• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (beachbum)
    Anonym (Linnea) skrev 2021-06-20 07:45:49 följande:
    Nu anmärkte hon ju på sitt eget utseende och det var säkert det hon avsåg när hon sa så. Och det skulle jag nog våga påstå att det är något mer vanligt bland kvinnor än män att småklaga på sin kropp då codh så även om det finns gitt om män som gpr det också. Håller med dig om att det inte är konstigt att det smittar av sig på omgivningen om en person håller på så. Förmodligen är det särför din bekante håller på så, hon har lärt sig beteendet av nån annan.

Bra att du sa ifrån.
    Ja, och hon har anmärkt på min kropp på samma sätt, ända sen jag var barn.
    Det är tre kvinnor på hennes sida av släkten som hållit på så.
    Inte konstigt att man blivit självmedveten och osäker.
  • Anonym (man)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-07 10:11:57 följande:

Var på stranden igår med en bekant, en av dom som genom åren har anmärkt mest på mitt utseende.

Hon frågade varför jag inte tar av mig. Jag svarade att jag inte vill ta av mig bland folk. Varit för mycket kommentarer genom åren. Hon sa att jag måste ju släppa det nån gång.

En stund senare frågade hon om hennes lår var tjocka och om hon har mycket celluliter.

Jag nämnde att det är inte konstigt att man blivit självmedveten och fått komplex, allt handlar ju om utseendet. Hon blev irriterad och svarade att det är ju typiskt kvinnligt att hålla på sådär.

Är det sant? Är det typiskt kvinnligt att anmärka på andras utseende och kroppar?

Det som framförallt var kvinnligt i den konversationen var bönandet efter bekräftelse: "En stund senare frågade hon om hennes lår var tjocka och om hon har mycket celluliter. "

Har aldrig hört en man uttrycka sig på liknande sätt och tror aldrig jag kommer att höra det heller.
  • Anonym (man)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-20 07:37:17 följande:

Ditt svar här. Det är så man baxnar Det spelar ingen roll, faktiskt.Sköter du hygienen, använder kläder som passar din kroppsbyggnad och klipper håret regelbundet så räcker det.Det är din personlighet som avgör om jag blir attraherad och intresserad.

Kroppen säger mycket av personligheten imo. Tycker det är extremt attraktivt med kvinnor 40+ som är vältränade. Det visar på självdisciplin och arbetskapacitet. En person som inte är rädd för att vara obekväm och som inte ger upp, utan fortsätter hel vägen in i kaklet.
  • Anonym (beachbum)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-20 07:51:53 följande:
    Man läser ibland att man ska vara stolt över sin kropp som man fått, älska den.
    Om kroppen nu är så fantastisk, varför känner vissa kvinnor ett behov av att  kommentera andras kroppar negativt hela tiden?
  • Anonym (beachbum)

På sommaren tycker jag det är skönare att gå i skogen och på andra platser där jag slipper andra människors granskande blickar.
    Jag kan slappna av.
    Ändå är jag inte överviktig. Jag är inte i lika bra form som jag var för 10 år sen, inga synliga magrutor längre, men jag kan röra på mig obehindrat. Cykla, jogga, gå, styrketräna.

• Anonym (Linnea)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-20 07:51:53 följande:

Nej det äe inte konstigt. Nu som vuxrn kan du ju bara markera att diakussionen är ointressant när den kommer in på kroppar. Endera genom att bara vara tyst och byta ömne eller säga, "det har jag i gen lust att diskutera". Dvs markera att set inte är ett samtalsämne som du ger dig in på ochprata om annat istället.

Upprepade pikar om din självkänsla kopplad till din uppväxt tycker jag däremot att du bör släppa om du är vuxen med mariginal (25 plus) hur sanna de än är.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-20 08:06:17 följande:

Man läser ibland att man ska vara stolt över sin kropp som man fått, älska den.

Om kroppen nu är så fantastisk, varför känner vissa kvinnor ett behov av att  kommentera andras kroppar negativt hela tiden?

