• Anonym (Sorgligt)

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Vad tror du hände Madeleine McCann?

Sitter just nu och tittar på Netflix dokumentär om detta fall. Det är så sorgligt.

Jag tycker dock att det är konstigt att lämna barnen och gå ut och äta. Men det kanske är en kulturell grej? En treåring kan ju vakna och vandra iväg hur som.

• Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 10:22:14 följande:

Jag tror inte de är psykopater eller kallsinniga. Jag tror att hon har dött av misstag eller möjligen oaktsamhet och att de agerat för att dölja skulden och allt som skulle ha följt på det- fängelse, förlorad vårdnad om de andra barnen, förlorat anseende, förlorad läkarlegitimation osv. I princip hela deras liv skulle ju slås i spillo.

Men såklart KAN hon ha blivit bortrövad också, jag hävdar inte att jag vet, bara vad jag tycker verkar troligast.

1. Läkemedlet de givit kan knappast ha orsakat ett dödsfall. Det finns experter som uttalat sig i frågan. Läs alltid på om ett läkemedel ordentligt innan du börjar spekulera. / yrkesverksam inom vården

2. Portugisisk polis betedde sig dessutom likt rysk polis i sina förhör, där de försökt bryta ner flera misstänkta plus föräldrarna. Det tyder på desperation i att kunna lösa ett fall i allmänhetens och medias ögon.

Tänker inte ta upp mina tidigare argument för att jag anser att din teori brister, du kan dem.

Mitt moraliska anspråk syftar på att det finns nog ingenting värre än att rikta anklagelser mot personer där inte tillräcklig bevisning finns. Nu påstår du att du inte tar ställning, men det är inte min uppfattning med hänsyn till dina tidigare inlägg. Konsekvenserna av att bli oskyldigt misstänkt innebär ofta ett enormt emotionellt lidande, därav har du som utomstående ett ansvar i hur du bedömer andra.
  • klyban
    klen skrev 2019-05-08 10:52:01 följande:
    Han bor ju på orten så han har mycket mer info än det som vi läser om.

Du menar skvaller, det är liksom inte samma sak och är betydelselöst för allt du tror.

Men förövare kan vara många, men har svårt och se annat än att hon är inlåst i en källare eller nedgrävd.

Varför förövare kan vara många, det är för det skett i en sådan miljö där pedofiler kan frodas i, du har andra grenar av perversion som också gärna hamnar på såna ställen.(och då inte för det stället, utan för folk samlas i turistorter, och där gillar man att vara predator).

Och sen alla alternativ med föräldrarna, men tror mer på främling teorin och pga man är i denna miljö.
    Hade det varit i runt hemmet, då hade blickarna riktas på ett helt annat sätt mot föräldrar.
    Men som jag förstår det så är ingen riktigt utan misstanke, så det är detta man får arbeta med tills man kan fokusera in på en individ.

hur många meter var det?
  • plättarmedsylt
    klen skrev 2019-05-08 10:52:01 följande:

Han bor ju på orten så han har mycket mer info än det som vi läser om.

Hur har han fått den informationen? Känner han några inblandade? Jag har inte mer information om de brott som begåtts på den ort jag bor, än det som skrivits i media.
  • klen
    plättarmedsylt skrev 2019-05-08 12:17:55 följande:
    Hur har han fått den informationen? Känner han några inblandade? Jag har inte mer information om de brott som begåtts på den ort jag bor, än det som skrivits i media.
    Han är reporter och har talat med folk på plats. Polischefen har sin teori klar men McCans är väldigt rika vilket påverkar saker i Portugal mer än i Sverige.
  • AndreaBD
    klen skrev 2019-05-08 13:31:41 följande:
    Han är reporter och har talat med folk på plats. Polischefen har sin teori klar men McCans är väldigt rika vilket påverkar saker i Portugal mer än i Sverige.
    Vad säger han då? Vem tror han det var då?
  • Anonym (Kanske)

Har på nära håll sett hur en person som klivit fram som spaningsledare efter en försvunnen person sedan visat sig ha mördat den försvunnna personen och gjort sig av med kroppen. Personen har sedan fönekat inblandning i mordet, trots att domstolen fann det utom tvivel.

Det gör att jag tror att samma sak kan ha hänt här. En av föräldrarna kan ha gjort det av misstag och sedan gömt och forslat bort kroppen. Sen har chocken gjort att hen förträngt det, eller så vill man inte erkänna. Dock svårt att tro att båda skulle vara inblandade.

• plättarmedsylt

Och polischefen är övertygad om att föräldrarna dödade henne?
  • Anonym (g)
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-07 08:03:18 följande:
    Om det hänt på det sättet så har de haft tid att få undan henne innan de påkallade uppmärksamhet. De kan också ha fått hjälp av sina vänner. Hundarna hade markerat på två ställen, bakom soffan och i bagageluckan på bilen de hyrde efteråt. Det fanns några spår i bilen, men de var inte tillräckligt kompletta för att 100% säkerhet kunna sägas tillhöra flickan.

Hon kan ju också ha dött på nåt annat sätt, av olyckshändelse. Tex om hon gått ut själv ur lägenheten, eller som någon skrev någon reaktion på något.

Det som främst talar emot kidnappning är att storyn inte håller. Hur skulle en kidnappare kunna klättra in genom ett litet fönster, ta en sovande treåring i famnen, klättra ut genom fönstret och gå med barnet i famnen nerför gatan utan att något av barnen vaknar, utan att lämna spår och utan att någon (utom föräldrarnas vän) ser det. Det fanns dessutom vakter på området och familjen var rik, det är en extremt stor risk att ta som kidnappare att försöka sig på något liknande.
    De hyrde ju bilen långt senare, Menar du att de hållit kroppen gömd någonstans och sedan fraktat den flera veckor senare i hyrbilen? Och kidnapparen tog sig troligen in genom fönstret men gick ut genom dörren.
  • klyban
    Skvaller funkar inte.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Hmmpålki)

[quote=79612614][quote-nick]Andiie87 skrev 2019-05-08 09:34:15 följande:[/quote-nick]Inser du att teorin om att flera inblandade personer (föräldrar och vänner), som troligen bär på ett samvete, är ett mycket mer osäkert statistiskt scenario än att flickan blivit bortrövad av en ensam pedofil? Att pedofiler för bort barn sker sällan, men fallet Madeleine karaktäriseras också av ett scenario som sker sällan. Hänger du med på ekvationen? Föräldrarna har varit aktiva i sökandet internationellt sedan försvinnandet skedde, deltagit i media etc.. Som sagt, ytterst osannolikt att det rör sig om två kallsinniga psykopater som sammansvetsats i fallet gentemot deras dotters försvinnande.[/

Det finns många som själva har mördat för att sedan hjälpa till så mycket de bara kan vid sökande osv för att själva dölja spår och veta eventuellt vad polisen får reda på mm.

I alla Missing persons program jag sett så har verkligen alla oavsett hur lång tid det gått haft nära till tårar när de börjar tala om vad som hänt.

Mamman är väldigt kall tycker jag. Har inte sett en enda bild på henne där hon uppriktigt sagt ser ledsen ut.

Det gör definitivt att ringer varningsklockor hos mig iallafall.

Kanske inte vännerna är med på det. Det har ju faktiskt hänt förut att folk lyckats mörda och gömma undan på mycket kort tid. Så varför inte nu.

Låter väldigt osannolikt att någon skulle bara kliva in och ta barnet och ingen annan om det nu verkligen var så att det var pedofiler.

Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?