrän är bedrövlig.

Börja spåna på fakta och egna upplevelser och sammanfatta det i en lättläst bok.

Jag lovar att köpa den sen :)
    Tack snälla! Jag har faktiskt funderat på att skriva om migrän, men det känns lite som ett för deprimerande ämne. Får se om det blir något av det. Man vet aldrig.
    Skulle hellre skriva om något jag känner glädje för. En ny "Fifty shades of grey" fast mycket bättre kanske? Nej, skämt åsido, vi får se vad det blir av mitt skrivande, om det blir något. Tack för din uppmuntran!
  • Anonym (Trappa lååångsamt..)
    Anonym (Urk) skrev 2019-02-02 14:53:28 följande:
    Jasså? Detta är nåt jag tänkt på många ggr. Funderat på detta i typ ett år. Har frågat alla läkare men de verkar inte vilja prata om det. Hade du i nervsystemet? Hur lång tid innan det upptäcktes? Hur upptäcktes det?
    Svenska läkare är värdelösa på borrelia. Kräv ett test på antikroppar. Byt läkare tills de lyssnar. Jag fick ett erytema migrans men det är det inte alla som gör. Upptäckte det sent då det satt i knävecket stort som en honungsmelon. Tjatade till mig flera penicillinkurer innan de värsta symptomen gav sig efter ngt år men kan ff få känningar..
  • Anonym (A)

Hur jag mådde? Inre skakningar var värst, kramper, gick i i luften 7 månader, Googla Benzo Withdrawal så får du en lista på alla Abstinens. Det har gått 2 år nu, det är tufft psykiskt, som om man varit nedfrusen i 12 år. Jag skulle alldrig våga ta ssri, det enda som läkaren skulle erbjuda idag. Hemskt, att dom vet så lite om abstinens. .

• Anonym (Urk)
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-02-02 19:41:13 följande:

Jag pt det till och från under 7år ungefär. I slutet åt jag det varje dag i nästan ett år. Det hade ingen effekt alls på mig heller så jag slängde ju tyvärr i mig för många. Jag kan egentligen inte skylla på någon annan än mig själv. Jag var sjuk i huvet pga tabletter o alla olika ämnen så det blev lite samma effekt som när man dricker alkohol. -att vettet går ur..

Har du någon fast vårdkontakt? Det är dennes skyldighet att hjälpa dig vidare. Att må så här dåligt efter 13dagar låter inte normalt så att säga. Är det en konstant känsla du har som du beskriver? Eller kommer den och går? Vad hönder när du tar en tablett? Minskar obehaget då? Det borde det göra även om din kropp är van.

Ta kontakt med npn doktor online nu under helgen. Flera har ju gratis rådgivning.

Kämpa på! Med den viljan du verkar ha så kommer du att fixa det. När det värsta kroppsliga är över så försök komma ut och göra saker du mår bra av. Så du ser glädje igen. Det är väldigt viktigt. Nästan viktigast. Livet efter drogerna är ett annat, bättre liv!

Va du ok efter 13 dagar? Njee det kommer o går vissa saker. Men känner mig aldrig helt ok. Känslan av död och kaos och dimsyn arytmi och illa mående o typ huvudet som en heliumballong är konstant.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (H) skrev 2019-02-02 19:51:31 följande:

Jag fick psykos efter fem dagar när jag slutade med oxy, stesolid och imovane. La in mig på psyket och gick igenom helvetet där. Fick lergigan som påstods hjälpa.

USh stackare! Hur länge va du dålig? Känner du igen det jag beskriver?
Svar på tråden Benzo abstinens