• Anonym (Sorgligt)

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Vad tror du hände Madeleine McCann?

Sitter just nu och tittar på Netflix dokumentär om detta fall. Det är så sorgligt.

Jag tycker dock att det är konstigt att lämna barnen och gå ut och äta. Men det kanske är en kulturell grej? En treåring kan ju vakna och vandra iväg hur som.

• Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?
  • fjanten

Jag tror inte att det var föräldrarna. Föräldrarna gjorde sig skyldiga till att lämna barnen själva, men jag tror inte att det var föräldrarna som hade ihjäl Madeleine eller på annat sätt gjorde sig av med henne.

• klen

Föräldrarna gav henne för mycket sömnmedel. Hon dog. De dumpade kroppen och gjorde sig en förmögenhet på att lura av omvärlden pengar för att tycka synd om dom. (Har en kompis som bor i Praia da Luz där det hände).

• Anonym (gjorde sig av med henne)

De gjorde sig givetvis av med henne, eftersom hon var en jobbig unge som någon av de(förmodligen farsan) hade tröttnat på.

Anonym (Förälder) skrev 2019-05-07 07:51:26 följande:

Jag tror som många här, att föräldrarna har dödat henne.
    Må vara oavsiktligt men de har gjort det.

Väldigt skum historia rakt av.

Nej, det var avsiktligt.
    Andiie87 skrev 2019-05-07 09:18:30 följande:
    Varför har föräldrarna kört en sån världsomfattande sökning efter Madeleine? De har i princip aldrig slutat letat eller gett upp. Vad är oddsen för att två personer på samma gång är rena psykopater och kan hålla detta hemligt år in och ut? Någon av föräldrarna borde ha läckt ut information av skuldkänslor för längesen.
    Det kallas dupering och är ett sätt att vilseleda folk.
  • klyban

Det troliga är  i en källare eller redan nedgrävd.

hur många meter var det?
  • Anonym (Lovisa)

Jag är ganska säker på att föräldrarna är inblandade på något sätt. Att lämna en 3-åring som sover ensam för att gå ut och äta, är inte normalt. Inga vettiga föräldrar gör så. Föräldrarna är garanterat skumma och inblandade på något sätt.

• Pierott
    Andiie87 skrev 2019-05-07 09:28:47 följande:

Har sett en del intervjuer med föräldrarna, och de har haft ögonen på sig hela vägen. Jag känner definitivt att jag inte kan ta ställning i huruvida de är skyldiga eller inte. Glöm aldrig medias och dokumentärers makt att infiltrera ditt huvud och påverka ditt sätt att betrakta en händelse eller situation, eller för den delen hur vi betraktar specifika människor.

Att dom blev misstänka för mord har inget med media och göra. Det var ett beslut polisen tog.
  • Anonym (Anna)

Jag tror inte att hon lever men är tveksam till huruvida föräldrarna dödat henne.

Tycker dem ska avbryta sökandet, den brittiska staten har gett polisen så mycket pengar för att fortsätta sökandet. I november 2018 uppgick summan till 11.75 miljoner pund, en bra bit över 130 miljoner kronor. Tänk om alla olösta fall fick sådan specialbehandling.

https://www.bbc.com/news/uk-46196238

• Pierott
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-07 17:58:05 följande:

Jag tror inte att hon lever men är tveksam till huruvida föräldrarna dödat henne.

Tycker dem ska avbryta sökandet, den brittiska staten har gett polisen så mycket pengar för att fortsätta sökandet. I november 2018 uppgick summan till 11.75 miljoner pund, en bra bit över 130 miljoner kronor. Tänk om alla olösta fall fick sådan specialbehandling.

www.bbc.com/news/uk-46196238

Om det funnits minsta tecken på att hon lever och är kidnappad så kunde väl den summan kanske vara befogad. Men ingenting på såpass många år så borde man bara lägga det till olösta fall.
Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?