Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 10:22:14 följande:
Jag tror inte de är psykopater eller kallsinniga. Jag tror att hon har dött av misstag eller möjligen oaktsamhet och att de agerat för att dölja skulden och allt som skulle ha följt på det- fängelse, förlorad vårdnad om de andra barnen, förlorat anseende, förlorad läkarlegitimation osv. I princip hela deras liv skulle ju slås i spillo.
Men såklart KAN hon ha blivit bortrövad också, jag hävdar inte att jag vet, bara vad jag tycker verkar troligast.
1. Läkemedlet de givit kan knappast ha orsakat ett dödsfall. Det finns experter som uttalat sig i frågan. Läs alltid på om ett läkemedel ordentligt innan du börjar spekulera. / yrkesverksam inom vården
2. Portugisisk polis betedde sig dessutom likt rysk polis i sina förhör, där de försökt bryta ner flera misstänkta plus föräldrarna. Det tyder på desperation i att kunna lösa ett fall i allmänhetens och medias ögon.
Tänker inte ta upp mina tidigare argument för att jag anser att din teori brister, du kan dem.
Mitt moraliska anspråk syftar på att det finns nog ingenting värre än att rikta anklagelser mot personer där inte tillräcklig bevisning finns. Nu påstår du att du inte tar ställning, men det är inte min uppfattning med hänsyn till dina tidigare inlägg. Konsekvenserna av att bli oskyldigt misstänkt innebär ofta ett enormt emotionellt lidande, därav har du som utomstående ett ansvar i hur du bedömer andra.