• Anonym (H)

    SD kvinnovänliga? Kiss my ass!!

    Ett parti som påstår sig värna om kvinnor sparkar ut kvinnor som slår larm om sexuella övergrepp.

    Och de påstår sig respektera kvinnans rätt till sin egen kropp.

  • Svar på tråden SD kvinnovänliga? Kiss my ass!!
  • Anonym (----)
    Anonym (Ja) skrev 2019-05-21 18:02:33 följande:

    Nej, jag kan inte se någon tydlig skillnad.

    För det första vet jag inte med säkerhet att ditt och medias påståenden är helt korrekt.

    Samt att meetoo-kampanjen och liknande har visat att sådant beteende, att först förneka och förminska, är mera regel än undantag.

    Jag tycker det är åt h-vete.

    Men jag kan inte se att just det här fallet skulle vara unikt.

    Jag tycker nog det alltid har varit mera regel än undantag att alla partier och andra organisationer som drabbats av individer som inte kan uppföra sig först förnekar, förminskar och bär sig minst sagt märkligt åt.

    Jag vet inte men jag får en känsla av att SD vid flera tillfällen har varit handlingskraftiga och plockat bort vissa individer? Kanske mer elelr åtminstone minst lika handlingskraftiga som vissa andra partier?

    Jag tar lika tydlig ställning mot alla dessa individer, oavsett parti-tillhörighet.Men tar du lika tydlig ställning mot dem alla? Eller tillhör du dem som bara tar ställning mot SD:are men väljer blunda för om det finns de som uppför sig som idioter inom t ex ditt eget parti?

    OBS: Jag är inte SD:are och har aldrig röstat på SD.


    Jag tar ställning mot alla förövare, oavsett partitillhörighet.

    Just det här fallet är extremt tydligt, förövaren har öppet erkänt vad han har gjort (brottslig handling) och hans parti uttalar sitt stöd för honom. Det är fakta, inget påhitt av media.

    De fall jag känner till från senaste året är ett fall från Centern där partiet först mörkade och sedan plockade bort förövaren, partiledningen stöttade honom inte. Sedan ett fall från Liberalerna där partiet plockade bort förövaren direkt, utan omsvep. Ett fall från MUF där det har mörkats och tjejen har blivit trackad och partiledningen har låtsats som att de inte känner till det.

    Du får väldigt gärna ge exempel på fall där partier de senaste 10 åren har öppet visat sitt stöd för en förövare.

    Och ja, du har helt rätt i att SD efter påtryckning har plockat bort folk som har agerat med grovt våld. Vilket i mina ögon visar på att våld mellan män ses som allvarligt inom partiet medan sexuella övergrepp försvaras.
  • Akira Öken
    Anonym (Ja) skrev 2019-05-21 15:37:35 följande:

    Ja men jag uppfattar det som att i princip alla partier, inklusive SD, uppger sig driva jämställdhetsfrågor?

    Om jag lyssnar på flera ledande personer i SD, t ex partiledardebatter, och om jag läser deras partiprogram, så är det tydligt att de driver jämställdhetsfrågor.

    Även i flera partier som ivrigt och högljutt påstår sig driva jämställdhetsfrågor finns det ju flera exempel på individer som har uppträtt illa både mot kvinnor och mot andra. Eller menar du att det inte existerar i sådana partier?

    Jag kommer även tänka på de där väljarundersökningarna som visar att SD växer starkt bland kvinnor och särskilt bland invandrarkvinnor. Det kan väl inte bero på att SD av dessa kvinnor skulle upplevas arbeta mot jämställdhet?

    OBS: Jag är inte SD:are och har aldrig röstat på SD.


    "Uppger sig", ja. Men jag tror man får titta lite närmare på respektive partis förslag (och tänka lite själv) för att se vilka som arbetar för jämställdhet och vilka som använder sig att begreppet för att det låter bra.

    Jag vet inte vad du menar med din fråga "Eller menar du att det inte existerar i sådana partier?". Såvitt jag vet har jag inte skrivit något i närheten av det du verkar vilja påstå, så det får stå helt för dig.

    Jag har inte sett de undersökningar du refererar till och ditt antagande får återigen stå helt för dig.
  • klyban

    Gillar inte Melin oftast, just för hon har en havererad syn om vanliga människor vill och tycker.
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wPxmQM/ett-totalhaveri-for-sverigedemokraterna
    Men när man får det uppspaltat så här, så kan man faktiskt undra vem som skötte detta.
    Och hur man an göra så många misstag, man borde från sekund ett fattat att detta är explosivt och svårt.
    Men istället försöker man som brukligt dölja det man håller på med.
    Sen sure, vi pöbeln har normalt inte sista ordet, men här kan det nog bli så.


