• Anonym (Sorgligt)

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Vad tror du hände Madeleine McCann?

Sitter just nu och tittar på Netflix dokumentär om detta fall. Det är så sorgligt.

Jag tycker dock att det är konstigt att lämna barnen och gå ut och äta. Men det kanske är en kulturell grej? En treåring kan ju vakna och vandra iväg hur som.

• Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?
  • Anonym (Fy)
    kaffe skrev 2019-05-07 19:11:50 följande:

Kollade just fakta. Restaurangen låg visst 80 meter bort från hotellrummet. Hur många har inte lämnat sina barn sovande och befunnit sej 80 meter från sovrummet och kört med samma som föräldrarna, regelbunden tillsyn?  

Hemma hos mina föräldrar eller syskon inne i deras lägenhet, svar ja. Inte på ett hotell utomlands.
  • Anonym (troligen)
    Andiie87 skrev 2019-05-07 21:25:39 följande:

Min samlade poäng är att jag tycker det är obehagligt med människodrev och folk som tar ställning i en fråga för enkelt. Som att flockas runt en dokumentär, tolka misstänktas ansiktsuttryck utifrån förutfattade meningar om normalt beteende samt reagera på inlagd förstärkande musik och bilder, som sakteligen då leder till en känslomässig uppfattning om något.

Jag hade velat begära av mänskligheten att åtminstone göra ett försök till att luta sig tillbaka, skapa en distans till känslor och granska fakta så objektivt som möjligt. Utan att för den sakens skull heller behöva ta ställning i en fråga. 

I princip all media idag köper föräldrarnas berättelse. Även den omtalade dokumentären som ju gör ett fullkomligt karaktärsmord på den portugisiske polischefen som skötte utredningen och som hävdar att det var föräldrarna. Hela Storbritannien köper uppenbarligen också på föräldrarnas berättelse eftersom fallet fortfarande undersöks polisiärt. Det finns flera aktuella svenska nyhetsartiklar ute om ev misstänkta kidnappare. Så föräldrarna har ju väldigt mycket stöd.

Eftersom det inte finns någon bevisning alls så går det ju inte att veta om de inte hittar nåt. Time will tell. Jag tror dock inte att de kommer hitta henne.
  • Anonym (troligen)
    kaffe skrev 2019-05-07 19:11:50 följande:

Kollade just fakta. Restaurangen låg visst 80 meter bort från hotellrummet. Hur många har inte lämnat sina barn sovande och befunnit sej 80 meter från sovrummet och kört med samma som föräldrarna, regelbunden tillsyn?  

De såg en vägg och ett stängt fönster, det hade ju inte hjälpt ett dugg om barnen tex blivit sjuka eller vaknat. De tittade till dem ca var 30-45 min, fast ibland öppnade de inte ens dörren. Och 30 min är väldigt lång tid om en ettåring ligger ensam och kräks i sängen eller om de fått hög feber. För det var ju inte bara en treåring ensam utan även tvillingarna som bara var 1,5. Dessutom gick ytterdörren inte in mot hotellområdet och restaurangen så den var inte synlig från där dem satt.

Ingen jag känner skulle lämna sina barn ensamma på det sättet. När man går ut och äter på semestern brukar man ha sina barn med sig- de behöver ju trots allt också äta.
  • smulpaj01
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 07:04:26 följande:

I princip all media idag köper föräldrarnas berättelse. Även den omtalade dokumentären som ju gör ett fullkomligt karaktärsmord på den portugisiske polischefen som skötte utredningen och som hävdar att det var föräldrarna. Hela Storbritannien köper uppenbarligen också på föräldrarnas berättelse eftersom fallet fortfarande undersöks polisiärt. Det finns flera aktuella svenska nyhetsartiklar ute om ev misstänkta kidnappare. Så föräldrarna har ju väldigt mycket stöd.

Eftersom det inte finns någon bevisning alls så går det ju inte att veta om de inte hittar nåt. Time will tell. Jag tror dock inte att de kommer hitta henne.

När blir detta fall ett cold case? Önskar få veta sanningen innan jag dör snart.
  • Anonym (kalle)
    Andiie87 skrev 2019-05-07 21:25:39 följande:
    Min samlade poäng är att jag tycker det är obehagligt med människodrev och folk som tar ställning i en fråga för enkelt. Som att flockas runt en dokumentär, tolka misstänktas ansiktsuttryck utifrån förutfattade meningar om normalt beteende samt reagera på inlagd förstärkande musik och bilder, som sakteligen då leder till en känslomässig uppfattning om något.