Det är nog vanligare att pika sin egen kropp och det har väl med att man inte känner sig fantastisk att göra. Man känner sig inte stolt över sin kropp och äslar inte sin kropp, utan känner sig otil,räcklig. Och kanske vill man ha bekräftelse från någon annan att man duger Sorgligt är det. Men om folk veekligen kände sig ok med sina kroppar skulle ju i te den typen av peppande texter som du beskriver finnas. Då skulle de i te behövaa

Att kommentera andras kroppar beror väl på sammanhang vad orsaken kan vara. Om man sitter på en strand och diskuterar främlingars kroppar och själv är vuxen så tänker jag att det måste vara något speciellt, låg självkänsla kanske eller förakt mot andra som inte lever upp till egna ideal. Svårt att svara på generellt. Jag troe dock i te att det äe någon större skillnad på orsak om det äe män eller kvinnor som gör så. Tror att det är liknande orsaker oavsett.
  • Anonym (man)
    Anonym (Linnea) skrev 2021-06-20 08:20:05 följande:

Det är nog vanligare att pika sin egen kropp och det har väl med att man inte känner sig fantastisk att göra. Man känner sig inte stolt över sin kropp och äslar inte sin kropp, utan känner sig otil,räcklig. Och kanske vill man ha bekräftelse från någon annan att man duger Sorgligt är det. Men om folk veekligen kände sig ok med sina kroppar skulle ju i te den typen av peppande texter som du beskriver finnas. Då skulle de i te behövaa

.

Folk mår dåligt av att ha en överviktig kropp för att de är medvetna om att det är ohälsosamt att ha det.

Lösningen på övervikt är inte att man ursäktar övervikt och fortsätter att vara överviktig, utan att man rör sig mer och äter mindre och därmed går ner i vikt.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (man) skrev 2021-06-20 08:33:48 följande:

Folk mår dåligt av att ha en överviktig kropp för att de är medvetna om att det är ohälsosamt att ha det.

Lösningen på övervikt är inte att man ursäktar övervikt och fortsätter att vara överviktig, utan att man rör sig mer och äter mindre och därmed går ner i vikt.

Alla människor som pikar aina kroppar är inte överviktiga.

Man kan också pika sina kroppar för andra saker än vikten. Tex celluliter som var exempelt här påverkar så vitt jag vet inte den fysiska hälsan.

Många männsikor överviktiga eller ej vill bli smalare av andra skäl än hälsa. Tex att de anser det vara snyggare, ge uttryck för bättre karaktär, att man anser att smalare människor är "bättre" på ett generelkt plan, eller att man tror att andra människor föraktar personer beroende på kroppsform

Det finns många fler orsaker att fok önskar gå ned i vikt än att de tänker på sin hälsa. .

Och som sagt även normalviktiga människor kan vara missnöjda med sina kroppar, pika dem och vara i behov av bemräftelse.

Men självklart är det så att om problemet är att man är överviktig och av hälsoskäl vill gå ned i vikt så löser man det genom att gå ned i vikt. Hälsoproblem som kan orsakas av övervikt löses inte med enbart bättre självkänsla.

Däremot kan bättre självkänsla lösa andra hälsoproblem. Bättre självkänsla kan ockaå underlätta att gå ned i vikt, om en orsak till övervikten är låg självkönsla/psykisk ohälsa.
  • Anonym (Alexander L)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-19 09:47:54 följande:
    Kroppen har aldrig någonsin varit viktigast för mig.

Försök träffa en kvinna du gillar är mitt råd. Har du tur gillar hon dig tillbaka och annars får du söka vidare. Se till att ha ett stort umgänge så att du träffar nya människor i olika sammanhamg så ökar chanserna att träffa någon.
    Så om man träffar en tjej som man blir ihop med, så handlar det om tur.
    Om man inte träffar en tjej och blir ihop med, har man otur då?
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?