     


    Sen om ni ska "omvända" SD-röstare, så strunta i de som inte finns nått hopp för ändå(det ser man i deras konstanta ljugandet).
    För det är bara ett slöseri med tid.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Sd-medlem)

    KW läckte ju för partiet skadliga uppgifter, bara en vecka före ett val. Det är helt oacceptabelt. Det var dessutom inte ens hon som hade blivit utsatt. Detta handlade heller inte om den utsatta kvinnan, utan det var en hämndaktion mot partiet, det är uppenbart. 

    Sedan råkar jag veta, p.g.a. att jag är partimedlem och tidigare har varit företrädare för Sd, att det här inte var den första tråkiga incidenten med KW. Hon är en av de politiker som sätter sin egen karriär före partiets bästa, och sådana personer finns det tyvärr i alla partier.

    Det märker man ju bara på, att hon sa i Expressen igår att hon funderar på att ta tillbaka sin röst och rösta på något annat än Sd på söndag. Så gör man ju inte om man tror att ett parti är det bästa för Sverige, och det är DET som ska vara motivationen när man arbetar politiskt. Att göra något bra för Sverige. Den egna karriären, och hur man blir eller anser sig bli behandlad av andra personer i partiet - vare sig de flyttar ner en på en vallista eller tar en på brösten - ska vara underordnat Sveriges bästa.

    Själv skulle jag inte ha anmält ens en fullbordad våldtäkt, på den tiden då jag var aktiv i Sd, för partiets bästa var så mycket viktigare för mig. (Nej det är inget som hände, men jag kommer ihåg att vi var några tjejer som reflekterade över hur vi skulle göra, när en annan tjej polisanmälde en våldtäkt och naturligtvis orsakade den vanliga skadeglada medieuppståndelsen.)

  • Anonym (väljare)
    Anonym (Sd-medlem) skrev 2019-05-22 03:36:52 följande:

    KW läckte ju för partiet skadliga uppgifter, bara en vecka före ett val. Det är helt oacceptabelt. Det var dessutom inte ens hon som hade blivit utsatt. Detta handlade heller inte om den utsatta kvinnan, utan det var en hämndaktion mot partiet, det är uppenbart. 

    Sedan råkar jag veta, p.g.a. att jag är partimedlem och tidigare har varit företrädare för Sd, att det här inte var den första tråkiga incidenten med KW. Hon är en av de politiker som sätter sin egen karriär före partiets bästa, och sådana personer finns det tyvärr i alla partier.

    Det märker man ju bara på, att hon sa i Expressen igår att hon funderar på att ta tillbaka sin röst och rösta på något annat än Sd på söndag. Så gör man ju inte om man tror att ett parti är det bästa för Sverige, och det är DET som ska vara motivationen när man arbetar politiskt. Att göra något bra för Sverige. Den egna karriären, och hur man blir eller anser sig bli behandlad av andra personer i partiet - vare sig de flyttar ner en på en vallista eller tar en på brösten - ska vara underordnat Sveriges bästa.

    Själv skulle jag inte ha anmält ens en fullbordad våldtäkt, på den tiden då jag var aktiv i Sd, för partiets bästa var så mycket viktigare för mig. (Nej det är inget som hände, men jag kommer ihåg att vi var några tjejer som reflekterade över hur vi skulle göra, när en annan tjej polisanmälde en våldtäkt och naturligtvis orsakade den vanliga skadeglada medieuppståndelsen.)


    Du skulle inte anmäla en våldtäkt för att partiet betyder allt?
    Så man ska tysta ner ett allvarligt brott om det händer?
    Låter som något man gör i en sekt och inte i ett parti.
    Är du säker att Jimmie Åkesson skulle hålla med dig?
    Hoppas verkligen inte det, om en våldtäkt händer mellan partimedlemmar hoppas jag verkligen att det anmäls och att partiet vilket det än är tar avstånd ifrån det.

    Själv skulle jag inte ha anmält ens en fullbordad våldtäkt, på den tiden då jag var aktiv i Sd, för partiets bästa var så mycket viktigare för mig. (Nej det är inget som hände, men jag kommer ihåg att vi var några tjejer som reflekterade över hur vi skulle göra, när en annan tjej polisanmälde en våldtäkt och naturligtvis orsakade den vanliga skadeglada medieuppståndelsen.)
  • klyban
    Anonym (Sd-medlem) skrev 2019-05-22 03:36:52 följande:
    KW läckte ju för partiet skadliga uppgifter, bara en vecka före ett val. Det är helt oacceptabelt. Det var dessutom inte ens hon som hade blivit utsatt. Detta handlade heller inte om den utsatta kvinnan, utan det var en hämndaktion mot partiet, det är uppenbart. 