Jag hade velat begära av mänskligheten att åtminstone göra ett försök till att luta sig tillbaka, skapa en distans till känslor och granska fakta så objektivt som möjligt. Utan att för den sakens skull heller behöva ta ställning i en fråga. 
    Håller med i att man inte ska lägga in egna känslor och tex fördomar om hur man "borde reagera" om ens barn försvunnit. Att man inte automatiskt är skyldig bara för man agerar på ett visst sätt.

Men har alltid tyckt att deras story inte hållit helt. 

Oavsett detta: hade inte lämnat barn ensamma i ett hotellrum på det sättet. Kan tänka mig att föräldrarna druckit.
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 07:04:26 följande:

Jag började kolla på dokumentären igår pga ståhejet i den här tråden. Att det skulle varit någon av föräldrarna eller i sällskapet vill jag nästan påstå orealistiskt. Hur i helvete skulle någon av dem ha lyckats gömma/frakta bort en kropp under ca 20-30 min tid, utan att detta upptäcks, när de andra sitter på restaurangen, på ett sådant sätt att kroppen aldrig hittas igen ? Skallgången kommer till på köpet igång väldigt tidigt på kvällen/natten.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (kalle) skrev 2019-05-07 21:18:23 följande:

Tycker ändå att mammans ögon ser mer sorgsna ut på bilder, medan hans ögon ser mer kalla ut. 

Lol, case closed då
  • Andiie87
    Anonym (kalle) skrev 2019-05-08 07:33:47 följande:

Håller med i att man inte ska lägga in egna känslor och tex fördomar om hur man "borde reagera" om ens barn försvunnit. Att man inte automatiskt är skyldig bara för man agerar på ett visst sätt.

Men har alltid tyckt att deras story inte hållit helt. 

Oavsett detta: hade inte lämnat barn ensamma i ett hotellrum på det sättet. Kan tänka mig att föräldrarna druckit.

Började se dokumentären igår till följd av den här tråden. Att föräldrarna och sällskapet var naiva det köper jag. De var ett stort sällskap som turades om att var 20e minut gå och kolla till barnen. De hade satt detta i system under semestern, vilket hade pågått någon vecka eller så. Om de var naiva från början, så kanske det bara späddes på med tiden, och de blev allt mindre vaksamma. Tyvärr.
  • Anonym (troligen)
    Andiie87 skrev 2019-05-08 08:10:21 följande:

Jag började kolla på dokumentären igår pga ståhejet i den här tråden. Att det skulle varit någon av föräldrarna eller i sällskapet vill jag nästan påstå orealistiskt. Hur i helvete skulle någon av dem ha lyckats gömma/frakta bort en kropp under ca 20-30 min tid, utan att detta upptäcks, när de andra sitter på restaurangen, på ett sådant sätt att kroppen aldrig hittas igen ? Skallgången kommer till på köpet igång väldigt tidigt på kvällen/natten.

Om det är föräldrarna så tror jag inte att en person gjort det själv utan antingen båda föräldrarna tillsammans och eventuellt vet även vännerna eller iaf någon av vännerna om det. Jag tror inte att de dödat henne medvetet utan att det i så fall är en olyckshändelse och att de i stunden av panik gör valet att skyla över sin skuld genom att gömma kroppen. I så fall har de såklart gjort det innan de påkallat uppmärksamhet.

Rent statistiskt är det ju extremt osannolikt att en främling tagit henne jämfört med om hon förolyckats av en olyckshändelse eller att familj eller nära vän skulle vara skyldig. Därmed inte sagt att det är uteslutet men det är ju helt klart det minst sannolika rent statistiskt.
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 08:32:39 följande:
    Om det är föräldrarna så tror jag inte att en person gjort det själv utan antingen båda föräldrarna tillsammans och eventuellt vet även vännerna eller iaf någon av vännerna om det. Jag tror inte att de dödat henne medvetet utan att det i så fall är en olyckshändelse och att de i stunden av panik gör valet att skyla över sin skuld genom att gömma kroppen. I så fall har de såklart gjort det innan de påkallat uppmärksamhet.

Rent statistiskt är det ju extremt osannolikt att en främling tagit henne jämfört med om hon förolyckats av en olyckshändelse eller att familj eller nära vän skulle vara skyldig. Därmed inte sagt att det är uteslutet men det är ju helt klart det minst sannolika rent statistiskt.
    Ingen har nog missat 2019 att det är oftast en förövare som står offret nära. Du behöver inte älta argumentet!

Så nu är din nya teori att några i sällskapet tillsammans gått ihop för att skyla över en potentiell olyckshändelse, år in och år ut. De skulle då tillsammans ha lyckats gömma kroppen på ca en halvtimme innan de drar igång larmet, en kropp som aldrig hittas igen, Samt medvetet dragit in media från hela världen pga missnöje med den portugisiska polisen. Nää.

Vi kan inte bortse från det faktum att det kan ha rört sig om en pedofil eller någon form av organiserad brottslighet. 
Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?