• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • joss1234

Hej! Jag är ny här och har för första gången börjat med bebisverkstad med mannen :) Vet ju att det kan ta lång tid men man blir ju ändå taggad och hoppas på plus! har bim 12-13 juni och har i några dar nu känt av ett himla yrsel, kommer och går under dagarna, så att det riktigt snurrar. Aldrig känt förut. Har även lite tryck i brösten och stundtals lite molvärk. Vill testa redan imorgon måndag men är nojig att det är för tidigt? Då 3 dar innan bim typ ????

• joss1234
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 14:13:46 följande:

Lite tydligare :) lycka till allesammans. Vill bara säga att jag inte har haft några känningar alls. Fick dock på BIM dagen extrem mensvärk och trodde att den skulle komma. Kände att kroppen tömdes på vätska precis som den gör innan mens men kom ingen. Så inget i bröstet, Lite spänd i magen bara .. inte öm, bara spänd. Kram på er

Stort grattis till dig!!!
  • Sofiiakarin
    joss1234 skrev 2019-06-09 14:35:59 följande:

Hej! Jag är ny här och har för första gången börjat med bebisverkstad med mannen :) Vet ju att det kan ta lång tid men man blir ju ändå taggad och hoppas på plus! har bim 12-13 juni och har i några dar nu känt av ett himla yrsel, kommer och går under dagarna, så att det riktigt snurrar. Aldrig känt förut. Har även lite tryck i brösten och stundtals lite molvärk. Vill testa redan imorgon måndag men är nojig att det är för tidigt? Då 3 dar innan bim typ ????

Det värsta som kan hända är att du slösar pengar o får negativt! Testa! :D håller alla mina timmar!
  • joss1234

Ja sant! Ni som testat och fått plus (nu eller tidigare), hur tidigt har ni isåfall fått det? Innan bin? Isåfall hur många dagar?

• Issa90
    joss1234 skrev 2019-06-09 15:00:57 följande:

Ja sant! Ni som testat och fått plus (nu eller tidigare), hur tidigt har ni isåfall fått det? Innan bin? Isåfall hur många dagar?

Testade dagen innan bim med digitalt test :D
  • larssonc

Hoppar in här! Jag är osäker på när bim är, förlorade vår bebis i vecka 19 i mars detta år och kroppen har varit konstig sen dess. Jag har även problem med mellanblödningar och kort cykel sen några år tillbaka så som sagt lite osäker men har jag en normal cykel så borde jag ha bim 16/6.

Jag går i önsketankar att det ska ha tagit sig denna månad. Jag har som sagt en kort cykel med mycket mellanblödningar. Denna månad har cykeln varit normal. Inga extra blödningar efter mensen. Kunde ta mina progesterontabletter på cd 16 som man ska (ofta tar jag dom tidigare för jag har sånna problem) och nu efter 5/10 dagar har jag ännu inga blödningar. Så jag hoppas innerligt att kroppen är normal för att jag är gravid.

Vi har en son sen innan som är 15 månader nu.

• Löken370

Hej!

Vad skulle ni säga om min tempkurva? Är den trifasiskt? Någon som kan sån här? Första gångern jag tempar så vet inte hur man ser det :) och jag vet att det är bättre med en temp med 2 decimaler men har ingen sådan och inte haft råd att köpa en så det får vara som det är nu.

• sockan

Min mens kom idag på bim dagen så hoppar över till julitråden. Stort lycka till och grattis till alla er som plussat!

• Espresso
    Löken370 skrev 2019-06-09 16:22:51 följande:

Hej!

Vad skulle ni säga om min tempkurva? Är den trifasiskt? Någon som kan sån här? Första gångern jag tempar så vet inte hur man ser det :) och jag vet att det är bättre med en temp med 2 decimaler men har ingen sådan och inte haft råd att köpa en så det får vara som det är nu.

Jag tycker inte att din kurva är trifasisk, men tempen håller sig uppe iaf vilket är ett gott tecken. Hur lång lutealfas har du?
Svar på tråden BIM Juni