• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Muscle Beach)
    Kaede skrev 2023-02-28 17:16:47 följande:
    Fast här ligger problemet. Du klankar inte ner, jag gör det inte. Håller helt med dig. Så  tröttsamt att kommentera någons kropp alls. Det skadar. Men alla är inte så här. Du pratar om det som att hela gruppen kvinnor gör så här. Det är inte sant. Jag anklagar inte dig för att se mig som ett objekt men det har skett tusentals gånger av män och pojkar sedan jag var 12. Det finns kvinnor som klankar ner på mäns kroppar och så finns det de som inte gjort det. Jag har fått höra en massa skor om min kropp från män (bland annat min pappa som tyckte att jag åt för mycket och var för stor vilket såklart satte spår k form av ätstörningar. Han förstår inte själv vad han gjort eller kommer ihåg dessa kommentarer till mig när jag var tretton). Det enda du och jag kan göra är att skita i vad andra säger och inte omge sig med de personerna. Lägg inte på mig att jag som kvinna gör så här för att ngn annan kvinna gör det/gjort det mot dig. Jag gör nämligen inte så mot dig. 
    Jag har aldrig påstått att alla kvinnor är såhär. Jag säger att jag tycker fler kvinnor kan förlöjliga mäns kroppar, jämfört med män. Det anses inte vara lika allvarligt. Män förväntas kunna bjuda på sig själva, inte ta sig själv på allvar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-23 07:57:25 följande:
    Ja, så känner nog många. Jag också. Men tråden handlar om hur en mans kropp ska se ut för att attrahera kvinnor. Nu har ju kvinnor olika smak, men det är ändå intressant att höra. Jag är ganska lik Bradley Cooper i kroppen. Jag har också varit deffad som han var i The A-Team. Ändå så klankade kvinnor ner på min kropp.
    Tyvärr är jag ganska tråkig med kroppar då jag inte kollar in dem särskilt mycket. Generellt gillar jag inte supermuskliga manskroppar och absolut inte fåfänga. Kända män jag tycker är attraktiva är tex Anders Bagge, glittriga ögon och stor hundälskare vilket är attraktivt för mig som älskar djur. Den ena jurymedlemmarna (musikern) i talang tycker jag är attraktiv då han har utstrålning och utstrålar passion ffa för musiken. Typ så, jag attraheras av passion för saker jag delar och skrattiga, varma ögon
  • Anonym (medelålders man)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-15 10:55:17 följande:

Lite frågor.
    Om du har en manlig släkting som lagt på sig lite, har du sagt "nu har du allt blivit rund"?
    Har nån manlig släkting sagt så till dig? Hur kändes det? Eller hur tror du att det skulle kännas om det hände?
    Har du kommenterat eller anmärkt på din sons kropp, detaljnivå?
    Har du kommenterat eller anmärkt på din brors kropp, detaljnivå?
    Om du träffat en kille, det är inte uttalat än att ni dejtar, ni håller på att lära känna varann, har du kommenterat hans kropp då, negativt?
    Hur skulle du känna det om en kille du försöker lära känna kommenterar din kropp, negativt?

jag bryr mig inte en sekund vad folk har för åsikter om min kropp och om de ger kommentarer. är de direkt elaka (tex. kallar mig fetknopp) så säger jag ifrån och skäller ut dem.. 
    För övrigt så frågar jag (det har hänt) typ. jaha, och vad vill du att jag ska göra med den informationen? tror du inte jag har en spegel? jag vet hur jag ser ut och har det bra så här. tack.

Folk har alltid haft åsikter, alltid, om allt och alla.
    Sluta bry dig, lev ditt liv och kapa energitjuvar från tillvaron. 
    Tack och hej bara. Varför umgås du med personer som är taskiga?

Angående kvinnors uppfattning om min kropp så är jag troligen i sämre form än någonsin, har inte vägt mig men det är troligen rekord. Tycker inte själv jag är så värst snygg.. 
    Å andra sidan har jag aldrig varit ihop med en kvinna som älskar mig mer än min nuvarande. Hon älskar allt med mig, inklusive min kropp.

Chilla!

• Anonym (Stålis)

Läste en artikel om en av Hollywoodstjärnorna. Hans tränare sa att det är oerhört mycket jobb bakom en sån kropp och man blir olycklig om man skulle behöva slita så i längden. Man ska leva och ha kul också.

Det är tråkigt med kvinnor som ska klanka ner på mäns kroppar. Han kan vara i bra form, ändå är det inte tillräckligt.
    Jag har inte synliga magrutor för tillfället, men vet jag kan få fram dom igen om jag får ner fettprocenten. Jag känner mig stark och klarar av fysiska jobb. Lyfta möbler, vardagsmotion m.m. Jag är dock inte lika stark som när jag var 30.

• Anonym (Why?)
    Anonym (43 år) skrev 2019-04-15 09:52:57 följande:
    Och vi kvinnor fungerar precis likadant.
    Varför säger kvinnor det när det inte stämmer?
  • Anonym (gg)

Men alltså, jag har inte mer krav än att mannen helst inte ska vara kraftigt överviktig.

Det är inte kroppen jag väljer man efter.

Jag är själv normalviktig/åt det smalare hållet.

Det finns mycket annat däremot som hade varit viktigt. Som har med intressen, kemi och personlighet att göra.

• Anonym (gg)
    Anonym (Stålis) skrev 2023-06-06 12:55:44 följande:

Läste en artikel om en av Hollywoodstjärnorna. Hans tränare sa att det är oerhört mycket jobb bakom en sån kropp och man blir olycklig om man skulle behöva slita så i längden. Man ska leva och ha kul också.

Det är tråkigt med kvinnor som ska klanka ner på mäns kroppar. Han kan vara i bra form, ändå är det inte tillräckligt.
    Jag har inte synliga magrutor för tillfället, men vet jag kan få fram dom igen om jag får ner fettprocenten. Jag känner mig stark och klarar av fysiska jobb. Lyfta möbler, vardagsmotion m.m. Jag är dock inte lika stark som när jag var 30.

Helt ärligt har jag inte dejtat män med magrutor sedan jag var i den ålder då män enkelt har det. Dvs under 30. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Muscle Beach) skrev 2023-02-28 16:52:36 följande:
    Jag tänker mycket som dig också, och jag har sett kvinnor som påstår sig tänka sådär, som ändå klankar ner på mäns kroppar. Om nu utseendet inte är så viktigt, varför då ens kritisera mäns kroppar? 
    Jag klankar inte ner på kvinnors kroppar, och kritiserar inte kvinnors utseende.
    Varför kan inte folk få vara som dom är? Om man nu har problem med hur nån ser ut, måste man säga det till den personen?
    Jag har fått otroligt många kommentarer av män också genom åren. Redan som 19-åring fick jag höra att mina bröst inte var perfekta, att jag var lite för tjock vid höfterna, sedan födde jag barn vid 23, då har jag fått höra att jag inte borde skaffa fler barn med tanke på häng och bristningar jag redan har. Osv. Detta av män som verkade normala på ytan och som jag hade en relation med.
  • Anonym (Why?)
    Det vanligaste är att man plockar fram hur flickor inte mår bra av dagens ideal, men även för pojkar finns de oskrivna regler om hur de skall se ut. Den oskrivna regeln lyder: stora muskler, platt mage med framhävda magrutor och långa muskulösa ben. Pojkarna skall tidigt börja lyfta tyngder och pumpa kroppen full med proteiner i form av kemiskt framtagna proteinpulver. 
  • Anonym (Why?)
    Pressen att bygga den perfekta kroppen finns där varje gång du ser Channing Tatum eller Daniel Craig ta av sig tröjan i en film, varje gång du råkar höra kvinnor diskutera manskroppar och varje gång du och dina kompisar tråkar varandra för ölmagar eller manboobs. Den typen av ångest var tidigare främst ett kvinnligt problem. Nu är det vår tur att få en släng av sleven.
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?