• Anonym (Urk)

Benzo abstinens

Slutade med mina benzo (oxascand, sobril, xanor) för elva dagar sen och mår sämre o sämre varje dag. Mår riktigt riktigt dåligt fysiskt och psykiskt. Nån som vet när det ger med sig? Jag har trappat långsamt.

• Svar på tråden Benzo abstinens
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Trappa lååångsamt..) skrev 2019-02-02 23:56:11 följande:

Svenska läkare är värdelösa på borrelia. Kräv ett test på antikroppar. Byt läkare tills de lyssnar. Jag fick ett erytema migrans men det är det inte alla som gör. Upptäckte det sent då det satt i knävecket stort som en honungsmelon. Tjatade till mig flera penicillinkurer innan de värsta symptomen gav sig efter ngt år men kan ff få känningar..

Tack!
  • Anonym (Urk)
    Anonym (A) skrev 2019-02-03 14:18:50 följande:

Hur jag mådde? Inre skakningar var värst, kramper, gick i i luften 7 månader, Googla Benzo Withdrawal så får du en lista på alla Abstinens. Det har gått 2 år nu, det är tufft psykiskt, som om man varit nedfrusen i 12 år. Jag skulle alldrig våga ta ssri, det enda som läkaren skulle erbjuda idag. Hemskt, att dom vet så lite om abstinens. .

Stackars dig. Så fantastiskt ändå vad människan klarar. Hur mådde de efter 14 dagar? Känner du igen vad jag beskriver? ?gick i i luften 7 månader? hur då? Haha. Förstår på ett sätt men kanske inte helt.
  • Anonym (Missbrukaren)
    Anonym (Urk) skrev 2019-02-03 15:40:37 följande:

Va du ok efter 13 dagar? Njee det kommer o går vissa saker. Men känner mig aldrig helt ok. Känslan av död och kaos och dimsyn arytmi och illa mående o typ huvudet som en heliumballong är konstant.

Nä jag var inte helt ok förren efter ett par månader. Tyvärr

Men det akuta släppte efter hand och dag 13 var inte som dag 2 alls.

Jag hade kontakt med en kvinna här som jag var stöd till när hon ville sluta med morfintabletter. Hon mådde bra redan efter 11 dagar. Och då var hon dessutom gravid.

Det är ju ytterst individuellt.

Inatt jobbade jag på sjukhuset. Vi hade 3 patienter som hade överdoserat tabletter hemma (gamla människor förvirrade) de får ingen hjälp alls. De ligger bara och skriker, slåss, bajsar ner sig, spyr, har ont, svettas osv. Hemskt att se. Och läkarna ordinerar 1st 5mg oxascand för det. Skrämmande
  • Anonym (H)
    Anonym (Urk) skrev 2019-02-03 15:41:38 följande:

USh stackare! Hur länge va du dålig? Känner du igen det jag beskriver?

Känner igen alltihop! Var så jävla dålig så fick åka polisbil och sättas i isolering det första dygnet. Var på psyket i en månad.. men var bättre efter 1,5 vecka. Sen behövde jag ptsdmedicin så därför var jag kvar så länge. Bästa beslutet jag någonsin fattat, har inga som helst benso idag och det är sååå skönt! Känner mig som en helt ny människa <3
  • Anonym (panica)

Fyfan jag vet vad du går igenom, benzo abstinens måste vara något av det värsta man kan vara med om.

Hur länge har du ätit benzo?

kan du försöka beskriva alla de symptom du har?

Håll ut!

All styrka till dig!

• Anonym (Missbrukaren)
    tankfull skrev 2019-02-02 21:22:49 följande:

Tack snälla! Jag har faktiskt funderat på att skriva om migrän, men det känns lite som ett för deprimerande ämne. Får se om det blir något av det. Man vet aldrig.

Skulle hellre skriva om något jag känner glädje för. En ny "Fifty shades of grey" fast mycket bättre kanske? Nej, skämt åsido, vi får se vad det blir av mitt skrivande, om det blir något. Tack för din uppmuntran!

Går det att skriva på ett ?kul? sätt med lite humor så har du plötsligt en ny sorts självhjälpsbok kombinerat med fakta, intervjuer och dina upplevelser!
  • Anonym (Missbrukaren)
    Anonym (panica) skrev 2019-02-04 05:11:36 följande:

Fyfan jag vet vad du går igenom, benzo abstinens måste vara något av det värsta man kan vara med om.

Hur länge har du ätit benzo?

kan du försöka beskriva alla de symptom du har?

Håll ut!

All styrka till dig!

Att skriva alla symptom man kan ha vid abstinens tar visserligen en stund att komma på. Åtminstone går ju tiden fortare, men fy så jobbigt att behöva skriva ner allt. Hade du orkat det när du var abstinent?

Jag är imponerad av ts som ens svarar så ofta som hon/han gör!

Idag är d åtminstone måndag så jag hoppas att dagens energi går till att kontakta sin läkare och fått rett ut allt.
  • tankfull
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-02-04 08:55:51 följande:
    Går det att skriva på ett ?kul? sätt med lite humor så har du plötsligt en ny sorts självhjälpsbok kombinerat med fakta, intervjuer och dina upplevelser!
    Ja, du har rätt, men jag är skeptisk till att det går att skriva med humor om ett ämne som man vill att folk ska fatta hur allvarligt handikapp det är. Dessutom måste man nog få med något lite nytt i boken så att den skiljer sig från den litteratur som redan finns om ämnet. Men jag ska fundera över saken och hittar jag ett bra koncept så kanske det blir något. Tack :)
  • Anonym (Missbrukaren)
    tankfull skrev 2019-02-04 09:08:00 följande:

Ja, du har rätt, men jag är skeptisk till att det går att skriva med humor om ett ämne som man vill att folk ska fatta hur allvarligt handikapp det är. Dessutom måste man nog få med något lite nytt i boken så att den skiljer sig från den litteratur som redan finns om ämnet. Men jag ska fundera över saken och hittar jag ett bra koncept så kanske det blir något. Tack :)

Jag tänker det första kapitlet, för att fånga läsarna. Att det är lättläst. Kanske som en serietidning eller med roliga foto/ritade bilder med olika ansiktsuttryck o känslor vid migrän. Känner folk igen sig så fortsätter de läsa!

Nu blev jag oxå sugen :)

Jag skrev mängder när jag var yngre. Jag o min bästis flyttade in på deras vind med vars en skrivmaskin (ja haha då fanns ingen dator) och knappra dagarna i ände. Det var kul men allt jag skrev slutade med att de flesta dog så till slut ville inte mina föräldrar läsa mer för dom blev så deppiga. Haha

Har du gått någon skrivarekurs? Finns mängder på vuxenskolan som är billigt o bara en gång i veckan.
  • tankfull
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-02-04 09:21:22 följande:
    Jag tänker det första kapitlet, för att fånga läsarna. Att det är lättläst. Kanske som en serietidning eller med roliga foto/ritade bilder med olika ansiktsuttryck o känslor vid migrän. Känner folk igen sig så fortsätter de läsa!

Nu blev jag oxå sugen :)

Jag skrev mängder när jag var yngre. Jag o min bästis flyttade in på deras vind med vars en skrivmaskin (ja haha då fanns ingen dator) och knappra dagarna i ände. Det var kul men allt jag skrev slutade med att de flesta dog så till slut ville inte mina föräldrar läsa mer för dom blev så deppiga. Haha

Har du gått någon skrivarekurs? Finns mängder på vuxenskolan som är billigt o bara en gång i veckan.
    Ja, det är kul att skriva! Jag har faktiskt gått på skrivarkurs för länge sedan. Jag är bra på att skriva kortare saker men har svårt att hålla fast och disciplinera mig tillräckligt. Man måste ha början, mitten och slut och ett tydligt syfte och jag villar iväg mig ibland.
    Du kanske skulle börja skriva lite själv? Låt huvudpersonen överleva, du kan ta kål på lite andra personer i berättelsen :)
  • Bennyjak

Jag har tagit benzo I ca 30 år. Fick hjälp på beroende mottagningen att sluta. Nertrappning ca 4 mån. Är helt fri nu men mycket besvär med pip i sus I huvudet så högt att jag inte står ut. Någon som känner igen det. Ser framm emot svar från någon som upplevt något liknande

Sus I huvudet efter slutat med benzo
Svar på tråden Benzo abstinens