Kaede skrev 2023-02-28 16:46:07 följande:
Fast vad man önskar och vad man väljer behöver inte vara samma. Jag kan tycka att min drömman ska vara på ett visst sätt men bara helt nöjd och attraherad av det jag har hemma. Mitt ex var absolut inte min typ. Tyckte inte ens att han var snygg när vi sågs första gången. Blev inte omedelbart attraherad. Men han var rolig, vi hade kul ihop och han var absolut inte ful och inte en oattraktiv person(hel och ren, och brydde sig om sitt utseende om än det inte var min stil). Men vi blev kära med tiden. Byggde ett liv ihop. En familj. Jag tände på honom för att jag älskade honom. Jag kunde känna attraktion för att jag älskade honom även om jag är galet svag för tex vader och han inte hade så sexiga sådana så var ju inte det en dealbreaker öht. Även när han blev överviktig och gick ner sig rejält fysiskt älskade jag honom ändå och kunde därmed tänd på honom. Däremot så försvann attraktionen när han blev gubbig, bytte till åsikter jag inte stod för, när han blev elak mot barnen pga stress pga sitt eget beteende som förstörde familjen. DET gjorde honom totalt oattraktiv.
Min nuvarande har de fysiska attribut jag också finner mest attraktiva. Men det är fortfarande hans hjärna och personlighet jag ligger med. Har tackat nej till män som uppfyller yttre fysiska kinks hos mig just pga att all deras attraktion faller som ett korthus när de öppnar munnen. Kan det vara så att kvinnorna gärna hade velat att deras män skulle sett ut som Brad pitt när han var 20 men faktiskt älskar dem trots att de är överviktiga och flintskalliga och för korta och har medelpenisar just för att de har kärlek? Kan det vara så att just detta är samma oavsett kön. Tror jättemånga män har ett fysiskt ideal de gärna låg med men de älskar sin fru och mamma till sina barn trots att hon är knubbig och har hängbröst?
Jag tänker mycket som dig också, och jag har sett kvinnor som påstår sig tänka sådär, som ändå klankar ner på mäns kroppar. Om nu utseendet inte är så viktigt, varför då ens kritisera mäns kroppar?
Jag klankar inte ner på kvinnors kroppar, och kritiserar inte kvinnors utseende.
Varför kan inte folk få vara som dom är? Om man nu har problem med hur nån ser ut, måste man säga det till den personen?