• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Lunne
    emphz skrev 2019-12-04 13:52:11 följande:

Hej! Det blev en, en lite lillasyster väntar vi. Är idag gravid i v35. Har bf 10 januari så lite drygt en månad kvar nu bara, haft en väldigt tuff graviditet men är så glad att vi blev gravida tillslut och fick behålla det lilla livet.

Tack som frågar!

Grattis! Vad roligt att det är så nära nu :)
  • Asplövet18

Ikväll känner jag bara faaan. Haft ganska mycket värk i magen i en vecka till och från, växlande ömhet runt bröstvårtorna. Idag fick jag för mkt att känna på tappen också. Högt upp, inte hård men fast, bakåtvänd så känner knappt öppningen. Inte torr och inte jättevåt, när jag drar ut fingrarna är det lite brunt, precis som jag brukar få i trosan några dagar före mens.. bim -6 idag.

Trodde verkligen detta skulle vara månaden det gick för oss. :?(

• minnie768
    Clemmentina skrev 2019-12-04 18:27:47 följande:
    Jag blödde lite och fick en tablett med antibiotika. Kände av molvärk ungefär som mensvärk men hade inga problem att jobba efteråt eller så. :) Vilken dag har du spolningen inbokad?
    Den är inbokad tills tisdag i nästa vecka, den 10/12. Hoppas bara att allt ser bra ut, hoppas nästan att det är tvärstopp i de där "röret" så att det är därför det inte tar sig, haha.
    Anonym (Li) skrev 2019-12-04 20:51:15 följande:
    Själva spolningen gick bra men att sätta kateten eller vad det va gjorde ont och jag var väldig öm o hade ont efteråt men det kan vara för att jag inte har så hög smärttröskel när det gäller gyn mm. Jag kunde inte jobba efteråt men sen har jag hört att många andra har kunnat göra det. Det kommer gå bra o hoppas på ett pluss nu efter spolning har hört att många har plussat efter :)
    Det är nog väldigt inviduellt, som allt annat. Försöker tänka på att det kommer göra ont där och då men att det inte blir värre än lite molvärk sedan. Bättre att jag förväntar mig att det kommer göra ont, då blir jag positivt överraskad om det inte gör det, haha. Tack! Det hoppas vi verkligen på :)
    Lunne skrev 2019-12-04 21:54:22 följande:
    Jag kände ingenting alls efteråt, och då är jag den som brukar vara mesig och stressad efter ett blodprov i fingret :') Så jobbade utan problem resten av dagen. Jag blödde litegrann, men det räckte med det tunnaste trosskyddet för det. Tänk förresten på att katetern inte har en nål på sig, så inte alls en sån där läskig grej man kan få i armen utan bara en trubbig plastslang :)
    Haha, det låter ju ändå positivt, stick i fingret har jag inte ont av så länge jag inte behöver titta eller göra det själv :P Tack! Det ska jag försöka att komma ihåg! :)
    Asplövet18 skrev 2019-12-04 23:16:43 följande:

Ikväll känner jag bara faaan. Haft ganska mycket värk i magen i en vecka till och från, växlande ömhet runt bröstvårtorna. Idag fick jag för mkt att känna på tappen också. Högt upp, inte hård men fast, bakåtvänd så känner knappt öppningen. Inte torr och inte jättevåt, när jag drar ut fingrarna är det lite brunt, precis som jag brukar få i trosan några dagar före mens.. bim -6 idag.

Trodde verkligen detta skulle vara månaden det gick för oss. :?(

Jag har ingen erfarenhet av att känna på tappen, så vet inte riktigt hur den "bör" känna innan ett plus eller innan mens :/ Men det låter ju inte så bra, usch va tråkigt :( :( 

• Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-04 21:09:19 följande:

Hejsan, hoppar gärna in i denna tråden då jag själv börjar med letrozole nästa mens cykel om ca 14 dagar.

Jag och sambon har försökt i 19 månader utan resultat och igår fick jag äntligen letrozole utskrivet som jag ska ta cd 5-9. ????

Spännande att läsa era historier och kunna följas åt genom med och motgångar ????

Välkommen! Ja det blir det sen är det bra o dela med sig av egna erfarenheter, får jag fråga vrf du äter dag 5-9 själv äter jag 3-7.
  • Mn91
    Anonym (Li) skrev 2019-12-05 16:38:52 följande:

Välkommen! Ja det blir det sen är det bra o dela med sig av egna erfarenheter, får jag fråga vrf du äter dag 5-9 själv äter jag 3-7.

Tack så mycket :) vet inte exakt varför jag fått 5-9 men det var det läkaren ordinerade. Nu i efterhand har jag läst många som tar 3-7. Får jag fråga hur många omgångar du tagit? Eller är du på första? :)
  • Anonym (Sara11)
    Mn91 skrev 2019-12-04 21:09:19 följande:

Hejsan, hoppar gärna in i denna tråden då jag själv börjar med letrozole nästa mens cykel om ca 14 dagar.

Jag och sambon har försökt i 19 månader utan resultat och igår fick jag äntligen letrozole utskrivet som jag ska ta cd 5-9. ????

Spännande att läsa era historier och kunna följas åt genom med och motgångar ????

Har försökt lika länge som er, börjar också med letrozol denna månad. Hoppas bara mensen vill komma denna månad så inte de blir försenad bara för man längtar efter att börja.

Ska äta menscykel dag 3-7 men de kan säkert variera.

Hur känner du inför letrozol start? Jag känner oro samtidigt som man hoppas att de ska funka, läkaren lät hoppfull och att de var god chans, men även att vi skulle försöka fram till sommaren innan ivf blir vårt alternativ.lycka till och hoppas att du får plussa snart!
  • Mn91
    Anonym (Sara11) skrev 2019-12-05 18:26:42 följande:

Har försökt lika länge som er, börjar också med letrozol denna månad. Hoppas bara mensen vill komma denna månad så inte de blir försenad bara för man längtar efter att börja.

Ska äta menscykel dag 3-7 men de kan säkert variera.

Hur känner du inför letrozol start? Jag känner oro samtidigt som man hoppas att de ska funka, läkaren lät hoppfull och att de var god chans, men även att vi skulle försöka fram till sommaren innan ivf blir vårt alternativ.lycka till och hoppas att du får plussa snart!

Åh vad spännande :) ja, det känns som en hel evighet att invänta mensen nu, vill ju komma igång direkt.

Känner precis som dig, men försöker bara hålla hoppet uppe att allt ska gå vägen.

Läkaren trodde inte det skulle bli några bekymmer för mig heller, men skulle det inte blir något plus nu på tre cykler så ska både jag och sambon göra återbesök. Då ska han få lämna prover och så får vi ta det där ifrån.

Stort lycka till själv, håller tummarna :)
  • Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-05 16:54:04 följande:

Tack så mycket :) vet inte exakt varför jag fått 5-9 men det var det läkaren ordinerade. Nu i efterhand har jag läst många som tar 3-7. Får jag fråga hur många omgångar du tagit? Eller är du på första? :)

Vi har försökt lite till o från, jag tog 4 kurer förra året utan resultat men några månader senare blev jag gravid spontant, slutade i missfall. Nu körde jag med letr igen blev gravid efter första kuren men slutade i missfall efter missfallet började jag igen vilket var förra månaden det tog sig inte nu har jag ätit andra kuren och är på cd 14 ingen äl än enligt ältester. Men håller tummarna att det tar sig men oxå att jag får behålla det oxå.
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-12-05 08:49:57 följande:

Den är inbokad tills tisdag i nästa vecka, den 10/12. Hoppas bara att allt ser bra ut, hoppas nästan att det är tvärstopp i de där "röret" så att det är därför det inte tar sig, haha.Det är nog väldigt inviduellt, som allt annat. Försöker tänka på att det kommer göra ont där och då men att det inte blir värre än lite molvärk sedan. Bättre att jag förväntar mig att det kommer göra ont, då blir jag positivt överraskad om det inte gör det, haha. Tack! Det hoppas vi verkligen på :)Haha, det låter ju ändå positivt, stick i fingret har jag inte ont av så länge jag inte behöver titta eller göra det själv :P Tack! Det ska jag försöka att komma ihåg! :)Jag har ingen erfarenhet av att känna på tappen, så vet inte riktigt hur den "bör" känna innan ett plus eller innan mens :/ Men det låter ju inte så bra, usch va tråkigt :( :( 

Håller tummarna för att allt ser bra ut! Bra att få det gjort hur som helst. Äl+6 eller 7 här idag. Känns verkligen inget annorlunda jämfört med tidigare månader men vi har i alla fall uppstartsmöte för ivf att se fram emot (med väldigt blandade känslor) strax innan jul.
  • Nilee84

Ok då börjar ligg-veckan närma sig sitt slut, hade mogen blåsa på höger sida när jag hade VUL och igår gjorde det jätteont där när vi hade sex. Innebär det att ÄL har varit eller är på gång? Är idag på CD 18, har tidigare haft ÄL så sent som 19. Har inte kunnat tempa, svårt med ett barn som sover bredvid, för ryckig sömn etc, och ÄL-stickor har aldrig funkat med min PCO. Ska göra blodprov nästa vecka. Håller tummarna för oss alla!!

Svar på tråden Letrozol - följas åt?