• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Saaraa90

BIM idag men ingen mens än! Har haft lätt molande värk i äggstockarna/nedre delen av magen under dagen och jag har trott att mensen dykt upp flera gånger men inget rött när jag varit på toa. I vanliga fall när jag har mensvärk får jag väldigt ont i magen och kan nästan inte stå utan att svimma av smärtan. Värken kommer samma dag som mensen och går över efter ett par timmar. Så denna värk är mycket mildare och har hållt i sig sen jag vaknade imorse. Ett tecken kanske? Har kissat oftare än vanligt senaste dagarna, brösten är sjukt ömma sen en vecka och jag är väldigt trött. Vad tror ni? :) Ska testa mig imorgon om inte mensen dyker upp tills dess hade jag tänkt. Svårt att inte bli förväntansfull men vill inte hoppas på för mycket!

• Lustablong
    Saaraa90 skrev 2019-06-11 18:16:22 följande:

BIM idag men ingen mens än! Har haft lätt molande värk i äggstockarna/nedre delen av magen under dagen och jag har trott att mensen dykt upp flera gånger men inget rött när jag varit på toa. I vanliga fall när jag har mensvärk får jag väldigt ont i magen och kan nästan inte stå utan att svimma av smärtan. Värken kommer samma dag som mensen och går över efter ett par timmar. Så denna värk är mycket mildare och har hållt i sig sen jag vaknade imorse. Ett tecken kanske? Har kissat oftare än vanligt senaste dagarna, brösten är sjukt ömma sen en vecka och jag är väldigt trött. Vad tror ni? :) Ska testa mig imorgon om inte mensen dyker upp tills dess hade jag tänkt. Svårt att inte bli förväntansfull men vill inte hoppas på för mycket!

Testa nu för guds skull, blir ju så nyfiken håller tummarna
  • Sobioor

Jag skulle säga att det där ar ett plus, absolut! Grattis :D

Laloca19 skrev 2019-06-11 10:38:02 följande:

Positivt, negativt,spökstreck?

• Sobioor

OMG va spännande! När har du BIM? Jag fick utslag på ÄL test den 3/6 och ska enl min app ha BIM  den 16/6 dvsom 5 dagar, men vågar fan inte testa haha!

Har du några symptom?? JAg gör allt för att INTE känna efter men idag tror jag fasen att jag känner mig svullen/spänd i tjejmagen och har en ilande känsla typ. Men de kan likaväl va mensen eller nåt som tänker komma tidigare :P

När tänker du ta första? :D

Butembobaby skrev 2019-06-11 18:12:48 följande:

Och där ÄL+8 tog tålamodet slut!

4 early detection test från lloyds inköpta! Nu börjar testandet! :D

• Sobioor
    joss1234 skrev 2019-06-11 11:52:41 följande:

Själv är jag inne på bim-2 tror jag, tog ju ett test från tento igår som va negativt men vågade inte ta ett idag.. så väntar kanske till imorgon eller bimdagen. Så nervös. Men fått mer molande värk idag i tjejmagen, ömma bröst, extrem trötthet, igår kunde jag knappt hålla ögonen öppna efter 17.00!! Plus yrsel som kommer och går, kanske lite metallsmak i munnen. Vet inte alltså.. vill ju så gärna.

När testar ni? Och vilka test rekommenderar ni?

BIM-5 för mig, känner inte mycket förutom en viss spändhet i tjejmagen och lite ilningar, eller hur ja ska uttrycka mig!? Jag vågar nog inte testa förens BIM denna gång. Kommer ta ett digitalt då de ska va mest pålitliga av va jag har lärt mig.

Håller tummarna för dig <3 
  • Siri88

Har inte varit med i tråden innan men hoppar in nu! Detta är en riktigt konstig månad för mig. Det är den första månaden vi låtit bli allt vad tester heter och istället kört på känn. Min kropp brukar vara mer eller mindre som en klocka de senaste 1,5 åren när vi försökt.

Jag har alltid spottings innan mens och det trodde jag även denna månad.. i fredags fick jag ljusrosa spottings och i lördags kom det färskt blod med två små ?klumpar? i, precis så som mensen alltid startar. Och sedan dess har det inte kommit ett skvatt mer.. BIM borde varit igår men då var testet negativt.

Då vi försökt länge håller vi på med en utredning just nu och igår gjorde jag ett nytt vul. Gyn sa då att hon såg en tjock och fin slemhinna och att hon trodde mensen skulle komma snart.. men inte idag heller..

En tjocka slemhinna kan ju betyda tidig graviditet också men en vågar inte hoppas på något.. håller tummarna för att vi antingen plussar snart eller att mensen kommer så jag kan få boka tid för spolning INNAN alla semestrar drar igång.

Någon här som varit med om liknande?

Sorry för en roman.

• Sobioor

Jag tycker mig se nåt svagt där faktiskt :D

emlo86 skrev 2019-06-11 08:16:37 följande:

BIM 18/6. Tog ett tidigt test igår. Ser ni ngt?

• Sofiiakarin

Alltså på riktigt. Det här med molvärk/ilning sedan äl? Någon som vart med om detta? Jag har aldrig känt av detta. O tänkt om det är urinvägsinfektion men nej... Bim 19/6. Känns så tidigt men ändå så svårt o släppa de för de kommer o går hela tiden?!

• Laloca19

Herregud vad jag är i chock !!! Trodde att det skulle stå ej gravid men de gjorde det inte .. shiiiit ! Lycka till nu alla andra som väntar på +, och alla andra som fått pluss så önskar jag er all lycka och håller tummar o tår att allt går vägen för oss<3

• Nymphadora

Idag kom min mens med den vanliga monstermensvärken ett par dagar senare än vanligt. Grattis till alla som plussat och jag håller tummarna och hoppas att det går vägen för er andra! :D

Jag hoppar vidare till juli-tråden. :)

Svar på tråden BIM Juni