• Deedeeone

Stöttning när man väntar på BIM

Hej!

Som rubriken lyder så tänkte jag att jag skapar en tråd där vi kan sätta varandra medans man väntar på BIM, känner själv att man kan bli väldigt uppstressad när man har en sån längtan efter det där plusset.

Jag slutade med cerazette i september - 18 och sedan dess har jag och min sambo försökt skapa en liten, än så länge har vi inte fått till något plus.

Hade ägglossning igår och nu är det dags för den där eviga väntan igen.

Man letar symptom och kan bli allmänt skengravid, man hoppas ju så mycket och varje gång mensen dyker upp så känns det som att hoppet försvinner lite mer och mer för varje gång.

Finns det några mer här som känner såhär och vill vara med i denna tråd för att ge varandra stöd och förhoppningsvis får några till ett plus :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-01 09:50
    Stötta varandra skall det såklart stå

• Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM
  • fjanten
    llindizz skrev 2019-03-20 13:04:20 följande:

Känns jättekonstigt detta. . Jag blödde igenom tampongen inatt så det rann när jag ställde mig upp. Nu har det börjat avta.

Jag har läst att nödlösningar är väldigt korta men det inte är så mycket. Detta är ändå 4 dagar innan bim.

Du kan inte ha haft ägglossning lite tidigare än du trodde då..?
  • llindizz
    fjanten skrev 2019-03-20 15:41:09 följande:
    Du kan inte ha haft ägglossning lite tidigare än du trodde då..?
    Jag testade positivt med äl-test så den kom när den skulle
  • fjanten
    llindizz skrev 2019-03-20 16:21:45 följande:

Jag testade positivt med äl-test så den kom när den skulle

Märkligt!
  • Deedeeone

Någon som har tips på hur man låter bli att bryta ihop helt och tappa hoppet när man får reda på att folk runt omkring en är gravida? Blir helt deppig att inte vi kan få det där plusset, har planerad ÄL om 3 dagar men jag är så negativt inställd om att det inte kommer gå vägen denna gången heller. Vad ska jag göra?

• fjanten
    Deedeeone skrev 2019-03-21 11:45:29 följande:

Någon som har tips på hur man låter bli att bryta ihop helt och tappa hoppet när man får reda på att folk runt omkring en är gravida? Blir helt deppig att inte vi kan få det där plusset, har planerad ÄL om 3 dagar men jag är så negativt inställd om att det inte kommer gå vägen denna gången heller. Vad ska jag göra?

Tillåt dig själv bli ledsen. Det är helt OK. Sedan får man försöka tänka logiskt, någon annans graviditet tar ju inte bort ens egen chans. Men jag förstår att det är jobbigt!
  • Deedeeone
    fjanten skrev 2019-03-21 13:45:19 följande:

Tillåt dig själv bli ledsen. Det är helt OK. Sedan får man försöka tänka logiskt, någon annans graviditet tar ju inte bort ens egen chans. Men jag förstår att det är jobbigt!

Får försöka rycka upp mig, vet ju att det inte tar bort min egna chans men det är ändå så tungt när det känns som att alla andra får den lyckan men inte jag...
  • fjanten
    Deedeeone skrev 2019-03-22 05:49:04 följande:

Får försöka rycka upp mig, vet ju att det inte tar bort min egna chans men det är ändå så tungt när det känns som att alla andra får den lyckan men inte jag...

Jag förstår dig Jag hade mer eller mindre en livskris ett tag när jag fick veta exakt hur låg chans jag hade att få barn. Jag lät mig själv ha den känslan, vara ledsen, vara avundsjuk. Sedan gick det ju bra för oss ändå, trots allt, men fasen vad dåligt jag mådde en period av att se andra med gravidmagar och barnvagnar.
  • llindizz
    fjanten skrev 2019-03-20 16:50:51 följande:
    Märkligt!
    Testat med gravtest efter blödning som visade - så borde ha nästa äl på lördag så påt igen då ;)
  • Deedeeone
    fjanten skrev 2019-03-22 05:55:19 följande:

Jag förstår dig Jag hade mer eller mindre en livskris ett tag när jag fick veta exakt hur låg chans jag hade att få barn. Jag lät mig själv ha den känslan, vara ledsen, vara avundsjuk. Sedan gick det ju bra för oss ändå, trots allt, men fasen vad dåligt jag mådde en period av att se andra med gravidmagar och barnvagnar.

Fick starkt positivt på ÄL test igår eftermiddag, skojade till det ordentligt så nu får man bara fortsätta och hoppas på det bästa! Vill så gärna också få ett plus och få en go gravidmage och allt!
  • JodiBabe
    Deedeeone skrev 2019-03-26 07:42:34 följande:
    Fick starkt positivt på ÄL test igår eftermiddag, skojade till det ordentligt så nu får man bara fortsätta och hoppas på det bästa! Vill så gärna också få ett plus och få en go gravidmage och allt!
    håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM