• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (H) skrev 2023-02-23 07:52:20 följande:

Känner att jag är gammal nog för att ha kommit till insikt att utseende är verkligen inte allt, det krävs viktigare kvaliteter än så i det långa loppet. Självklart måste det finnas attraktion som för mig kan innebära skrattiga ögon, värme, känslighet, humor, ärlighet, självständighet, ordnade förhållanden, passion för livet och självklart hel och ren. En balanserad person med en balanserad livsstil

Ja, så känner nog många. Jag också. Men tråden handlar om hur en mans kropp ska se ut för att attrahera kvinnor. Nu har ju kvinnor olika smak, men det är ändå intressant att höra. Jag är ganska lik Bradley Cooper i kroppen. Jag har också varit deffad som han var i The A-Team. Ändå så klankade kvinnor ner på min kropp.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-23 07:57:25 följande:
    Ja, så känner nog många. Jag också. Men tråden handlar om hur en mans kropp ska se ut för att attrahera kvinnor. Nu har ju kvinnor olika smak, men det är ändå intressant att höra. Jag är ganska lik Bradley Cooper i kroppen. Jag har också varit deffad som han var i The A-Team. Ändå så klankade kvinnor ner på min kropp.
    Jag vägde 90 kg en gång, är 185 cm. Då fick jag kommentarer. "Nu har du allt blivit trind". Själva var dom runda, och ihop med feta män, och ingen av dom tränade själva.
  • enola
    Anonym (Idealet är) skrev 2022-03-03 18:48:58 följande:
    :) Män ställer höga krav på kvinnors utseende, då vill jag göra samma. Minst 190cm och över 150kg muskler utan att ändå vara särskilt fet tack:)
    150 kg muskler, vilken mardröm! 
    Typ Belgian Blue i människoform, blä ;)
    Min sambo är två meter lång och oerhört vältränad och han väger 90 kg. Vet inte var han skulle få plats med ytterligare 60 kg muskler. Snyggt skulle det i alla fall inte vara!
  • enola
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-23 08:01:59 följande:
    Jag vägde 90 kg en gång, är 185 cm. Då fick jag kommentarer. "Nu har du allt blivit trind". Själva var dom runda, och ihop med feta män, och ingen av dom tränade själva.
    Jag vet inte vad du umgås i för kretsar, drakbollen, men om det (fortfarande) är som du skriver så rekommenderar jag starkt att du byter umgänge!

Vet du, en gång i tiden fick jag höra negativa kommentarer om mitt utseende. Eller egentligen var det nog bara en som sa nåt rakt ut. "Fy fan vad ful du är!" sa hon. Bara sådär, apropå inget. Annars handlade det mest om att jag var töntig och konstig. Det var i högstadiet, men den där enda kommentaren och den syn vissa av mina jämnåriga hade på mig satt kvar. Det dröjde länge innan jag kunde träffa nya människor utan att det enda jag tänkte på hur ful och konstig de säkert tyckte att jag var. Men sen insåg jag att jag inte kunde låta det definiera mig, och vet du vad jag upptäckte då? Jo, att jag inte alls var ful och att det inte heller var så folk såg mig. Tvärtom ansågs jag tydligen attraktiv. Det var svårt att ta in och min dåliga självkänsla hänger delvis kvar (dock inte för mitt utseende). Men förr eller senare måste man sluta älta och inse att några få taskiga människors ord inte betyder ett skit. 
    Jag tror att det som gör dig oattraktiv (om du nu är det, det vet ju inte jag) inte är ditt utseende, extra kilon eller inte, utan din dåliga självkänsla och din tendens att aldrig kunna släppa gamla oförrätter. Att du väljer att gå vidare betyder inte att de slipper ta ansvar för sina ord. Det innebär att deras ord inte kan skada dig längre och att de har förlorat.
  • Anonym (Badbollen)
    enola skrev 2023-02-23 08:17:34 följande:
    Jag vet inte vad du umgås i för kretsar, drakbollen, men om det (fortfarande) är som du skriver så rekommenderar jag starkt att du byter umgänge!

Vet du, en gång i tiden fick jag höra negativa kommentarer om mitt utseende. Eller egentligen var det nog bara en som sa nåt rakt ut. "Fy fan vad ful du är!" sa hon. Bara sådär, apropå inget. Annars handlade det mest om att jag var töntig och konstig. Det var i högstadiet, men den där enda kommentaren och den syn vissa av mina jämnåriga hade på mig satt kvar. Det dröjde länge innan jag kunde träffa nya människor utan att det enda jag tänkte på hur ful och konstig de säkert tyckte att jag var. Men sen insåg jag att jag inte kunde låta det definiera mig, och vet du vad jag upptäckte då? Jo, att jag inte alls var ful och att det inte heller var så folk såg mig. Tvärtom ansågs jag tydligen attraktiv. Det var svårt att ta in och min dåliga självkänsla hänger delvis kvar (dock inte för mitt utseende). Men förr eller senare måste man sluta älta och inse att några få taskiga människors ord inte betyder ett skit. 
    Jag tror att det som gör dig oattraktiv (om du nu är det, det vet ju inte jag) inte är ditt utseende, extra kilon eller inte, utan din dåliga självkänsla och din tendens att aldrig kunna släppa gamla oförrätter. Att du väljer att gå vidare betyder inte att de slipper ta ansvar för sina ord. Det innebär att deras ord inte kan skada dig längre och att de har förlorat.
    Jag har aldrig haft en tjej så jag är osäker, känner mig otillräcklig, dåligt självförtroende. Det är mycket som jag inte behövde höra när jag var yngre. Och det är mycket som jag inte behövt höra sen jag blev vuxen heller. I mitt fall så är det ofta kvinnor som kommenterat och jag kan se hur dom hycklar när jag ser vilka män dom själva väljer.
  • Anonym (Badbollen)
    enola skrev 2023-02-23 08:17:34 följande:

Jag minns när jag och en kompis cyklade förbi några tjejer från skolan. Vi var 13 tror jag. De ville prata med honom, sen kom han ikapp mig. Han sa att de tyckte jag var ful. Jag minns sånt såhär långt senare.
  • Anonym (Badbollen)

Min mamma som är en dom som mest kommenterat min kropp har sagt att hon önskar jag kunde se mig själv som andra ser mig. Minns för några år sen när vi var på stranden. Jag, syrran, hennes barn, och en bekant till dom. Det var en kvinna dom pratade skit om. Först sa syrran "hon är singel", senare sa mamma samma sak. Jag blev förvånad. För den kvinnan är inte alls min typ. Jag var inte attraherad och hon hade psykiska problem. Jag blev ledsen faktiskt. Jag frågade min syster om hon tyckte att den kvinnan var nåt för mig. "Vad tycker du själv? svarade hon drygt.
    Mamma frågade jag vid ett par tillfällen men hon låtsades inte minnas riktigt. Till slut medgav hon att den kvinnan inte var nåt för mig. Men hon kunde inte förklara varför hon hintat att hon var singel.

• Anonym (Badbollen)

Jag kanske inte skulle kunna ha ett förhållande. Jag är känslig mot kommentarer om utseendet, så jag skulle ta det som kritik, ett påhopp. Att jag är otillräcklig och att hon jämför mig med andra män.

• Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-23 07:53:30 följande:
    Många kvinnor gillar män med en fantastisk kropp. Jag har själv hört hur kvinnor kommenterar nån kändis eller en man på stan.
    Tycker ni kvinnor att det känns bra om ni uppskattas av män för hur er kropp ser ut?
    Nån som vill svara här?
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?