• Deedeeone

Stöttning när man väntar på BIM

Hej!

Som rubriken lyder så tänkte jag att jag skapar en tråd där vi kan sätta varandra medans man väntar på BIM, känner själv att man kan bli väldigt uppstressad när man har en sån längtan efter det där plusset.

Jag slutade med cerazette i september - 18 och sedan dess har jag och min sambo försökt skapa en liten, än så länge har vi inte fått till något plus.

Hade ägglossning igår och nu är det dags för den där eviga väntan igen.

Man letar symptom och kan bli allmänt skengravid, man hoppas ju så mycket och varje gång mensen dyker upp så känns det som att hoppet försvinner lite mer och mer för varje gång.

Finns det några mer här som känner såhär och vill vara med i denna tråd för att ge varandra stöd och förhoppningsvis får några till ett plus :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-01 09:50
    Stötta varandra skall det såklart stå

• Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM
  • fjanten

Svagt positivt imorse - ska ta CB digital på måndag för att se om det faktiskt stämde Håller alla mina tummar och tår...

• Mammamiao

Hoppar in här!

Bim 26.... har en son på 1.5 och kände inga speciella symptom med honom innan bim förutom att jag var extremt trött, förkylningssymptom och fick en blödning (nidis) 4 dagar innan bim (då jag testade och var gravid).

Denna gången efter äl känner jag typ inget, förutom att jag haft lite molvärk/stickningar men inge alls så mycket så kan lika bra vara pms-symptom. Men sen är jag supertäppt i näsan, känner mig småförkyld... läääääänge sen jag var förkyld... så jag länder med min son.. hopps på en nidis... eller ett plus den 26 :D (får verkligen hålla mig varje morgon från att testa, hehe).

• lonelygirl92
    Mammamiao skrev 2019-03-19 09:35:01 följande:

Hoppar in här!

Bim 26.... har en son på 1.5 och kände inga speciella symptom med honom innan bim förutom att jag var extremt trött, förkylningssymptom och fick en blödning (nidis) 4 dagar innan bim (då jag testade och var gravid).

Denna gången efter äl känner jag typ inget, förutom att jag haft lite molvärk/stickningar men inge alls så mycket så kan lika bra vara pms-symptom. Men sen är jag supertäppt i näsan, känner mig småförkyld... läääääänge sen jag var förkyld... så jag länder med min son.. hopps på en nidis... eller ett plus den 26 :D (får verkligen hålla mig varje morgon från att testa, hehe).

När hade du ÄL? Har också samma symtom som dig plus att jag är otroligt uppsvälld och gasig i magen, väldigt trög i magen också. Måste också hålla mig från att testa haha! Jag och sambon bestämde igår att vi ska testa den 26e som tidigast :)
  • TrueLove12

Nyss haft mensen men inväntar äl och vi har försökt sen nov 2017 då ja tog ur p staven.

Går på fertilitetsutredning just nu precis börjat har inte komit så långt ännu.

• Mammamiao

Den 10-12. Den 12 nästan helt säker. Själv? :D

Så spännande!!

lonelygirl92 skrev 2019-03-19 10:08:38 följande:

När hade du ÄL? Har också samma symtom som dig plus att jag är otroligt uppsvälld och gasig i magen, väldigt trög i magen också. Måste också hålla mig från att testa haha! Jag och sambon bestämde igår att vi ska testa den 26e som tidigast :)

• lonelygirl92
    Mammamiao skrev 2019-03-19 21:31:04 följande:

Den 10-12. Den 12 nästan helt säker. Själv? :D

Så spännande!!

Jag fick fullt utslag på ÄL-test i lördags så antar att jag hade ÄL i söndags alltså 17/3. Vet inte hur jag ska stå ut med denna väntan, både jag och sambon spricker snart av längtan *haha* men ska försöka hålla mig från att testa så länge som möjligt.

Lova att hålla mig/oss uppdaterade om hur det går för dig :D
  • Mammamiao

Håller dig/er uppdaterade :)

Ni får hålla mig/oss uppdaterade. Sååååå svårt att hålla sig, jag vet :D så spännande. Och vet du? Nu plussar vi!!! :D

lonelygirl92 skrev 2019-03-19 21:40:39 följande:

Jag fick fullt utslag på ÄL-test i lördags så antar att jag hade ÄL i söndags alltså 17/3. Vet inte hur jag ska stå ut med denna väntan, både jag och sambon spricker snart av längtan *haha* men ska försöka hålla mig från att testa så länge som möjligt.

Lova att hålla mig/oss uppdaterade om hur det går för dig :D

• llindizz

Trodde jag fick nidblödning igår men oj så fel jag hade. Det var mensen som drog igång 3 dagar tidigare. Dessutom är det jättemycket. Jag har nog aldrig blött såhär mycket tidigare.

Bara påt igen nästa månad.

• fjanten
    llindizz skrev 2019-03-20 08:19:28 följande:

Trodde jag fick nidblödning igår men oj så fel jag hade. Det var mensen som drog igång 3 dagar tidigare. Dessutom är det jättemycket. Jag har nog aldrig blött såhär mycket tidigare.

Bara påt igen nästa månad.

Vad trist! Bättre lycka denna nya cykel
  • llindizz
    fjanten skrev 2019-03-20 12:25:22 följande:

Vad trist! Bättre lycka denna nya cykel

Känns jättekonstigt detta. . Jag blödde igenom tampongen inatt så det rann när jag ställde mig upp. Nu har det börjat avta.

Jag har läst att nödlösningar är väldigt korta men det inte är så mycket. Detta är ändå 4 dagar innan bim.
Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM