• Anonym (Sorgligt)

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Vad tror du hände Madeleine McCann?

Sitter just nu och tittar på Netflix dokumentär om detta fall. Det är så sorgligt.

Jag tycker dock att det är konstigt att lämna barnen och gå ut och äta. Men det kanske är en kulturell grej? En treåring kan ju vakna och vandra iväg hur som.

• Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?
  • Fjäril kär

Jag tror precis det som tidigt dök upp i utredningen, att hon fick en sömntablett och det blev för starkt, hon dog och föräldrarna fick panik och gjorde sig av med henne.

• Mrs Moneybags
    Fjäril kär skrev 2019-05-06 12:59:59 följande:

Jag tror precis det som tidigt dök upp i utredningen, att hon fick en sömntablett och det blev för starkt, hon dog och föräldrarna fick panik och gjorde sig av med henne.

Samma här och det har jag trott sedan dag 1. 

Tyvärr är det oftast någon närstående som är skyldig när ett barn blir mördat. 

Föräldrarna var visserligen läkare, men det kan vara svårt att bedöma dosen för små kroppar och hon fick förmodligen en överdos. 
  • AndreaBD

Intressant teori, men någonstans tycker jag ändå att situationen som de har nu är värre än vad de hade fått om de erkänt det. Och det hade gått att erkänna även ganska sent. Visst då hade de vilselett polisen och kanske fått något straff för det, men allt ihop hade säkert inte varit värre än det som de har nu. Det måste ju vara jättejobbigt att låtsas och ljuga om och om igen? 
  • Mrs Moneybags
    AndreaBD skrev 2019-05-06 13:05:38 följande:
    Intressant teori, men någonstans tycker jag ändå att situationen som de har nu är värre än vad de hade fått om de erkänt det. Och det hade gått att erkänna även ganska sent. Visst då hade de vilselett polisen och kanske fått något straff för det, men allt ihop hade säkert inte varit värre än det som de har nu. Det måste ju vara jättejobbigt att låtsas och ljuga om och om igen? 
    Jo, men deras liv hade vänts upp och ner totalt om de hade fått sitta i fängelse och deras andra barn hade blivit omhändertaget etc. Som förälder kan man kanske förstå att de bestämde sig för att neka, neka, neka. 

Dessutom bli av med sina läkarlegitimationer och skammen att ha tagit livet av sitt eget barn bland släkt och vänner och kollegor...

När de väl hade bestämt sig för att hålla sig till sin historia så var det bara att löpa linan ut.
  • Anonym (Sorgligt)

Det vore ju typ best case om det vore så. Men vart skulle föräldrarna ha hunnit gömma henne utan att hon hittats?
  • Anonym (Best?)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2019-05-06 13:33:20 följande:

Det vore ju typ best case om det vore så. Men vart skulle föräldrarna ha hunnit gömma henne utan att hon hittats?

Rent spontant så är väl best case att hon blev kidnappad av någon som ville ha ett barn och att hon är lycklig och ovetandes nånstans?
  • Fjäril kär
    Anonym (Sorgligt) skrev 2019-05-06 13:33:20 följande:

Föräldrarna behöver inte själv ha gjort sig av med henne, de kan ha fått hjälp av någon.

Sen för övrigt känns det lite VÄL lämpligt att barnen fick sömntabletter just den kvällen..
  • Anonym (Föräldrarna)

Jag har hela tiden trott som många andra att föräldrarna gav för hög dos sömnmedel, men oavsett om hon blev kidnappad så bär föräldrarna fulla ansvaret då de i så fall gjorde det så lätt för någon att ta henne

• Anonym (troligen)

Jag anser att det mest troliga är att föräldrarna råkade döda henne av misstag med sömnmedel.

Jag tycker inte att deras berättelse håller. Varför skulle det första man tror om ett barn saknas från ett rum vara att barnet blivit kidnappat? Det första man hade trott hade väl varit att ungen hade gått ut själv?

Det är ju också väldigt märkligt att lämna tre så små barn ensamma i ett hotellrum med öppen dörr ifall de skulle vakna och själva gå ut och leta efter sina föräldrar, stentrappor, pool, bilväg är ju uppenbara dödsfällor för så små barn. Dessutom var det tydligen ett 2 meter djupt dike precis utanför deras lägenhet eftersom det pågick något vägarbete där.

Men om de sövt dem så behövde de ju förstås inte oroa sig för att ungarna skulle vakna.

Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?