• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • LBP91
    HanSof skrev 2019-07-09 10:26:05 följande:

Tack snälla ni! :)

Ska ta ett Clear Blue digital test senare idag eller imorgon också. Trodde aldrig att det skulle ta sig direkt efter så många år med p-piller, jag är 28 och min sambo 34 år. Undra hur jag ska överraska honom, har ni några kul idéer?

Hoppas att fler plussar, stort lycka till alla ni som fortfarande väntar! 

Grattis!

Min förra grav som tyvärr slutade i missfall, hade jag skrivit en lapp där det stod ?hej pappa? på min mans hemspråk och lagt i en lång ask tillsammans med det positiva testet. Dock så förstörde han den överraskningen genom att smsa mig så fort han vaknade och fråga hur det hade gått. Jag hade tagit testet tidigt på morgonen innan jag gick till jobbet så var inte hemma när han vaknade.

Nästa gång funderar jag på att ge honom en presentpåse med en liten body i där det står ?I love mom & dad? eller ha på mig en mammatröja som det står ?hello baby? på (redan köpt och ligger gömd i garderoben både bodyn och tröjan). Jag tänker också vara lite taktisk och inte säga vilken dag jag ska testa mig för att lättare kunna överraska honom :)
  • Mamma2014
    hundenhubbe skrev 2019-07-09 10:16:00 följande:

Exakt samma här! Tog ett tag att få med sambon på att skaffa en till, jag har velat i ett år så nu när det är dags vill man ju bara det ska ske nu nu nu!

Hehe Min sambo vill egentligen inte riktigt. Han är inte så sugen, nöjd med dem vi har men jag har alltid velat ha lite större familj. Blir det en trea nu så blir det inga fler.
  • Daphodil

BIM idag, och ett svagt men omisskännligt plus. Tempen gick också upp ordentligt. Dock endast minimal stegring jämfört med för 3 dagar sen, så jag tror inte det går vägen. Det gör lite ont.

• Mima93
    HanSof skrev 2019-07-09 10:26:05 följande:

Tack snälla ni! :)

Ska ta ett Clear Blue digital test senare idag eller imorgon också. Trodde aldrig att det skulle ta sig direkt efter så många år med p-piller, jag är 28 och min sambo 34 år. Undra hur jag ska överraska honom, har ni några kul idéer?

Hoppas att fler plussar, stort lycka till alla ni som fortfarande väntar! 

När jag plussar tänkte jag lägga en bulle i ugnen (tillsammans med testet) och be min sambo ta ut "maten i ugnen". När vi ska berätta för våra familjer har jag en idé om att köpa en tröja till vår yngsta hund där det står "jag ska bli storasyster" som hon får ha på sig när vi åker hem till dem.
  • Espresso
    Mima93 skrev 2019-07-08 20:51:55 följande:

Jag provar också bisolvon denna månaden. Tänker som du att det kan ju inte skada direkt! Drogar du mannen med eller bara dig själv?

Nöjer mig med mig själv. Maken var ju beredd att ringa några män i vita rockar för att hämta mig när jag visade honom Bisolvonet. Tänker inte tvinga honom haha
  • HanSof

Jag tog ett Clear Blue Digital nu på lunchen och det visade Gravid 1-2 veckor :)

Så jag köpte en liten mössa och ett par strumpor för nyfödda på Polarn och Pyret och la i ett paket där jag även har lagt ner det digitala testet. Ska ge det till min sambo ikväll. Så spännande att se hans reaktion och ännu svårare att behöva vänta tills ikväll haha!

• larssonc

Har börjat få bruna flytningar och tog ett negativt gravtest idag. Får ge upp för den här gången, mensen lär komma imorgon på bim :( Nästa bim är runt 31/7 eller 1/8 så hänger kvar här ändå.

• Hallonen80

Här är det bara negativt negativt men, haha, jag har sådana RASERIUTBROTT, precis som alltid innan när jag varit gravid. Är så jäkla arg hela tiden hahaha, och det är skööönt. Man blir ju rädd för sig själv hahaha...

• Lustablong

Men du! Mina billiga teststickor visar ff inte plus trots att jag är gravid. Så misströsta inte. Kan du inte köpa ett digitalt?

Önskar så att det blir din tur att få ett + snart!

Daphodil skrev 2019-07-09 12:04:20 följande:

BIM idag, och ett svagt men omisskännligt plus. Tempen gick också upp ordentligt. Dock endast minimal stegring jämfört med för 3 dagar sen, så jag tror inte det går vägen. Det gör lite ont.

• Daphodil
    Lustablong skrev 2019-07-09 16:36:54 följande:

Men du! Mina billiga teststickor visar ff inte plus trots att jag är gravid. Så misströsta inte. Kan du inte köpa ett digitalt?

Önskar så att det blir din tur att få ett + snart!

Jo, jag har fått ett plus (det syns kanske inte på bilden men efter 100 stickor vet jag när det är på riktigt) men det stegrar inte. Det har hänt mig förr och betyder med största sannolikhet missfall. Tack för din omtanke <3
Svar på tråden BIM juli 2019