• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • Saga92

Blir så förväntansfull när jag ser alla som plussat. Stort grattis till er. Jag och sambon skall göra ett första försök nu under veckan som kommer. Jag borde ha ägglossning på fredag om jag räknat rätt. Vi har ett problem dock, vi har en gäst som skall bo här hela veckan och på det har vi ett barn på 14 månader som tar mycket av vår tid. Vet inte hur vi skall få till det om jag ska vara ärlig ???? Vill ju inte att gästen skall undra vad vi sysslar med. Samtidigt är jag inte villig att helt ge upp just denna omgång.

• CH90
    Missempi skrev 2019-05-12 12:59:30 följande:
    Ah vad roligt!! :)

Så NC hade lite fel då?

Glad gubbe, vilka test är det?

Men nice att du gick på känsla! :D
    Ja, hade haft två längre cykler innan så det förutspådde samma nu, men så blev det inte.. Jag använde clearblue's ägglossningstest, digitala (rosa, 10 pack tror jag) Där får man en glad gubbe vid ÄL och en tom rund ring om det inte är ÄL. :) 
  • zebrans
    Saga92 skrev 2019-05-12 14:07:26 följande:

Blir så förväntansfull när jag ser alla som plussat. Stort grattis till er. Jag och sambon skall göra ett första försök nu under veckan som kommer. Jag borde ha ägglossning på fredag om jag räknat rätt. Vi har ett problem dock, vi har en gäst som skall bo här hela veckan och på det har vi ett barn på 14 månader som tar mycket av vår tid. Vet inte hur vi skall få till det om jag ska vara ärlig ???? Vill ju inte att gästen skall undra vad vi sysslar med. Samtidigt är jag inte villig att helt ge upp just denna omgång.

Kanske fråga gästen om en timmes passning för att ni ska gå en promenad? Ta bilen och hitta nåt festligt ställe! Nöden har ingen lag..
  • Halindzor
    Saga92 skrev 2019-05-12 14:07:26 följande:

Kan ni inte försöka få till det typ när det är läggdags på något sätt?? Inte lättaste, men gästen går ju o lägger sig givetvis och ni nattar ert barn som förhoppningsvis somnar förr eller senare.. så ni får ta chansen mot kväll/natten :'))

Btw, någon som kunde svara på min fråga? Angående graviditetestet, först blankt sedan vid 4-5 min ett svagt tjockt rosa streck som ni ser och därefter 1 min knappt blev helt blankt igen?

Jag är ett ????? Men får testa till morgondagen
  • zebrans
    Halindzor skrev 2019-05-12 10:10:27 följande:

Grattis!!!

Jag testade imorse, 3 dagar till bim tydligen. Räknade fel igår

Jag väntade 4-5 min och därefter kom ett svagt rosa tjockt streck som bara varade knappt i 1 min och sedan var testet helt blankt!! Men var det spök bara?

Jag får testa dessa dagar framåt såklart

Du doppade bara stickan fram till max-strecket? Ser ut att ha kommit in för mycket urin i stickan, kan vara därför den blivit rätt blurrig. Men ser ju absolut något på din bild! Tycker du ska testa igen imorgonbitti :) 
  • Sobioor

Hej jag är gärna med <3 BIM 22/5 & jag testade positivt för ÄL den 6/5 (två dgar tidigare än den brukar komma). Vi fick tidigt mf förra månaden så hoppas på tur nu att det går vägen.

*Hur ser era flytningar ut efter ÄL? Annorlunda denna månad jämfört med annars?

*Ni som har plussat redan, hur har era flytningar och känningar varit innan ni testade positivt?

*Ni som har koll på tappen, hur kändes den efter ÄL och innan plus?

• Oktoberflicka93

Veckans tidigare, ganska otydliga test, bekräftades härom dagen med detta! håller tummarna för att det går vägen!
  • jhk1988

Heeej! Nytillkommen här i gruppen. Vi försöker väl inte så där superaktivt men blir det så blir det. Det skulle bli barn nummer fyra i sådana fall. Har tre pojkar sedan innan, de är 8 och 6 år samt en liten på snart 10 månader.

Har lite dålig koll på när BIM är, då min menscykel är något oregelbunden ännu. Men jag känner av min ÄL och äl-känningar hade jag 1-2 maj. Sedan dess har jag haft molvärk typ dagligen. Lokaliserad på vänster sida. Idag gick värken äntligen över. Tog det här testet igår. I verkligheten kunde jag se plusset tydligt. Men svårare att fånga på bild.

• BabyEA

Trodde jag missar ägglossningen men så tyckte jag att jag får ju använda upp stickorna. Och visst fan hade jag ägglossningen. Sexytime tonight ;)

• zebrans
    Sobioor skrev 2019-05-12 18:08:11 följande:

Hej jag är gärna med <3 BIM 22/5 & jag testade positivt för ÄL den 6/5 (två dgar tidigare än den brukar komma). Vi fick tidigt mf förra månaden så hoppas på tur nu att det går vägen.

*Hur ser era flytningar ut efter ÄL? Annorlunda denna månad jämfört med annars?

*Ni som har plussat redan, hur har era flytningar och känningar varit innan ni testade positivt?

*Ni som har koll på tappen, hur kändes den efter ÄL och innan plus?

Precis efter Äl brukar jag ha rätt ?krämiga? som body lotion. Nu är jag 16 dagar efter äl och sedan ca 10 dagar tillbaka har jag haft genomskinliga med lite vita inslag i. Om det tyder på något positivt vet jag inte!
Svar på tråden BIM maj