    Sedan råkar jag veta, p.g.a. att jag är partimedlem och tidigare har varit företrädare för Sd, att det här inte var den första tråkiga incidenten med KW. Hon är en av de politiker som sätter sin egen karriär före partiets bästa, och sådana personer finns det tyvärr i alla partier.

    Det märker man ju bara på, att hon sa i Expressen igår att hon funderar på att ta tillbaka sin röst och rösta på något annat än Sd på söndag. Så gör man ju inte om man tror att ett parti är det bästa för Sverige, och det är DET som ska vara motivationen när man arbetar politiskt. Att göra något bra för Sverige. Den egna karriären, och hur man blir eller anser sig bli behandlad av andra personer i partiet - vare sig de flyttar ner en på en vallista eller tar en på brösten - ska vara underordnat Sveriges bästa.

    Själv skulle jag inte ha anmält ens en fullbordad våldtäkt, på den tiden då jag var aktiv i Sd, för partiets bästa var så mycket viktigare för mig. (Nej det är inget som hände, men jag kommer ihåg att vi var några tjejer som reflekterade över hur vi skulle göra, när en annan tjej polisanmälde en våldtäkt och naturligtvis orsakade den vanliga skadeglada medieuppståndelsen.)

    Irrelevant om vem som är utsatt, det är saken som är saken.

    Vad KW säger i övrigt, är även detta irrelevant, saken är handlingen.
    och att skylla på jag var full, det är den mest korkade ursäkten man kan hitta på, för den bara berättar att man är den som tror man inte har ansvar för sina handlingar.

    Vi vet redan att politisk agenda är viktigare i individen och landet detta är bara ett steg till fascism, och din retorik.
    Och man kan ställa sig frågan om du är medveten om detta eller inte, men verkar som du är.
    Så vart kommer den hybrisen ifrån?
    Och en inspelning på detta, går inte missa att säga.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (väljare) skrev 2019-05-22 06:04:56 följande:
    Du skulle inte anmäla en våldtäkt för att partiet betyder allt?
    Så man ska tysta ner ett allvarligt brott om det händer?
    Låter som något man gör i en sekt och inte i ett parti.
    Är du säker att Jimmie Åkesson skulle hålla med dig?
    Hoppas verkligen inte det, om en våldtäkt händer mellan partimedlemmar hoppas jag verkligen att det anmäls och att partiet vilket det än är tar avstånd ifrån det.

    Själv skulle jag inte ha anmält ens en fullbordad våldtäkt, på den tiden då jag var aktiv i Sd, för partiets bästa var så mycket viktigare för mig. (Nej det är inget som hände, men jag kommer ihåg att vi var några tjejer som reflekterade över hur vi skulle göra, när en annan tjej polisanmälde en våldtäkt och naturligtvis orsakade den vanliga skadeglada medieuppståndelsen.)

    Saken är att där berättar man hur lite kvinnor betyder i det partiet, men vissa kvinnor gillar förnedras av någon anledning och verkar tro alla vill vara små nickedockor.


    Menar bara vad du såg ovan, där anser Sd-medlem att våldta en kvinna inte är nödvändigt att anmäla för partiet är viktigare.


    Men det måste man ställa sig frågan, varför får inte vi andra våldta?(detta är en retorisk fråga, då jag vet en del har väldigt svårt och greppa det på förhand, och troligtvis inte ens efter jag skrivit ens förstår det.)
    För det verkar ju att det är okey om man bara lägger in den i sin politiska agenda.


     


    Men visst är det lustigt att vi har ett snack om våldtäkter inte ska anmälas, och partiet bakom är SD och även en kvinna som anser våldta är inte så farligt som det ska anmälas.
    Och sen samtidigt säger man är kvinnovänlig och kvinnor stöttar detta beteende.


    Och där har vi = Agenda är viktigare än allt.
    Och våldta någon är helt okey så länge man får säga det själv.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Sd-medlem)
    klyban skrev 2019-05-22 06:46:12 följande:

    Saken är att där berättar man hur lite kvinnor betyder i det partiet, men vissa kvinnor gillar förnedras av någon anledning och verkar tro alla vill vara små nickedockor.


    Menar bara vad du såg ovan, där anser Sd-medlem att våldta en kvinna inte är nödvändigt att anmäla för partiet är viktigare.


    Men det måste man ställa sig frågan, varför får inte vi andra våldta?(detta är en retorisk fråga, då jag vet en del har väldigt svårt och greppa det på förhand, och troligtvis inte ens efter jag skrivit ens förstår det.)
    För det verkar ju att det är okey om man bara lägger in den i sin politiska agenda.


     


    Men visst är det lustigt att vi har ett snack om våldtäkter inte ska anmälas, och partiet bakom är SD och även en kvinna som anser våldta är inte så farligt som det ska anmälas.
    Och sen samtidigt säger man är kvinnovänlig och kvinnor stöttar detta beteende.


