• Anonym (Urk)

Benzo abstinens

Slutade med mina benzo (oxascand, sobril, xanor) för elva dagar sen och mår sämre o sämre varje dag. Mår riktigt riktigt dåligt fysiskt och psykiskt. Nån som vet när det ger med sig? Jag har trappat långsamt.

• Svar på tråden Benzo abstinens
  • Anonym (anonym)
    tankfull skrev 2019-01-31 21:34:30 följande:
    Men du skrev att du slutat med alla dina benzo för 11 dagar sedan?
    Var så jag tolkade det också. men kanske skrev otydligt i trådstarten då.
  • tankfull
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-31 21:45:21 följande:
    Var så jag tolkade det också. men kanske skrev otydligt i trådstarten då.
    Ja, vi får väl se vad TS svarar. 11 dagar är ju inte så lång tid, tar ju flera dagar innan abstinensen kickar in ordentligt också.
  • Anonym (Urk)

Ja. Har haft en ok läkare som låtit mig köra i den takt jag vill. Jag har satt ut först xanor sen imovane o nu sist oxascand. Det hela har tagit 9 månader. Och oxascanden va 11 dagar sen. Och mycket riktigt kickade den riktiga abstinensen in efter ca 4-5 dagar och sen dess bara värre och värre. Känns som att jag bara skjuter upp allt om jag tar oxascand igen. Hade de fått mig att må bra så hade det nog vart 100 gg svårare.

Ja en hel del av ursprungsproblematiken är kvar. Men jag fick medicinerna insattta under en akut kris och sen fortsatte med dom trots att krisen är över. Den är ff mkt jobbig men då varken åt el sov jag av ångest och depression och kris och chock. Sen dess har jag gått i terapi och på heltidsrehab i tre månader. Så är inte riktigt i samma läge med mig själv. Men dessa ?mediciner? hjälpte mig på det viset att de klubbade mig till sömns har aldrig liksom känt mig bra el normal av dom.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 23:13:29 följande:

Ja. Har haft en ok läkare som låtit mig köra i den takt jag vill. Jag har satt ut först xanor sen imovane o nu sist oxascand. Det hela har tagit 9 månader. Och oxascanden va 11 dagar sen. Och mycket riktigt kickade den riktiga abstinensen in efter ca 4-5 dagar och sen dess bara värre och värre. Känns som att jag bara skjuter upp allt om jag tar oxascand igen. Hade de fått mig att må bra så hade det nog vart 100 gg svårare.

Ja en hel del av ursprungsproblematiken är kvar. Men jag fick medicinerna insattta under en akut kris och sen fortsatte med dom trots att krisen är över. Den är ff mkt jobbig men då varken åt el sov jag av ångest och depression och kris och chock. Sen dess har jag gått i terapi och på heltidsrehab i tre månader. Så är inte riktigt i samma läge med mig själv. Men dessa ?mediciner? hjälpte mig på det viset att de klubbade mig till sömns har aldrig liksom känt mig bra el normal av dom.

Har du fått gå på oxascand dagligen? Det trodde jag knappt kan fick av läkarna. Men de kanske låter en göra det om man är.väldigt ångestfylld
  • tankfull
    Anonym (Urk) skrev 2019-01-31 23:13:29 följande:

Usch, stackars dig, känner med dig! Det enda jag kan föreslå är att dricka te på kvällen (typ kvällsro el ngt annat grönt te) vilket kan kännas lugnande, och promenera av dig en del ångest, bada el duscha varmt för avslappning av muskler, onanera (ja, faktiskt) och försök fokusera på att läsa något. Kanske knapra på nötter, riskakor, popcorn, kex - något som man kan tugga på nästan hela tiden när man känner sig nervös. Ring någon läkare och fråga hur länge de tror att abstinensen ska pågå. Kanske är det allra värsta just nu. Du är stark, kämpa på!
  • Anonym (..)

Slutade med en ssri vilket var ett helvete även om dem säger att dem ej är beroe deframkallande. Men benzo fyfan stackare. Håll ut Måstwe ju ge med sig nåndag.

• Anonym (A)

Jag trappade ut Xanor själv, det tog 19 månader,! Läkaren visste Inte alls, hur man gjorde. Ändå var han psykläkakare, varit det i 55 år.Fråga vad du vill.? Det är ett helvete

• Anonym (A)

Så jävla typiskt, att du fick sköta nedtrappningen!! Dom vet fan inget om det! Lyssna nu! Googla Benzo Buddies där har du tusentals, i din situation i hela världen! Hade jag inte hittat den sidan, hade jag nog inte levt idag. Läkarna skriver ut tabletterna, men nedtrappning kan dom inte.

• Anonym (Missbrukaren)

Det kommer att gå över! Men resan dit är lång och bucklig och extremt jobbig!

Myrkrypningar och känslan av att man brinner under huden tycker jag är det allra värsta. Och rastlösheten som man inte orkar göra något åt.

Jag slutade tvärt för att jag hamnade på sjukhus. Fick ligga fastbunden med vak i sängen de första 2 dygnen. Jag fick nån psykos som jag inte har minne av. Hade varit våldsam och slängt grejer omkring mig, gått in till andra patienter. Obehagligt.

Sen var det 10dagars helvete tills jag fick åka hem. Där fortsatte abstinensen i ca 3 veckor till. Sen blev jag succesivt piggare och kunde skratta igen.

Skulle jag ta en tablett nu så får jag abstinens i två dagar.

Tramadol är dock 10gånger värre än bensin. Visserligen verkar du ha tagit höga doser än vad läkarna ordinerat?! Kan det stämma? Jag dömer inte dig för sanningen. Själv kunde jag stoppa i mig 50-60 tabletter om dan!!!

• tankfull
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-02-01 08:20:50 följande:

Det kommer att gå över! Men resan dit är lång och bucklig och extremt jobbig!

Myrkrypningar och känslan av att man brinner under huden tycker jag är det allra värsta. Och rastlösheten som man inte orkar göra något åt.

Jag slutade tvärt för att jag hamnade på sjukhus. Fick ligga fastbunden med vak i sängen de första 2 dygnen. Jag fick nån psykos som jag inte har minne av. Hade varit våldsam och slängt grejer omkring mig, gått in till andra patienter. Obehagligt.

Sen var det 10dagars helvete tills jag fick åka hem. Där fortsatte abstinensen i ca 3 veckor till. Sen blev jag succesivt piggare och kunde skratta igen.

Skulle jag ta en tablett nu så får jag abstinens i två dagar.

Tramadol är dock 10gånger värre än bensin. Visserligen verkar du ha tagit höga doser än vad läkarna ordinerat?! Kan det stämma? Jag dömer inte dig för sanningen. Själv kunde jag stoppa i mig 50-60 tabletter om dan!!!

Vad exakt var det du slutade med tvärt då? Kunde inte folk på sjukhuset ha hjälpt dig med lite nedtrappning? Låter helt fruktansvärt.
Svar på tråden Benzo abstinens