• Anonym (Sorgligt)

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Vad tror du hände Madeleine McCann?

Sitter just nu och tittar på Netflix dokumentär om detta fall. Det är så sorgligt.

Jag tycker dock att det är konstigt att lämna barnen och gå ut och äta. Men det kanske är en kulturell grej? En treåring kan ju vakna och vandra iväg hur som.

• Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?
  • Tiina87
    Anonym (Jag vet) skrev 2019-05-09 15:57:02 följande:

Jo, man hittade visst liklukt på saker som de ägde, bland annat mammans byxor och fler saker som jag inte minns. FÖRÄLDRARNA säger att de inte hittade det på saker som de ägde, utredningen säger motsatsen. DNAt som de hittade VAR Madeleines, men föräldrarna säger att det inte gick att säkerställa. Det gjorde det visst. Föräldrarna säger att de inte längre är misstänkta i Portugal, men det är de visst, bara det att man inte kan sätta dem i fängelse om inte kroppen hittas eller de erkänner. Föräldrarna säger en massa saker därför att de under alla år har getts utrymme i media att säga en massa saker och påverka människor. Det är mycket anmärkningsvärt att man som misstänkt får yttra sig om fallet på det viset. Madeleines mamma tvättade Madeleines favoritnalle efter försvinnandet, vilket många ifrågasatte. Hade man annars hittat liklukt på den också? Mamman själv svarar att det var för att den var solkig, men vem vill tvätta bort sitt försvunna barns lukt från en nalle? Allt som föräldrarna har sagt och gjort i den här härvan är misstänkt.

Det är väl snarare så att DNA inte går att använda som bevis då det inte är 100% säkert (och dessutom kan komma av andra saker...).

Man kan göra mycket "konstiga" saker i chock, ex tvätta bort "bevis" etc. Och egentligen är det inte så konstigt eftersom man inte vet vad man gör.
  • Tiina87

Jo, man hittade visst liklukt på saker som de ägde, bland annat mammans byxor och fler saker som jag inte minns. FÖRÄLDRARNA säger att de inte hittade det på saker som de ägde, utredningen säger motsatsen. DNAt som de hittade VAR Madeleines, men föräldrarna säger att det inte gick att säkerställa. Det gjorde det visst. Föräldrarna säger att de inte längre är misstänkta i Portugal, men det är de visst, bara det att man inte kan sätta dem i fängelse om inte kroppen hittas eller de erkänner. Föräldrarna säger en massa saker därför att de under alla år har getts utrymme i media att säga en massa saker och påverka människor. Det är mycket anmärkningsvärt att man som misstänkt får yttra sig om fallet på det viset. Madeleines mamma tvättade Madeleines favoritnalle efter försvinnandet, vilket många ifrågasatte. Hade man annars hittat liklukt på den också? Mamman själv svarar att det var för att den var solkig, men vem vill tvätta bort sitt försvunna barns lukt från en nalle? Allt som föräldrarna har sagt och gjort i den här härvan är misstänkt.

Vad är det du vet egentligen? Var du där? Såg du exakt vad som hände?
  • Anonym (S)

Föräldrarna är inte misstänkta där mer. Deras arguido ( formal suspect ) status som dom fick september 2007 lyftes i juli 2008 pga brist av bevis. Och DNAt dom hitta var för lite för att dom skulle kunna med säkerthet länka det till madeleine, det skulle lika gärna kunnat tillhöra tvillingarna eller föräldrarna med samma dna uppbyggnad, inte tillräckligt att analysera helt enkelt. Med det sagt tror jag föräldrarna gjorde det. Sen har goncalo amaral gjort mycket fel i utredningen precis när hon försvann, allt kom igång så långsamt och medtanke på kaoset och att massa människor sprang in och ut från lägenheten och folk sprang runt och leta efter henne kunde någon av dem lätt flyttat kroppen mitt i cirkusen. vart vet jag inte, kanske dom utan nån annans vetskap på något sätt hade tillgång till någon annan bil där hon kunde ha legat länge tills dom kunde göra sig av med henne. man vet aldrig. ???????????
  • Anonym (Jobbigt)

Vad jobbigt att inte veta

• Anonym (Klarsynt)

Har ingen teori vad som kan ha hänt henne. Tycker mig dock kunna se att föräldrarna vet mer än de berättar, speciellt pappans minspel säger mig att något inte står rätt till när han pratar om dottern och hennes försvinnande. Har sett flera intervjuer och varje gång reagerat på att han ser mer nöjd än förkrossad ut. Ser ut som att båda föräldrarna döljer något. Hoppas sanningen om vad som hänt kommer fram.

• Anonym (Ell)

Marocko ligger väldigt nära. kan inte någon tagit med och sålt henne där? Jag velade mellan skyldiga föräldrar, och att någon tagit henne till Marocko. 

Något som jag reagerade på många gånger var föräldrarnas reaktioner.Kanske för att jag själv aldrig hade klarat av att hålla mig så behärskad jämt och ständigt.  En annan sak var första reaktionen när mamman upptäckt att Maddie var borta och skrek något märkligt  "the fucking bastard has taken her "!. Är det inte märkligt att direkt påpeka att ens barn blivit kidnappad, och vem är the fucking bastard (nån hon känner?)  varför inte bara anta att vaknat upp och lyckats ta sig ut för att leta efter föräldrarna? 

Inget pekar på att föräldrarna är skyldiga, men jag måste säga att reaktionerna är väldigt märkliga oavsett vad som hänt.

• Anonym (Ell)
    Anonym (Ell) skrev 2019-05-09 18:38:39 följande:

Marocko ligger väldigt nära. kan inte någon tagit med och sålt henne där? Jag velade mellan skyldiga föräldrar, och att någon tagit henne till Marocko. 

Något som jag reagerade på många gånger var föräldrarnas reaktioner.Kanske för att jag själv aldrig hade klarat av att hålla mig så behärskad jämt och ständigt.  En annan sak var första reaktionen när mamman upptäckt att Maddie var borta och skrek något märkligt  "the fucking bastard has taken her "!. Är det inte märkligt att direkt påpeka att ens barn blivit kidnappad, och vem är the fucking bastard (nån hon känner?)  varför inte bara anta att vaknat upp och lyckats ta sig ut för att leta efter föräldrarna? 

Inget pekar på att föräldrarna är skyldiga, men jag måste säga att reaktionerna är väldigt märkliga oavsett vad som hänt.

glömde en länk 
    http://www.ladbible.com/more/viral-witnesses-describe-the-mccanns-reactions-to-maddies-disappearance-20170503
  • Tiina87

Det är inte märkligt alls att tro att ens barn blivit kidnappat. Chock kan få en att göra märkliga saker.
  • Pierott

Håller fullständigt med dig. Hade jag haft barn o denne försvunnit när jag inte haft uppsyn hade jag nog tänkt att barnet knallat iväg nånstans för o söka efter mig eller pappa. Inte att barnet blivit kidnappad.
  • Tiina87
    Pierott skrev 2019-05-09 18:44:48 följande:

Håller fullständigt med dig. Hade jag haft barn o denne försvunnit när jag inte haft uppsyn hade jag nog tänkt att barnet knallat iväg nånstans för o söka efter mig eller pappa. Inte att barnet blivit kidnappad.

Det är rätt stor skillnad på Portugal och Sverige...
Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?