• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • Omstart2019
    BabyEA skrev 2019-05-12 21:33:19 följande:

Jag hade Mens 21-26 april. Är de inte konstigt att ÄL är idag då? Liksom lite sent på de? :p slutade med p-pillerna den 20april.

Du hade väl säkert pillermens från 21/4, och din vanliga mens har inte kommit igång än. Det tar ju jättelång tid för vissa, så om din ägglossning är igång redan nu så ska du nog vara nöjd.
    2007, 2010, och BF 190610
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-13 06:22:35 följande:

Men wow va spännande, du måste ju hålla oss uppdaterade :D . Jag hade aldrig kunnat vänta utan hade åkt till apoteket direkt haha! Räknar dagarna tills jag kan testa, men det är en bit kvar för min del & känner i princip ingenting så jag antar att det inte blir nåt denna månad :/

Superspännande! Jag bor så långt ifrån ett apotek och jag är för snål för att handla på fysiska apotek, så för mig är det inte så jobbigt :P När har du BIM? Hur länge har ni försökt? Att inte känna någonting är minst lika vanligt som att känna ;) Så det behöver absolut inte vara negativt för att du inte känner någonting. Jag håller tummarna för dig!
  • Sobioor
    BabyEA skrev 2019-05-13 07:42:46 följande:
    Ja min sa också att jag skulle ha ÄL 8/5. Jag började med ÄL-test den 6/5 för den brukar vara väldigt regelbunden. Sedan missfall i okt-17 så har mensen varit lite rubbad, dock ätit p-piller sedan dess och slutade med dessa den 20april-19. Så det kan ju kanske vara därför? Jättedum fråga, men är det en riktig ÄL även fast jag precis slutat med p-piller? :P
    Ja alltså jag har svårt att tro att det skulle va en "falsk" äl om du fått utslag :D dock så är säkert din cykel förändrar iom att du precis slutat med p-piller ^^, spännande det här!!
  • Sobioor
    zebrans skrev 2019-05-13 06:55:05 följande:

Dagens graf :-O

Jag är inte så jätte insatt i detta med att tempa, men jag antar att det verkar lovande för ev graviditet? Vill du förklara för en som inte har använt sig utav den där metoden hur det fungerar? xD

kan jag tex tempa mig och se om jag har högre än normalt nu och det om de visar förhöjt kan bero på att jag är gravid?
  • Sweetheart2017

Blir spännande och se vad testet kommer visa. Har de senaste dagarna haft stickningar i äggstockarna och som mens värk i tjejmagen. Hoppas på ett plus?? Vad har ni haft för symtom innan ni plussat? *nyfiken*

• BabyEA
    Omstart2019 skrev 2019-05-13 08:35:36 följande:
    Du hade väl säkert pillermens från 21/4, och din vanliga mens har inte kommit igång än. Det tar ju jättelång tid för vissa, så om din ägglossning är igång redan nu så ska du nog vara nöjd.
    men oj är det sant .. aja då var det lite tur då!
  • BabyEA
    Sobioor skrev 2019-05-13 10:23:45 följande:
    Ja alltså jag har svårt att tro att det skulle va en "falsk" äl om du fått utslag :D dock så är säkert din cykel förändrar iom att du precis slutat med p-piller ^^, spännande det här!!
    ja men eller hur, riktigt spännande :D
  • BabyEA
    Sweetheart2017 skrev 2019-05-13 11:02:47 följande:

Blir spännande och se vad testet kommer visa. Har de senaste dagarna haft stickningar i äggstockarna och som mens värk i tjejmagen. Hoppas på ett plus?? Vad har ni haft för symtom innan ni plussat? *nyfiken*

Jag har också varit lite öm i tjejmagen och NÄSTÄPPA alla gånger (har 2 barn och 1 mf). Fast inte så mycket mer än de. 
  • zebrans
    Sobioor skrev 2019-05-13 10:25:11 följande:

Jag är inte så jätte insatt i detta med att tempa, men jag antar att det verkar lovande för ev graviditet? Vill du förklara för en som inte har använt sig utav den där metoden hur det fungerar? xD

kan jag tex tempa mig och se om jag har högre än normalt nu och det om de visar förhöjt kan bero på att jag är gravid?

Vid ägglossning stiger temperaturen över mittlinjen och håller sig där fram till mens, då den sjunker igen. Om den fortsätter att hålla sig uppe så brukar det bero på graviditet :)
  • Sobioor
    zebrans skrev 2019-05-13 12:23:49 följande:
    Vid ägglossning stiger temperaturen över mittlinjen och håller sig där fram till mens, då den sjunker igen. Om den fortsätter att hålla sig uppe så brukar det bero på graviditet :)
    Okej tack för svar ^^ alltid kul att lära sig något nytt!
Svar på tråden BIM maj