• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • Halindzor
    zebrans skrev 2019-05-12 16:44:55 följande:

Du doppade bara stickan fram till max-strecket? Ser ut att ha kommit in för mycket urin i stickan, kan vara därför den blivit rätt blurrig. Men ser ju absolut något på din bild! Tycker du ska testa igen imorgonbitti :) 

Jag gör precis vid max strecket, under. Är väldigt noga så det blir rätt :D men såklart, det var ju imorse kanske var lite borta i huvudet :')
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-12 18:36:54 följande:

Heeej! Nytillkommen här i gruppen. Vi försöker väl inte så där superaktivt men blir det så blir det. Det skulle bli barn nummer fyra i sådana fall. Har tre pojkar sedan innan, de är 8 och 6 år samt en liten på snart 10 månader.

Har lite dålig koll på när BIM är, då min menscykel är något oregelbunden ännu. Men jag känner av min ÄL och äl-känningar hade jag 1-2 maj. Sedan dess har jag haft molvärk typ dagligen. Lokaliserad på vänster sida. Idag gick värken äntligen över. Tog det här testet igår. I verkligheten kunde jag se plusset tydligt. Men svårare att fånga på bild.

Åh jag tycker mig se ett svaaagt plus :D va kul! När ska du testa nästa gång?
  • Sobioor
    BabyEA skrev 2019-05-12 19:19:00 följande:

Trodde jag missar ägglossningen men så tyckte jag att jag får ju använda upp stickorna. Och visst fan hade jag ägglossningen. Sexytime tonight ;)

Men härligt!! Kör hårt haha ;) 
  • EmmaSx

Hej alla!

Nu är jag också med på resan mot barn. 29 år och gör nu första försöket tillsammans med min man. Slutade med p-piller för drygt en månad efter ca 10 år med det. Så har mycket dålig koll på hur min cykel ser ut nu efter många år med piller. Vet att den dock var ganska regelbunden på runt 28 dagar då för längesedan.

Nu tror jag att min nästa BIM är den 27 maj. Har också haft vad jag förstått ganska typiska flytningar för ägglossning precis innan och under helgen så har passar på att rulla runt i sänghalmen i veckan och under helgen. Så hoppas att min cykel är tillbaka på banan nu och att det förhoppningsvis har gett resultat !

• jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-12 20:36:40 följande:
    Åh jag tycker mig se ett svaaagt plus :D va kul! När ska du testa nästa gång?
    Meeeen vad glad jag blir att du ser ett svagt plus! Jag beställde tester från Apohem i fredags och det har inte skickats än, så antar att de kommer komma tidigast på tisdag. Jag kommer testa så fort de kommer med posten :D 
  • BabyEA

Jag hade Mens 21-26 april. Är de inte konstigt att ÄL är idag då? Liksom lite sent på de? :p slutade med p-pillerna den 20april.

• Sobioor
    BabyEA skrev 2019-05-12 21:33:19 följande:

Jag hade Mens 21-26 april. Är de inte konstigt att ÄL är idag då? Liksom lite sent på de? :p slutade med p-pillerna den 20april.

Alltså ibland så har man ju ÄL både tidigare ochsenare än "normalt" eller hur jag ska uttrycka det :P . Min senaste mens va 22-27 april och borde enligt min app FLO haft ÄL först den 8/5 men jag fick utslag redan den 6/5. Har du testat varje dag eller sedan CD 11? Har den varit regelbunden annars? Hoppas det tar sig för er denna gång ^^,
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-12 21:27:01 följande:
    Meeeen vad glad jag blir att du ser ett svagt plus! Jag beställde tester från Apohem i fredags och det har inte skickats än, så antar att de kommer komma tidigast på tisdag. Jag kommer testa så fort de kommer med posten :D 
    Men wow va spännande, du måste ju hålla oss uppdaterade :D . Jag hade aldrig kunnat vänta utan hade åkt till apoteket direkt haha! Räknar dagarna tills jag kan testa, men det är en bit kvar för min del & känner i princip ingenting så jag antar att det inte blir nåt denna månad :/
  • BabyEA
    Sobioor skrev 2019-05-13 06:21:02 följande:
    Alltså ibland så har man ju ÄL både tidigare ochsenare än "normalt" eller hur jag ska uttrycka det :P . Min senaste mens va 22-27 april och borde enligt min app FLO haft ÄL först den 8/5 men jag fick utslag redan den 6/5. Har du testat varje dag eller sedan CD 11? Har den varit regelbunden annars? Hoppas det tar sig för er denna gång ^^,
    Ja min sa också att jag skulle ha ÄL 8/5. Jag började med ÄL-test den 6/5 för den brukar vara väldigt regelbunden. Sedan missfall i okt-17 så har mensen varit lite rubbad, dock ätit p-piller sedan dess och slutade med dessa den 20april-19. Så det kan ju kanske vara därför? Jättedum fråga, men är det en riktig ÄL även fast jag precis slutat med p-piller? :P
Svar på tråden BIM maj