• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Lunne
    Nelle83 skrev 2019-10-22 06:19:31 följande:

Oj då det lät jobbigt! Men skönt att du är nöjd för övrigt med dom!

Jag har bara tagit sköldkörtelprov som var jättebra!

Vilka prover har du tagit?

Kram!

Förra året togs sköldkörtelprover, FSH, LH, AMH, Prolaktin, Leukocyter, Erytrocyter, Hemoglobin, EVF, MCV, MCH och Trombocyter.

Jag vet inte vad allt betyder men alla provsvar var väl inom referens förutom AMH som var förhöjt, vilket tyder på bra äggrecerv och PCO. Vilket redan var konstaterat med VUL.

Både jag och mannen skulle precis få remiss för infektionsprover som tydligen krävs inför IVF, men då visade det sig att jag var gravid.

Nu i höst sa läkaren att vi skulle ta om alla prover för att ha en fullständig utredning att skicka med IVF-remissen, men det enda provsvaret jag kan se är AMH. Ingen förändring där, men jag undrar om de missade att ta övriga prover eller bara inte har lagt upp dem...

Har du varit hos din läkare än?

Kram!
  • qaswas122
    AnnaLinnea87 skrev 2019-10-24 09:49:34 följande:
    Nu tänkte jag fel, men grattis var ändå specifikt till dig!! var det enkel eller dubbelkur av letrozol och hur många kurer har du kört? Svårt att hänga med då det var länge sedan det var en uppdaterad lista på alla. 

Så kul att höra att någon blir gravid av letroxol - ger hopp Glad
    Det var dubbelkur! Första gången körde jag enkel, nu dubbel och blev gravid. Fick inte äl på enkel. Så det gick snabbare än vad vi förväntat oss! Skrattande
  • qaswas122
    okheei skrev 2019-10-24 09:56:12 följande:
    Hur många kurer har du kört och vilken dos? och vad länge har ni förskt bli gravida? :)
    Detta är andra kuren. Första var enkel, ingen äl. Nu dubbel, gravid. Försökt sedan i juni ungefär. :) Men har ingen egen äl.
  • okheei
    qaswas122 skrev 2019-10-24 10:31:49 följande:

Detta är andra kuren. Första var enkel, ingen äl. Nu dubbel, gravid. Försökt sedan i juni ungefär. :) Men har ingen egen äl.

Åh vad kul, det ger mig hopp.

Jag kör enkel kur nu till en början, har fått positiva digitala ägglossningstest men vet inte om ägget släppt dom gångerna, så nu hoppas jag de fungerar :)
  • AnnaLinnea87
    Felicia3 skrev 2019-10-24 10:01:36 följande:
    Köpte ett CB digital men tar det nog först om någon dag. Bifogar bild på dagens test. Tyckte det var så jävla svårt att avgöra.Får hoppas turen smittar av sig.
    Det där skulle jag kalla en början till ett plus! Du får skriva när du tagit testet imorgon, håller både tummar och tår att det inte var något knas på testet. Kram
  • AnnaLinnea87
    qaswas122 skrev 2019-10-24 10:31:02 följande:
    Det var dubbelkur! Första gången körde jag enkel, nu dubbel och blev gravid. Fick inte äl på enkel. Så det gick snabbare än vad vi förväntat oss! Skrattande
    Precis som mig då, kört en enkelkur och nu kör jag dubbelkuren och fick även ovitrelle denna gång för att få mer chans att ägget skulle lossna. Får hoppas att det bringar lycka med att köra första dubbelkuren denna månad då ;)
  • Nelle83
    qaswas122 skrev 2019-10-24 07:50:11 följande:

Jag plussade precis!!!!! Herregud vad overkligt.

Men åh så fantastiskt!!

GRATTIS!! Så glad jag blev nu!
  • Nelle83
    Felicia3 skrev 2019-10-24 10:01:36 följande:

Köpte ett CB digital men tar det nog först om någon dag. Bifogar bild på dagens test. Tyckte det var så jävla svårt att avgöra.Får hoppas turen smittar av sig.

Det är ett plus!! GRATTIS!! Wow! Så underbart!!
  • Nelle83
    Lunne skrev 2019-10-24 10:25:37 följande:

Förra året togs sköldkörtelprover, FSH, LH, AMH, Prolaktin, Leukocyter, Erytrocyter, Hemoglobin, EVF, MCV, MCH och Trombocyter.

Jag vet inte vad allt betyder men alla provsvar var väl inom referens förutom AMH som var förhöjt, vilket tyder på bra äggrecerv och PCO. Vilket redan var konstaterat med VUL.

Både jag och mannen skulle precis få remiss för infektionsprover som tydligen krävs inför IVF, men då visade det sig att jag var gravid.

Nu i höst sa läkaren att vi skulle ta om alla prover för att ha en fullständig utredning att skicka med IVF-remissen, men det enda provsvaret jag kan se är AMH. Ingen förändring där, men jag undrar om de missade att ta övriga prover eller bara inte har lagt upp dem...

Har du varit hos din läkare än?

Kram!

Oj det var väldigt massa prover!! Så bra

De kanske inte ansåg att du behöver ta om de andra proverna..? Va skönt att allt ser bra ut!

Nej det har jag inte varit igen. Jag väntar på mensen sedan ska jag boka in ett VUL så då ska jag prata med dom om prover.
  • qaswas122
    Nelle83 skrev 2019-10-24 12:06:21 följande:
    Men åh så fantastiskt!!

GRATTIS!! Så glad jag blev nu!
    Tack, fina du! Är så glad men är helt overkligt. Hur går det för dig? Glad
Svar på tråden Letrozol - följas åt?