    Och där har vi = Agenda är viktigare än allt.
    Och våldta någon är helt okey så länge man får säga det själv.


    Jag har aldrig sagt att det är "helt okay" att våldta någon. Det är alldeles förfärligt. Men om man inser att man kommer att skada sitt parti om man anmäler - och det gör man, i alla fall om det bara är dagar eller veckor kvar till nästa val - och att partiet är Sveriges enda hopp. Då kan man välja att avstå från anmälan och svälja den kränkningen för "the greater good" så att säga. För landets och folkets bästa.

    På samma sätt kan man avstå från att göra politisk karriär i partiet även om man skulle få möjlighet (i Sd var det tidigare lätt eftersom inte så många vågade bli Sd-politiker), för att man inser själv att man inte har de egenskaper som krävs. Eller att man i alla fall inte är bäst, att det finns andra som är bättre. I mitt fall var det, att jag inte var särskilt bra på att "ta folk" vid torgmöten och i valstugor. Så jag avstod från att (kanske) gå vidare till en riksdagsplats, för att det var bättre att andra, som hade mer people skills, fick representera Sd utåt. Huvudsaken är ju att Sd får framgångar, inte att jag personligen får det. Jag är bara en liten kugge i ett stort maskineri - och så borde alla politiker tänka, annars har de fel motivation.

    Men jag tror att du saknar förmågan till starka patriotiska känslor, och då förstår du inte det här. 
  • Anonym (Sd-medlem)
    klyban skrev 2019-05-22 06:40:34 följande:

    Irrelevant om vem som är utsatt, det är saken som är saken.

    Vad KW säger i övrigt, är även detta irrelevant, saken är handlingen.
    och att skylla på jag var full, det är den mest korkade ursäkten man kan hitta på, för den bara berättar att man är den som tror man inte har ansvar för sina handlingar.

    Vi vet redan att politisk agenda är viktigare i individen och landet detta är bara ett steg till fascism, och din retorik.
    Och man kan ställa sig frågan om du är medveten om detta eller inte, men verkar som du är.
    Så vart kommer den hybrisen ifrån?
    Och en inspelning på detta, går inte missa att säga.


    Det måste ju vara upp till den enskilda kvinnan själv om hon vill anmäla eller inte, och om hon vill att händelsen ska komma ut eller inte. Nu gick Kristina W förbi hennes vilja, och det är alldeles förfärligt! Tänk även på att kvinnan kan komma att drabbas av tråkningar och fula skämt för detta. Om hon går vidare i partiet och blir känd, kan skämttecknare och komiker göra nummer av händelsen. Det kom ju även fram att hon befann sig på en spritfest, sådant vill man kanske inte heller ha ut. Hennes man och barn där hemma kanske trodde att hon arbetade hårt när hon var borta från dem - och så var hon på spritfest!!!

    Det hade med största sannolikhet varit bättre även för henne, att händelsen aldrig kommit ut. Hur eller hur, så borde det ha varit hennes beslut och inte KW:s.

    Angående själva händelsen. Tja, så länge som män och kvinnor befinner sig tillsammans på hotellrum och dricker sig berusade, så kommer det att hända sådant här. I annat fall hade vi varit utdöda för länge sedan... På den tiden jag var Sd-representant hade vi helt alkoholfri representation. Om man var på en restaurang någon gång kunde man få köpa ETT (1) glas vin eller öl för egna pengar, inte mer. Detta var bestämt i vårt lokalförbunds lokala regler, just för att ingen av oss skulle skämma ut partiet. Det är synd att inte samma regler gäller på alla distrikten samt på Riks, men tydligen inte...
  • Anonym (Sd-medlem)
    Anonym (väljare) skrev 2019-05-22 06:04:56 följande:
    Du skulle inte anmäla en våldtäkt för att partiet betyder allt?
    Så man ska tysta ner ett allvarligt brott om det händer?
    Låter som något man gör i en sekt och inte i ett parti.
    Är du säker att Jimmie Åkesson skulle hålla med dig?
    Hoppas verkligen inte det, om en våldtäkt händer mellan partimedlemmar hoppas jag verkligen att det anmäls och att partiet vilket det än är tar avstånd ifrån det.

    Själv skulle jag inte ha anmält ens en fullbordad våldtäkt, på den tiden då jag var aktiv i Sd, för partiets bästa var så mycket viktigare för mig. (Nej det är inget som hände, men jag kommer ihåg att vi var några tjejer som reflekterade över hur vi skulle göra, när en annan tjej polisanmälde en våldtäkt och naturligtvis orsakade den vanliga skadeglada medieuppståndelsen.)
    Jag tycker att kvinnan själv ska få avgöra om det ska anmälas eller inte. Som i övriga samhället. 
Svar på tråden SD kvinnovänliga? Kiss my ass!!